Administratie

Au fost depuse șapte oferte pentru modernizarea căii ferate dintre Timișoara și Caransebeș

Un număr de șapte oferte au fost depuse pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Caransebeş – Lugoj – Timişoara, cuprins în cel mai mare proiect feroviar inclus în cadrul PNRR, reabilitarea liniei de tren Caransebeş – Arad, în lungime de 155 kilometri, estimată la 1,3 miliarde de euro. La final, pe lotul scos la licitație ar trebui să se poată circula cu viteza de 160 de kilometri la oră.

Lucrarea a fost împărțită în două loturi, respectiv Caransebeș – Lugoj și Lugoj – Timișoara Est. Modernizarea liniei Caransebeş – Arad (155 km.), partial electrificată, din care face parte şi tronsonul Caransebeş – Timişoara este cea mai mare investiţie feroviară propusă la finanţare prin PNRR.

Licitaţia pentru modernizarea tronsonului Caransebeş – Timişoara (două loturi) cu o lungime totală de 94 km. a fost lansată în iunie şi a fost suspendată în luna noiembrie, ca urmare a unei contestații.

Până la urmă, pentru proiect au fost depuse șapte oferte: FCC Construction, ofertant unic, (ambele loturi); Asocierea Pizzarotti- Retter, (lotul 1); Asocierea Arcada (Lider) – EuroConstruct-Alstom (lot 2); Asocierea Alstom- EuroConstruct-Arcada (lot1); Asocierea Mapa Insaat (Lider)- Yapi Merkezi (ambele loturi); Asocierea PORR (Lider) – Gullermark (ambele loturi); Asocierea WEBUID SPA Milano (Lider)-SALCEF SPA (ambele loturi)

Tronsonul Caransebeş – Lugoj a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi a fost  electrificat în 1975. În prezent, tronsonul are mari probleme, necesitând investiții importante.

,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” se spune în Caietul de Sarcini aferent licitației.

Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 de luni garanţia.

Constructorul va trebui să asigure un program de lucru drastic de 24 de ore, șapte zile pe săptămână, pentru a se putea încadra în durata contractului

Obiective principalele ale programului de modernizarea pe tronsonul feroviar Caransebeș – Lugoj – Timișoara Est sunt: îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; dublarea liniei pe toată lungimea; construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secțiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

 

Share
Published by
Marcel Hoster
Tags: cale ferata

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

11 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

11 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

13 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

13 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

15 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

17 ore ago