Administratie

Trenul cu hidrogen Timișoara și Reșița poate primi bani prin PNRR. Are sprijin la Transporturi, dar trebuie să fie ”matur”

Proiectul timișeano- cărășean al trenului cu hidrogen nu beneficiază de primul loc în preferințele exprimate în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență, dar poate beneficia de principiul primul sosit – primul servit. Afirmația aparține ministrului Transporturilor, el susține că pe această temă a avut dialog cu autoritățile din Caraș-Severin, dar nu și cu cele din Timiș.

Proiectul trenului cu hidrogen dintre Timișoara și Reșița chiar are șanse să fie susținut pentru a deveni realitate, chiar dacă este la concurență cu cel al „regățenilor” dintre București și Pitești. Acesta este pe primul loc în planul din PNRR, deși era la lansarea finanțărilor mai puțin matur ca și cel bănățean. Aceasta nu înseamnă că nu poate să treacă în față la finanțare, spune Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, dar e important să fie realizat atunci când se dau banii.

În PNRR acest proiect (n.r. Timișoara – Reșița) nu e titular. PNRR l-au făcut alții care stau bine la vorbe. Proiectul titular e cel spre Pitești, cu tren cu hidrogen. Acest proiect (n.r. Timișoara – Reșița) este rezervă, dar asta nu înseamnă, nu vreau să fiu înțeles greșit, că dacă înaintează mai rapid decât cel titular nu se întâmplă acesta primul, nu există acest criteriu. Cel care va fi matur mai rapid va fi finanțat”, a spus Grindeanu.

El menționează că a discutat cu autoritățile, dar a pomenit doar de cele din Caraș. Discuții cu autoritățile din Caraș am foarte multe, și cu primarul municipiului Reșița și cu ceilalți de acolo, astfel încât să miște acest proiect

Din câte cunosc eu, s-a semnat contractul pentru studiu de fezabilitate, sunt în perioada în care acest studiu trebuie finalizat. Mi-aș dori să se termine foarte repede, sprijin de la minister au, suntem deschiși la toate sugestiile”, a mai declarat Grindeanu.

Ministrul a evitat să spună că în ceea ce privește dialogul cu jumătatea timișean-timișoreană a proiectului nu a discutat pe această temă.

Este zi festivă azi nu am vrut să intru pe această zonă astăzi… mă rog...”, a mai spus oficialul, referindu-se la faptul că vineri CJT a sărbătorit 30 de ani de existență.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Timișoara întâlnește Brașovul sub panou

Baschetbaliștii violeți înfruntă Corona Brașov, în etapa a 13-a a Ligii Naționale. Partida va avea…

5 ore ago

A venit și anunțul oficial. Impozitul pe clădirile rezidențiale ale persoanelor fizice se majorează la Timișoara cu aproximativ 79 la sută

Joi, municipalitatea anunța că este nevoită să retragă proiectul de hotărâre de stabilire a taxelor…

5 ore ago

Sâmbătă, la ora 12, vor suna sirenele la Timișoara

Ziua de 20 decembrie este una specială pentru Timișoara. Sâmbătă, la ora 12, în întreg…

7 ore ago

Constructorii de la Stadionul LEGO se mută la interior. Se realizează compartimentări, tencuieli, instalații electrice și sanitare/VIDEO

Lucrările la stadionul Eroii Timișoarei nu se opresc în această perioadă. Viceprimarul Ruben Lațcău anunță…

8 ore ago

Solidaritate academică! UPT sprijină formarea a peste 20 de profesori din universitățile ucrainene

Proiect profesional transfrontalier. Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul de ID/IFR și Educație digitală (DeL), a…

8 ore ago

Lucrările pe tronsonul Margina – Holdea din autostrada A1 au ajuns la jumătate din total/Foto

Anul 2025 se va încheia cu aproximativ jumătate din lucrările de pe tronsonul lipsă, Margina…

10 ore ago