Administratie

Conducerea CJ Timiș acuză: Traseul autostrăzii spre Belgrad are probleme mari. Hărțile oficiale duc drumul spre … Bulgaria/FOTO

La nici o zi de la momentul în care a fost făcută publică, de către ministrul Transporturilor, ruta aleasă pentru viitoarea autostradă A9, Timișoara – Moravița, ies la iveală o serie de probleme legate de acest traseu. În final, se pare că avem parte de un traseu de autostradă ”urban-țărănească”, care duce traseul spre… Bulgaria.

La scurt timp de la anunțarea de către Cătălin Drulă a finalizării primei etape a studiului de fezabilitate pentru viitoarea autostradă A9, bucuria momentului este înlocuită cu prezentarea unor informații adiacente acestei variante. Se pare că aceasta a fost realizată traversând zone cu locuințe, iar comuna Moșnița Nouă va fi din plin ”urbanizată” cu o autostradă construită printre case, arată vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Alexandru Proteasa. În sprijinul afirmațiilor sale, el prezintă o serie de hărți în care traseul autostrăzii este suprapus peste imaginile satelitare cu zonatraversată. Conform lui Proteasa, din cauza traseului autostrăzii este pus în pericol chiar un proiect de construire a 15 kilometri de rețea de apă și peste 9 km de canalizare, cu finanțare europeană. Vedeți mai jos hărțile respective.

”Traseul autostrăzii Timișoara – Belgrad anunțat astăzi contravine punctului de vedere exprimat de către Consiliul Județean Timiș și ignoră consultarea unitătilor administrative teritoriale afectate de viitoarele lucrări. Principalul motiv pentru care acest traseu nu este dorit în teritoriu vizează parcurgerea unor zone cu locuințe construite și locuite cu infrastructură nouă de rețele tehnico-edilitare, varianta propusă aflându-se la doar 100 metri de intravilanul vechi al localității Moșnița Nouă. De asemenea, traseul propus de minister pune în pericol finanțarea europeană prin programul operațional POIM privind construirea a peste 14 km de rețea de apă și a peste 9 km de rețea de canalizare. În calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș voi relua punctul de vedere instituțional deja exprimat, în favoarea cetățenilor, și mă voi adresa Ministerului Transporturilor pentru clarificări”, spune Proteasa.

De asemenea, oficialul spune că hărțile folosite la realizarea traseului sunt vechi de 15 ani. Imaginile postate folosesc hărți din anul 2020.

”Proiectul în sine este unul bun și se bucură de susținerea Consiliului Județean și a primăriilor vizate însă traseul trebuie adaptat realității de pe teren, altfel acesta se va bloca. E important să pornim cu un start corect (nu după hărți neactualizate de 15 ani de zile) și să fie luate în considerare punctele de vedere ale comunităților locale”, mai spune Proteasa.

De ani buni de zile de când se vorbește despre această autostradă, se știa că cel mai probabil traseul va avea un nou pod peste râul Timiș, în zona Albina, de unde ar fi continuat spre Remetea Mare.

Autostrada Timișoara …. Bulgaria

La o analiză a proiectului propus spre jurizare specialiștilor care au dus traseul printre casele unor oameni putem descoperi că hărțile folosite la machetele de traseu sunt atât de prost întocmite încât țara spre care A9 nu ar fi Serbia ci … Bulgaria. Pe harta aferentă proiectului, prezentată pe pagina oficială a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ( www.cnadnr.ro ) este prezentată planșa cu variantele de traseu propuse și destinația finală a acesteia, adică … Bulgaria. Este inacceptabil ca la un preț de peste zece milioane de lei, firma desemnată să se ocupe de studiul de fezabilitate să întocmească hărți cu defecte atât de flagrante. În plus, acestea sunt total neactualizate și nu includ nici pe departe realitatea de pe teren.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

3 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

4 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

6 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

6 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

8 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

10 ore ago