Un deznodământ în licitația care va stabili firma care va realiza porțiunea de autostradă cu ”tunelurile pentru urși” ar putea avea loc la începutul lunii februarie. Procedura de licitare pare una … veșnică, în mai se anunțau firmele preselectate pentru a merge în cursă mai departe, dar a urmat o contestație în instanță și lucrurile s-au blocat.
O contestație depusă de una dintre firmele participante la licitația pentru stabilirea constructorului tronsonului de zece kilometri de autostradă dintre Margina și Holdea a blocat total procedura. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat că problema ar urma să fie rezolvată și că se dorește începerea într-un timp cât mai scurt a singurei porțiuni din A1 care nu a fost realizată. Ca o dovadă că cine a întocmit dosarul de licitație nu era extraordinar de priceput în domeniu, nu mai puțin de 131 de solicitări de clarificări au fost lansate de firmele participante.
„Pe bucata lipsă de la Margina – Holdea, procedura de achiziție a fost una cu preselecție. S-au calificat șase companii care după aceea au luat parte la o nouă licitație. A fost contestat rezultatul de cei care nu s-au calificat între primii șase. Au fost depuse un număr de 131 de solicitări de clarificări pe acest proiect, ultimele sunt depuse în 11 ianuarie 2022, sunt solicitări de clarificare, eu estimez că toate clarificările vor fi oferite până în 26 ianuarie. În această perioadă va fi termenul pentru procesul de care va aminteam. Urmează apoi sa intrăm în restul etapelor. Vrem să mergem rapid, astfel încât sa se intre în execuție pe acel tronson. E o chestiune de zile, nu vreau sa influențez instantele, dar asa e calendarul”, conform lui Grindeanu.
Poțiunea Margina – Holdea este una dintre cele mai dificile din România. În urmă cu cu mai mult timp a fost descisă eliminarea acestui tronson din construcția lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, ceea ce a adus statului român un proces de toată frumusețea cu firma italiană care a câștigat licitația pentru lotul respectiv. Lucrurile au fost deblocate de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, după negicieri cu firma respectivă. A urmat ulterior demararea licitației și intrarea în joc a nouă firme de specialitate. În urma unei prime selecții au rămas în cursă șase firme cu acestea s-a continuat procedura de stabilire a câștigătorului. Din păcate, în toamnă una dintre firmele excluse inițial a acționat CNAIR în instanță.
Anunțarea câștigătorului pentru contractul estimat la suma de 1,3 miliarde de lei este așteptată la începutul lunii februarie. Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 kilometru sunt două tuneluri.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…