Primăria Timişoara

Primăria Timișoara se pregătește de procese cu angajații. Se caută avocați pentru a evita ”posibile conduite care ar presupune neglijarea îndatoririlor”

Cel mai nou proiect de hotărâre propus de Primăria Timișoara consilierilor locali solicită aprobarea acestora pentru angajarea unor avocați externi, care să reprezinte municipalitatea în instanță. Conform documentației, aceștia vor trebui să se ocupe de litigii de muncă, soluția reprezentării juridice externe fiind justificată de ”existența unor relații personale și profesionale între juriștii din aparatul de specialitate și ceilalți funcționari care pot afecta imparțialitatea, obiectivitatea și eficiența instrumentării dosarelor”.

Se caută avocați la Primăria Timișoara. Se pare că municipalitatea se pregătește de eventualele procese lansate de angajații sau (deja) foștii angajați, nemulțumiți și afectați de noua organigramă. Cum juriștii instituției ar putea avea prietenii cu angajații respectivi, se dorește contactarea unor avocați externi.

Prin referatul de aprobare nr. SC 2021 – 21779 din 02.08.2021 a fost înaintat un proiect de hotărâre prin care justifică necesitatea achiziționării serviciilor juridice de reprezentare din sursă externă deși are în subordine un serviciu juridic.

Cele două motive prezentate în conținutul referatului de aprobare sunt: a). specificul litigiilor – litigii de muncă; b). existența unor relații personale și profesionale între juriștii din aparatul de specialitate și ceilalți funcționari care pot afecta imparțialitatea, obiectivitatea și eficiența instrumentării dosarelor existente pe rol, precum și a dosarelor care urmează să fie deduse judecății., se spune în proiect.

Probabil justificat, conducerea primăriei există riscul ca juriștii instituției să nu își exercite cum trebuie atribuțiile, chiar din ”convingeri personale”. Cu alte cuvinte, șefii primăriei se feresc de situația în care juriștii angajați să ”uite” să apere angajatorul așa cum trebuie.

Pe lângă cele două argumente prezentate de semnatarii referatului de aprobare mai există o justificare care ține de managementul riscului – unul din riscuri fiind exercitarea necorespunzătoare sau neexercitarea atribuțiilor de serviciu pe fondul unor convingeri personale care pot să nu aibă nici o legătură cu spețele deduse judecății și un risc care vizează securitatea informațiilor și a strategiilor de abordare a spețelor în care sunt implicați angajați din aparatul primarului. Cu alte cuvinte, dincolo de cele două argumente de ordin funcțional, soluția propusă de inițiatori vine să protejeze și să preîntâmpine posibile conduite care ar presupune neglijarea îndatoririlor funcționarilor publici încadrați în serviciul juridic”, se mai spune în proiect.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Ligia Ardelean, country manager Atos: „România are potențial să devină un hub regional pentru soluții IT sustenabile”

Cum va schimba Inteligența Artificială business-urile și societățile în care trăim, avantajele României, la nivel…

5 minute ago

Primarul Fritz vrea acțiunile deținute de Fondul Proprietatea la Aeroportul Internațional Timișoara

Municipiul Timișoara își propune să negocieze achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului  „Traian Vuia”, respectiv pachetul…

11 minute ago

Program de sărbători, la Piața Volantă Stadion din Timișoara

Societatea Piețe S.A. Timișoara anunţă că vine în sprijinul producătorilor și timișorenilor în perioada sărbătorilor…

28 de minute ago

Lovitură de teatru! PSD se retrage de la masa discuţiilor privind noua guvernare. Va vota însă un guvern de dreapta

Marcel Ciolacu a anunțat joi că PSD se retrage “cu demnitate” din coaliție, dar va…

43 de minute ago

Județul Timiș este peste nivelul național la serviciile de alimentare cu apă și cu canalizare

Fondurile europene, mai ales cele accesate de Aquatim, au ajutat enorm la implementarea de proiecte…

O oră ago

O firmă s-a ales cu sesizare penală pentru că a abandonat 100 de tone de deșeuri/FOTO

O firmă din Timiș care și-a oprit activitatea s-a ales cu sesizare penală, după ce…

2 ore ago