Administratie

Trenul cu hidrogen Timișoara și Reșița poate primi bani prin PNRR. Are sprijin la Transporturi, dar trebuie să fie ”matur”

Proiectul timișeano- cărășean al trenului cu hidrogen nu beneficiază de primul loc în preferințele exprimate în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență, dar poate beneficia de principiul primul sosit – primul servit. Afirmația aparține ministrului Transporturilor, el susține că pe această temă a avut dialog cu autoritățile din Caraș-Severin, dar nu și cu cele din Timiș.

Proiectul trenului cu hidrogen dintre Timișoara și Reșița chiar are șanse să fie susținut pentru a deveni realitate, chiar dacă este la concurență cu cel al „regățenilor” dintre București și Pitești. Acesta este pe primul loc în planul din PNRR, deși era la lansarea finanțărilor mai puțin matur ca și cel bănățean. Aceasta nu înseamnă că nu poate să treacă în față la finanțare, spune Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, dar e important să fie realizat atunci când se dau banii.

În PNRR acest proiect (n.r. Timișoara – Reșița) nu e titular. PNRR l-au făcut alții care stau bine la vorbe. Proiectul titular e cel spre Pitești, cu tren cu hidrogen. Acest proiect (n.r. Timișoara – Reșița) este rezervă, dar asta nu înseamnă, nu vreau să fiu înțeles greșit, că dacă înaintează mai rapid decât cel titular nu se întâmplă acesta primul, nu există acest criteriu. Cel care va fi matur mai rapid va fi finanțat”, a spus Grindeanu.

El menționează că a discutat cu autoritățile, dar a pomenit doar de cele din Caraș. Discuții cu autoritățile din Caraș am foarte multe, și cu primarul municipiului Reșița și cu ceilalți de acolo, astfel încât să miște acest proiect

Din câte cunosc eu, s-a semnat contractul pentru studiu de fezabilitate, sunt în perioada în care acest studiu trebuie finalizat. Mi-aș dori să se termine foarte repede, sprijin de la minister au, suntem deschiși la toate sugestiile”, a mai declarat Grindeanu.

Ministrul a evitat să spună că în ceea ce privește dialogul cu jumătatea timișean-timișoreană a proiectului nu a discutat pe această temă.

Este zi festivă azi nu am vrut să intru pe această zonă astăzi… mă rog...”, a mai spus oficialul, referindu-se la faptul că vineri CJT a sărbătorit 30 de ani de existență.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Sfântul Ioan Botezătorul, ultima zi a sărbătorilor de iarnă

În fiecare an, pe 7 ianuarie, credincioşii îl sărbătoresc pe Sfântul Ioan Botezătorul, una dintre…

3 ore ago

În Banat, mai avem parte de câteva zile de primăvară! Când revine frigul

Vremea se încălzeşte până pe data de 10 ianuarie în toate regiunile ţării, astfel încât…

18 ore ago

Zonele verzi din Timișoara au, din 2024, mai mult cu 20.000 de metri pătrați

Suprafața verde din Timișoara s-a extins cu aproape 20.000 mp în anul 2024, în urma…

19 ore ago

Fiecare cu problemele sale. Un consilier al preşedintelui CJ Timiş vrea un recensământ al… “sorosiştilor”

Nicolae Robu, consilierul preşedintelui CJ Timiş, Alfred Simonis, vrea să ştie care sunt… primii 1.000…

22 de ore ago

La Timișoara va sosi în primăvară primul firobuz nou dintr-un lot de 33 comandat de primărie la turcii de la Bozankaya

Primăvara acestui an va aduce la Timișoara primul firobuz nou cumpărat după ani buni fără…

24 de ore ago

Ortodocșii pe rit vechi primesc încă două zile la Târgul de Crăciun

Creștinii ortodocși pe rit vechi încep sărbătorile de iarnă pe 6 ianuarie, când e Ajunul,…

24 de ore ago