De ce vrea Fritz validarea reală a abonamentelor și titlurilor de călătorie: 85% din veniturile STPT provin din subvenții

Card STPT

Card STPT

Unul dintre motivele supărării primarului Dominic Fritz legat de banii plătiți de municipalitatea timișoreană pentru societatea locală de transport public provine din faptul că în lunile de lock-down din cauza pandemiei, Primăria Timișoara plătea câte șase milioane de lei pentru subvenții pe abonamente și bilete, deși nimeni nu circula cu tramvaiul sau autobuzul.

Nu mai puțin de 85 la sută din veniturile Societății de Transport Public Local Timișoara provin din subvențiile plătite de Primărie. Că merg sau nu călătorii cu mijloacele de transport în comun, banii erau plătiți, spune Fritz.

STPT primea până acum aceste subvenții fără legătură cu călătoriile efectuate. Ne-am uitat un pic în cifre și în lunile de lockdown, în martie și aprilie, primăria a plătit șase milioane de lei subvenții, ca în orice altă lună, tocmai în lunile în care nimeni nu a călătorit, pentru că subvențiile nu sunt legate de numărul de călătorii efectuate. Asta s-a schimbat cu un contract semnat între SMTT și STPT în august, contractul își are rostul, va trebui să trecem de la o subvenție generală la o subvenție pe călătorii”, conform lui Dominic Fritz.

Acesta ar putea fi și unul dintre motivele pentru care STPT nu ar fi prea mulțumită cu validarea locală a cardurilor, pentru că în acest fel se justifică sau nu plata subvenției.

Societatea de transport public, care este a primăriei, se simțea cumva bine în această situație, pentru că 85% din veniturile STPT ar proveni din subvențiile plătite de municipalitate. Edilul șef spune că această situație nu e în regulă și că cei de la societatea de transport trebuie să facă în așa fel încât să atragă călători, să facă în așa fel încât oamenii să utilizeze rețeaua de transport public

STPT nu vrea să implementeze un asemenea sistem (n.r. de validare a titlurilor de călătorie) și trebuie să își îmbunătățească modul de a atrage călători. 85% din banii STPT vin ca subvenție de la primărie. Asta nu înseamnă că anumite categorii de pers să nu primească bani, ci că STPT să justifice pentru ce primește banii. (…)  O să revenim cu o nouă structură de subvenții și tarife. Situația bugetului nu mai permite să dăm subvenții ân așa fel, să nu fie legate de calitatea transportului”, mai susține primarul.

În ceea ce privește înghesuiala și cozile de la centrele STPT, apărute ca urmare a cererii Societății Metropolitane de Transport Timișoara de validare lunară a abonamentelor, Fritz spune că se pot găsi, dar că cele două părți să se pună la discuții nu să se certe și să se lupte în ”bărbăție”. O eventuală soluție ar putea fi chiar validarea la utilizare a unui abonament odată cu validarea la cititoarele de carduri de călătorie existente în mijloacele de transport în comun.

 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

7 comentarii pentru acest articol

cet a spus: (ianuarie 15th, 2021 at 13:31 )

Ce tot aberati? si pana acum fiecare calatorie se valida cu cardul STPT la urcarea in mijlocul de transport!
Deci, se stie exact cati pensionari au calatorit …. gratis!

Dar daca primaria nu va mai acorda gratuitati atunci STPT va merge doar catre faliment!

Eu a spus: (ianuarie 15th, 2021 at 18:19 )

E ,, Transport Public,, sa se plătească la km parcurși.
Validarile trebuie verificate de controlori.
CE SE INTAMPLA DACA DIN CALCULE O RUTA NU E PE PROFIT se scoate?

wandaFRIȚA a spus: (ianuarie 15th, 2021 at 19:13 )

E aberant ca transportul în comun, în Timișoara, să fie asigurat de o S.C – X – S.A. Care-i concurența?! Nici măcar regie autonomă nu merita să fie (fostul RATT). Fritz – sunt dezamăgit – trebuia să vină cu o total altă viziune. Timișoara trebuie să aibă un transport în comun eficient, rapid, trasee și stații bine gândite (cu puțină matematică, se poate).
Nu poți subvenționa și tot schimba un orar pe criterii strict financiare, după numărul de călători! Dacă tâmpiții vor rări și mai mult frecvențele – se duce totul la draqu…
Deci:
1. NU S.C.!
2. O rețea și un orar mult îmbunătățite.
3. Subvenții de două tipuri – una pentru pentru menținerea rețelei și orarului, alta acordată direct persoanelor în dificultate. Maxim 4 călătorii gratuite pe zi, pensionarilor cu pensii sub salariul minim. Etc.

Rumburak a spus: (ianuarie 16th, 2021 at 14:05 )

În lockdown nu toți au stat ca Fritz pe netflix, unii au mers în continuare la lucru. Transportul era necesar.
La 2.5 lei călătoria cu o troaca infecta se așteaptă Fritz ca să atragă călători plătitori? Sa facă ca la CFR, a scăzut numărul de călatori, se mărește prețul biletelor.
2 persoane călătoresc mai ieftin cu taxiul.
Sute de angajați plătiți pt a incasa bilete și abonamente care nu e sigur ca acoperă nici macar salariul, nu mai vorbesc de banii cheltuiți cu sistemul de ticketing.
Indiferent de numărul de validări, Primăria acoperă cheltuielile stpt.
Nu exista reclame pe termen scurt, acele afișe de 2×1 metru ca peste tot în lume, la stp nu se poate contracta decit colantarea completa a unui tramvai. Autobuzele și troleibuzele nu poarta reclame, zeci de mii de euro pierduți anual. Nici nu le pasa, Primăria plătește, nu contează veniturile.
Terenul depoului făcut cadou bisericii. Curtea de conturi nu vede.
Ar fi mult ieftin gratuitate totala, pentru toți, fără carduri și alte bătăi de cap cu contabilizarea validarilor.

angajat primarie a spus: (ianuarie 16th, 2021 at 16:07 )

E bine ca noua administratie tine cont de constatarile si recomandarile Curtii de Conturi.

dinu a spus: (ianuarie 17th, 2021 at 06:05 )

Ce aberație mai e și asta cu validarea lunară? De ce nu anuală, trimestrială sau de două ori pe zi. La chioșc, bineînțeles. Nu la orice chioșc, ci doar la câteva în tot orașul. Dacă fac o călătorie bag cardul în cititor și se verifică, nu? Ce dreq vă mai trebuie? Am card de pensionar din martie anul trecut. În ianuarie am întrebat la un chioșc dacă trebuie să îl revalidez, doamna de la chioșc l-a trecut printr-un scanner și mi-a spus că e valabil până mor. Așadar există și tehnologia, și personalul pentru a folosi cardul așa cum a fost conceput. Iar primăria să dea subvenție pe numărul de călătorii, nu de carduri. Eu am făcut doar două călătorii de când am cardul. Ce crtin de la STPT vrea să-l prostească pe Fritz și să ne pună pe noi pe drumuri degeaba și cine câștigă din măgăria asta?

avocatul a spus: (ianuarie 17th, 2021 at 20:45 )

Dinule, nu ai cum sa intelegi, esti bou! Ca sa nu se aloce bani aiurea de la buget pe servicii neprestate. Daca nu intelegi nici acum pune pe cineva sa iti deseneze.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea are timp să reespire. Pe mai multe fronturi, jucătoarele de la CSM ţin steagul Banatului sus. Miercuri, de la ora obişnuită, 18.30, trupa de pe malul Timişului are un meci interesant pe teren propriu, contra CSM Constanţa, în prima ligă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima ședință de plen de la instaurarea oficială a noului primar și a consilierilor locali, el a primit voturile necesare pentru a rămâne pe funcție. Plen cu ”piper”, marți seara, la Consiliul Local Timișoara. Cu ocazia întâlnirii, conducerea administrativă a primăriei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi o continuare a stilului de președinte-împărat pe modelul Klaus Iohannis din uiltimii zece ani. În urma dezbaterii de luni seara de la Digi24, senatorul Raoul Trifan a ajuns la câteva concluzii privindu-l pe candidatul Mircea Geoană. “Poți scoate omul din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată de Nordis, cu destinația Nisa, îi transporta pe liderii PSD Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu și Laura Vicol, împreună cu copiii lor, pentru a vedea Marele Premiu de Formula 1 de la Monaco. În același avion s-a aflat și Afred Simonis,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea lipsă din autostrada Lugoj – Deva, între Margina și Holdea, au ajuns deja pe șantier. Cel mai important, în luna decembrie ar urma să înceapă forarea efectivă. Informațiile au fost furnizate de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO
În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au fost finalizate lucrările de reabilitare a barajul Oravița Mică (județ Caraș-Severin) și cele de amenajare a albiei râului Oravița în intravilanul localității amintite. Încă din anii 80, barajul Oravița Mică, realizat în secolul al XVIII-lea, datorită duratei mari de funcționare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele sale, rezultat din pasiunea și dorința unor designeri cu experiență. Aceștia și-au propus să creeze ținute care să celebreze frumusețea și delicatețea femeii moderne, fie ea visătoare și romantică sau puternică și realistă. Produsele VESSMARY sunt concepute pentru a răspunde...
Citeşte tot articolul Citeste articolul <b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>
Top