Primăria Timişoara

Primăria Timișoara se pregătește de procese cu angajații. Se caută avocați pentru a evita ”posibile conduite care ar presupune neglijarea îndatoririlor”

Cel mai nou proiect de hotărâre propus de Primăria Timișoara consilierilor locali solicită aprobarea acestora pentru angajarea unor avocați externi, care să reprezinte municipalitatea în instanță. Conform documentației, aceștia vor trebui să se ocupe de litigii de muncă, soluția reprezentării juridice externe fiind justificată de ”existența unor relații personale și profesionale între juriștii din aparatul de specialitate și ceilalți funcționari care pot afecta imparțialitatea, obiectivitatea și eficiența instrumentării dosarelor”.

Se caută avocați la Primăria Timișoara. Se pare că municipalitatea se pregătește de eventualele procese lansate de angajații sau (deja) foștii angajați, nemulțumiți și afectați de noua organigramă. Cum juriștii instituției ar putea avea prietenii cu angajații respectivi, se dorește contactarea unor avocați externi.

Prin referatul de aprobare nr. SC 2021 – 21779 din 02.08.2021 a fost înaintat un proiect de hotărâre prin care justifică necesitatea achiziționării serviciilor juridice de reprezentare din sursă externă deși are în subordine un serviciu juridic.

Cele două motive prezentate în conținutul referatului de aprobare sunt: a). specificul litigiilor – litigii de muncă; b). existența unor relații personale și profesionale între juriștii din aparatul de specialitate și ceilalți funcționari care pot afecta imparțialitatea, obiectivitatea și eficiența instrumentării dosarelor existente pe rol, precum și a dosarelor care urmează să fie deduse judecății., se spune în proiect.

Probabil justificat, conducerea primăriei există riscul ca juriștii instituției să nu își exercite cum trebuie atribuțiile, chiar din ”convingeri personale”. Cu alte cuvinte, șefii primăriei se feresc de situația în care juriștii angajați să ”uite” să apere angajatorul așa cum trebuie.

Pe lângă cele două argumente prezentate de semnatarii referatului de aprobare mai există o justificare care ține de managementul riscului – unul din riscuri fiind exercitarea necorespunzătoare sau neexercitarea atribuțiilor de serviciu pe fondul unor convingeri personale care pot să nu aibă nici o legătură cu spețele deduse judecății și un risc care vizează securitatea informațiilor și a strategiilor de abordare a spețelor în care sunt implicați angajați din aparatul primarului. Cu alte cuvinte, dincolo de cele două argumente de ordin funcțional, soluția propusă de inițiatori vine să protejeze și să preîntâmpine posibile conduite care ar presupune neglijarea îndatoririlor funcționarilor publici încadrați în serviciul juridic”, se mai spune în proiect.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

CSM Lugoj a trecut la pas de U Cluj în elită la volei feminin

Etapa a VIII-a din Divizia A1 de volei feminin a însemnat cel mai ușor meci…

O oră ago

Lights of the Village a pornit la drum cu mii de vizitatori/VIDEO

Prima zi de activitate a ”Lights of the Village”, evenimentul desfășurat la Muzeul Satului Bănățean…

2 ore ago

Târg special la mijloc de decembrie. Pentru Reli și lupta ei contra cancerului!

Reli este o femeie puternică și curajoasă. Soție, mamă și învățătoare dedicată, ea a dus…

2 ore ago

”Colind și bucurie” alături de artişti consacraţi ai Banatului

Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș, instituție de cultură aflată în subordinea Consiliului…

2 ore ago

„Orașul Florilor” s-a așezat acasă

Întrebați pe stradă în Timișoara câți știu de Casa Muhle, de povestea ei, și nu…

5 ore ago

Asociația Inițiativă în Educație – acolo unde învățarea devine bucurie, iar comunitatea devine familie

În Timișoara, într-o lume în care educația și binele copiilor devin tot mai mult o…

5 ore ago