Primăria Timişoara

Primăria Timișoara se pregătește de procese cu angajații. Se caută avocați pentru a evita ”posibile conduite care ar presupune neglijarea îndatoririlor”

Cel mai nou proiect de hotărâre propus de Primăria Timișoara consilierilor locali solicită aprobarea acestora pentru angajarea unor avocați externi, care să reprezinte municipalitatea în instanță. Conform documentației, aceștia vor trebui să se ocupe de litigii de muncă, soluția reprezentării juridice externe fiind justificată de ”existența unor relații personale și profesionale între juriștii din aparatul de specialitate și ceilalți funcționari care pot afecta imparțialitatea, obiectivitatea și eficiența instrumentării dosarelor”.

Se caută avocați la Primăria Timișoara. Se pare că municipalitatea se pregătește de eventualele procese lansate de angajații sau (deja) foștii angajați, nemulțumiți și afectați de noua organigramă. Cum juriștii instituției ar putea avea prietenii cu angajații respectivi, se dorește contactarea unor avocați externi.

Prin referatul de aprobare nr. SC 2021 – 21779 din 02.08.2021 a fost înaintat un proiect de hotărâre prin care justifică necesitatea achiziționării serviciilor juridice de reprezentare din sursă externă deși are în subordine un serviciu juridic.

Cele două motive prezentate în conținutul referatului de aprobare sunt: a). specificul litigiilor – litigii de muncă; b). existența unor relații personale și profesionale între juriștii din aparatul de specialitate și ceilalți funcționari care pot afecta imparțialitatea, obiectivitatea și eficiența instrumentării dosarelor existente pe rol, precum și a dosarelor care urmează să fie deduse judecății., se spune în proiect.

Probabil justificat, conducerea primăriei există riscul ca juriștii instituției să nu își exercite cum trebuie atribuțiile, chiar din ”convingeri personale”. Cu alte cuvinte, șefii primăriei se feresc de situația în care juriștii angajați să ”uite” să apere angajatorul așa cum trebuie.

Pe lângă cele două argumente prezentate de semnatarii referatului de aprobare mai există o justificare care ține de managementul riscului – unul din riscuri fiind exercitarea necorespunzătoare sau neexercitarea atribuțiilor de serviciu pe fondul unor convingeri personale care pot să nu aibă nici o legătură cu spețele deduse judecății și un risc care vizează securitatea informațiilor și a strategiilor de abordare a spețelor în care sunt implicați angajați din aparatul primarului. Cu alte cuvinte, dincolo de cele două argumente de ordin funcțional, soluția propusă de inițiatori vine să protejeze și să preîntâmpine posibile conduite care ar presupune neglijarea îndatoririlor funcționarilor publici încadrați în serviciul juridic”, se mai spune în proiect.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Primul tramvai Bozankaya, din seria galbenă, în drum spre Timișoara. E în vamă!

Primul tramvai din noul lot de 17, produse de turcii de la Bozankaya pentru Timișoara,…

15 ore ago

Timişoara predă o lecţie de rugby ofensiv pe terenul echipei din Baia Mare

Derbiul campionatului în Liga Naţională de rugby s-a desfăşurat pe Arena Zimbrilor, acolo unde Ştiinţa…

15 ore ago

Alfred Simonis și UDMR sunt cap de listă pe buletinele de vot pentru județ

Biroul Electoral de Circumscripție Județean Timiș a efectuat tragerea la sorți pentru stabilirea ordinii în…

16 ore ago

Eveniment aşteptat de tineretul Timişoarei: Zilele Studenţilor vine cu multe concerte, proiecţii de film şi surprize

Se anunţă zile spectaculoase săptămâna viitoare în oraşul de pe Bega, odată cu desfăşurarea unui…

17 ore ago

Dumbrăviţa a tremurat puternic, dar a obţinut punctul care o menţine în Liga 2

Final incendiar la Dumbrăviţa, unde echipa gazdă a trecut prin mari emoţii, dar va continua…

17 ore ago

Jurnal de campanie (10). Sub privirile “candidaţilor” Vlad Ţepeş şi Mihai Viteazul, gloatele AUR şi-au scos arsenalul de campanie

Prima zi de campanie electorală, sau mai precis spus prima noapte, a adus şi prima…

20 de ore ago