Una dintre cele mai mari probleme de trafic rutier creată prin intervenția actualei administrații a fost, până la urmă, reparată. La intersecția dintre strada Banatul și bulevardul Dâmbovița se permite din nou circulația înainte de pe ambele benzi de circulație.
Odată cu desenarea unor piste de biciclete pe marginile străzii Budai Deleanu, reprezentanții primăriei au decis să includă în ”pachetul” cu modificări și schimbarea regulilor la una dintre cele mai circulate intersecții din zonă. Vorbim despre cea dintre străzile Banatul, care vine în continuarea Budai Deleanu, și bulevardul Dâmbovița.
Pe aici circulă aproape toate vehiculele celor care fac naveta dinspre localitățile de după pasajul Freidorf, de la fosta Fabrică de Zahăr, iar dacă până nu demult se putea circula în intersecție în continuare pe Banatul de pe ambele benzi,
Comisia de Circulație a decis, probabil la sfaturile cuiva, ca accesul înainte să rămână doar de pe banda din dreapta. Pentru cea din stânga s-a decis ca accesul să se facă exclusiv spre bulevardul Dâmbovița. Decizia a fost una total neinspirată, circulația se bloca permanent, direcția de mers spre stânga era utilizată extrem de puțin, în timp ce aproape tot traficul continua drept înainte. După săptămâni de sesizări din partea șoferilor, în secret, specialiștii primăriei au recunoscut greșeala și au decis să permită din nou accesul înainte de pe ambele benzi de circulație.
Reprezentanții grupului de Facebook ”Străzile din Timișoara” au atras atenția de mai multe ori asupra situației ilogice, subliniind că asemenea decizii nu se pot lua decât în urma unor studii de trafic temeinice.
“Am fost informați ca azi a apărut marcajul proaspăt corector și care permite circulația înainte și de pe banda din stânga de pe strada Banatul pe direcția Budai Deleanu. Concluzia este că Primăria Timișoara are nevoie de analize reale, consultări publice, înainte de a folosi vopseaua pe marcaje, sau mai rău, schimbă efectiv amenajările din oraș. Astfel, s-a ajuns la modificări ale marcajelor si pe str. Budai Deleanu, despre care putem spune ca orice strada necesita adaptări, dar acestea sa fie corelate cu nevoile traficului, locuitorilor care le folosesc”, conform grupului de pe Facebook.
În aceeași postare se mai vorbește despre o altă decizie considerată greșită, anume realizarea pe Budai Deleanu a unor piste de biciclete supradimensionate, care ulterior au fost dotate și cu stâlpișori. Prin această decizie a fost afectat traficul din zonă, iar utilizarea noii piste este una limitată, cicliștii preferând utilizarea celei de pe malul Begăi, paralelă și la scurtă distanță de Budai Deleanu.
”S-a ajuns că dintr-o stradă cu 4 benzi să avem doar 2 benzi prin supradimensionarea pistelor de biciclete pe ambele sensuri, în locul unei optimizări posibile și obținerea unui maxim dintr-o stradă cu posibilități existente, utilizata pentru a ajunge în/din centrul orașului pentru minim 2 cartiere ale orașului (Dâmbovița și Freidorf) dar și de multe sate aflate pe acea direcție (Utvin, Sanmhiau Român, Sânmihaiu German, chiar Săcălaz, Diniaş, Peciu, Cărpiniș sau Beregsau). Pistele puteau fi decent dimensionate pe o singură parte a străzii Budai Deleanu, pe sensul spre bulevardul Dâmbovița, în limita legală prevăzută în STAS la 2.0 m și protejate cu un singur rand de stâlpi reflectorizanți/piloni din cei montați recent. Se realiza optimizare, economie de stâlpi, conservarea a minim 3 benzi (3.66m fiecare) din 4, sua chiar 4 benzi de 2.5 m (că pe Take Ionescu), cedând o bandă transportului în comun și urgențelor. Astfel de modificări au nevoie de analize, consultări publice și chiar ajustări ulterioare”, mai scriu cei de la Străzile din Timișoara.
Naţionala de fotbal a României a câştigat meciul cu Kosovo la ''masa verde'', cu 3-0,…
Sorin Grindeanu și Alfred Simonis, lideri ai filialei PSD Timiș, sunt parte din „Noul Grup…
Pe 64 de străzi și bulevarde din Timișoara va avea loc modernizarea sistemului de iluminat…
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…
Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…
Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…