Administratie

La începutul lunii februarie e așteptată anunțarea constructorului pentru ”tunelurile pentru urși” de pe autostrada A1

Un deznodământ în licitația care va stabili firma care va realiza porțiunea de autostradă cu ”tunelurile pentru urși” ar putea avea loc la începutul lunii februarie. Procedura de licitare pare una … veșnică, în mai se anunțau firmele preselectate pentru a merge în cursă mai departe, dar a urmat o contestație în instanță și lucrurile s-au blocat.

O contestație depusă de una dintre firmele participante la licitația pentru stabilirea constructorului tronsonului de zece kilometri de autostradă dintre Margina și Holdea a blocat total procedura. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat că problema ar urma să fie rezolvată și că se dorește începerea într-un timp cât mai scurt a singurei porțiuni din A1 care nu a fost realizată. Ca o dovadă că cine a întocmit dosarul de licitație nu era extraordinar de priceput în domeniu, nu mai puțin de 131 de solicitări de clarificări au fost lansate de firmele participante.

Pe bucata lipsă de la Margina – Holdea, procedura de achiziție a fost una cu preselecție. S-au calificat șase companii care după aceea au luat parte la o nouă licitație. A fost contestat rezultatul de cei care nu s-au calificat între primii șase. Au fost depuse un număr de 131 de solicitări de clarificări pe acest proiect, ultimele sunt depuse în 11 ianuarie 2022, sunt solicitări de clarificare, eu estimez că toate clarificările vor fi oferite până în 26 ianuarie. În această perioadă va fi termenul  pentru procesul de care va aminteam. Urmează apoi sa intrăm în restul etapelor. Vrem să mergem rapid, astfel încât sa se intre în execuție pe acel tronson. E o chestiune de zile, nu vreau sa influențez instantele, dar asa e calendarul”, conform lui Grindeanu.

Poțiunea Margina – Holdea este una dintre cele mai dificile din România. În urmă cu cu mai mult timp a fost descisă eliminarea acestui tronson din construcția lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, ceea ce a adus statului român un proces de toată frumusețea cu firma italiană care a câștigat licitația pentru lotul respectiv. Lucrurile au fost deblocate de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, după negicieri cu firma respectivă. A urmat ulterior demararea licitației și intrarea în joc a nouă firme de specialitate. În urma unei prime selecții au rămas în cursă șase firme  cu acestea s-a continuat procedura de stabilire a câștigătorului. Din păcate, în toamnă una dintre firmele excluse inițial a acționat CNAIR în instanță.

Anunțarea câștigătorului pentru contractul estimat la suma de 1,3 miliarde de lei este așteptată la începutul lunii februarie. Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 kilometru sunt două tuneluri.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Nicio șansă pentru Dumbrăvița la Voluntari. Bănățenii au intrat pe teren doar cu gândul să nu primească multe

De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…

2 ore ago

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

3 ore ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

4 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

4 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

4 ore ago

Vreme mai caldă decât normalul perioadei. Prognoza meteo pentru weekend

Vreme de toamnă în acest weekend, cu nori și ploi. Iarna se lasă așteptată și…

5 ore ago