Produs în Banat, marele festival al muzicii, dansului şi produselor bănăţene va avea loc în acest weekend

Zeci de artisti timisoreni vor urca pe scena festivalului traditional banatean „Produs in Banat”, o premiera in Timisoara. Iulius Town devine locul de intalnire al iubitorilor de folclor, dar si de produse traditionale, in perioada 20 – 22 mai 2022. Pe langa ansamblurile populare care vor aduce in inima orasului ritmul banatean, timisorenii se vor bucura si de muzica solistilor autohtoni, iar cei mici sunt asteptati la sezatoarea cu povesti, spuse de Teatrul de Papusi.

Iulius Town Timisoara reuneste, in acest weekend, mai multe ansambluri banatene, dar si artisti locali, care vor urca pe scena amplasata in parcarea VIP.

Vineri, 20 mai, de la ora 18, festivalul „Produs in Banat” va fi deschis cu o suită instrumentala – „Din Banatul de campie” – interpretata de taraful traditional, format din taragot, saxofon, contrabas, acordeon, vioara si chitara.

Programul artistic este completat de un tablou muzical coregrafic, cu sase perechi de dansatori, iar solistii Doriana Talpes, Maria Coman, Bogdan Firu, Ciprian Pop si Felicia Stoian vor incanta publicul cu melodiile lor.

Maria Didraga si formatia Ansamblul Junii Timisului, Ansamblul Barzava Resita, Ansamblul Ghiocelul Giroc si altii vor urca pe scena din parcarea VIP din cadrul Iulius Town in a doua zi a festivalului, de la ora 18.

Duminica, 22 mai, Ansamblul Doina Timisului, Ioan Surdu, Scoala de dans Marius Ursu, Zorica Savu si Pera Todorovici si tamburasii vor aduce buna dispoziție prin muzica traditionala, incepand cu ora 16.

Pe langa programul muzical inedit, „Produs in Banat” le propune timisorenilor si un targ traditional inedit, care se desfasoara in doua zone: Iulius Expo si parcarea VIP. Producatorii prezenti in zona Iulius Expo vor aduce cu ei: miere, dulceata, uleiuri, siropuri, mezeluri, branzeturi, prajituri, sucuri naturale, dar si bijuterii si accesorii, piese de mobilier, cosmetice, lavanda si multe altele. In parcarea VIP, din fata cladirii de birouri UBC3, vor fi amplasate food truck-uri, dar si un parc de distractii.

„Produs in Banat” ii asteapta si pe cei mici la o sezatoare cu povesti. Sambata, 21 mai, de la ora 17, in zona Iulius Expo, traditionala poveste „Scufita Rosie” va fi spusa cu ajutorul teatrului de papusi, iar cei mici vor invata cat de important este sa asculti de parinti si sa nu ai incredere in necunoscuti.

Împreuna pentru un viitor mai sigur

Produs în Banat va veni sub forma unei licențe oferite producătorilor locali și va fi o garanție pentru consumator că a achiziționat un produs de calitate și mai ales că o parte din banii cheltuiți rămân în dezvoltarea comunității.

Produs în Banat va face o campanie de promovare a producătorilor locali în rândul consumatorilor, susținerea dezvoltării producătorilor locali și promovarea acestora pe diferite piețe/supermarketuri.

Obiective:
• Creșterea încrederii consumatorilor în calitatea produselor locale și regionale din zona Banatului
• Oferirea unui grad de protecție față de produsele de slabă calitate/produse în masă
• Sprijinirea producătorilor pentru promovarea produselor proprii și pentru desfacere
în lanțurile mari de super marketuri, dar și în cadrul unor târguri tradiționale
• Oferirea unui acces la informații și resurse financiare (fonduri disponibile, fonduri
europene, guvernamentale, etc.)
• Asigurarea accesului la soluții noi, inovații, bune practici (atât la nivel național, cât și
internațional).

Public țintă:
• Consumatori: Publicul larg – femei și bărbați cu vârsta cuprinsă între 20 și 65 de ani,
preocupați de sănătate și de hrană, pasionați de tradiție, preponderent din zona
urbană/peri-urbană;
• Părinți cu copii care doresc să le ofere produse autohtone, autentice și să îi educe în
vederea dezvoltării comunității;
• Persoane nostalgice, care își aduc aminte de produsele de altădată și doresc să le
regăsească din nou pe piață.

Campania Produs în Banat va fi o campanie care va putea crește treptat, adresându-ne unor tipuri de public diferit, producători și consumatori. Campania trebuie adresată în prima etapă producătorilor, pentru a le demonstra că această licență Produs în Banat este benefică pentru afacerea lor, atât din punct de vedere financiar, ca imagine, dar și ca și consultanță și feedback pentru a se putea îmbunătăți.

Ceea ce este important de menționat este că Produs în Banat va deveni pentru producători și o platformă de ajutor, care îi va sprijini atât în ceea ce privește identificarea nevoilor lor, dar și pentru consultanță pentru accesarea de fonduri nerambursabile sau pentru înțelegerea legislației. De asemenea, îi va ajuta să se dezvolte în timp, găsind exemple de bună practică în țară și străinătate, dar și oferind reprezentativitate la nivel național și european, ca drepturile lor și problemele lor să fie auzite și susținute.

În a doua etapă, vor fi realizate o serie de evenimente pentru a promova produsele din Banat și producătorii licențiați în fața consumatorilor. Toate evenimentele vor conține cele trei etape esențiale: pre-eveniment/pregătire; eveniment/derulare și post- eveniment/monitorizare și evaluare. Fiecare eveniment poate fi gândit cu propriul său buget și propria sa campanie de promovare, în funcție de tema și publicul țintă căruia se adresează. Astfel, pentru consumator, Produs în Banat va deveni o marcă ce va garanta produse de calitate, ca-n Banat, realizate cu respect, de producători serioși, de cuvânt și mai ales implicați în dezvoltarea locală

Punctul central va fi un site web dedicat – www.produsinbanat.com, cu informații despre producători, produse, locațiile acestora, evenimentele în curs și evenimentele viitoare. Site-ul se poate dezvolta ulterior pentru a deveni un portal care va coagula și video- uri, locații, date despre istorie, tradiții, gastronomie.

Practic, Produs în Banat va deveni o supra-marcă, o licență, ce nu va pune în pericol marca proprie a producătorilor locali, va veni doar să le certifice și să le confirme calitățile, iar pentru consumator, va fi o garanție a calității.

Târgul Produs în Banat – Ediția 1
Târgul are ca scop principal, dezvoltarea durabilă şi promovarea produselor, a valorilor tradiţiei şi ale culturii, a turismului din zona Banatului, promovarea excelenţei în domeniul agriculturii, a meşteşugurilor tradiţionale, în vederea creşterii competitivităţii în acest domeniu şi a dezvoltării mediului rural, reprezentarea producătorilor locali atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.

Share
Published by
Daniel Neacșu

Recent Posts

Voluntarii Primăriei Timișoara au numărat peste 600 de câini în aproape 2500 de gospodării

Lansat în urmă cu trei luni, proiectul de recenzare a câinilor cu stăpân din Timișoara,…

17 ore ago

Piața Libertății primește copaci maturi, de până la cinci metri, în alveolele realizate în pavaj/FOTO

Rămas fără niciun fel de umbră, ”deșertul” din Piața Libertății își va schimba imaginea. Acolo…

17 ore ago

Tragedie la Recaș! Biciclist acroșat mortal de un microbuz

Și-a pierdut viața, nevinovat din cauza unui microbuz care a intrat pe sens opus. Tragedie…

17 ore ago

Douăzeci de milioane de euro, bani pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu. Pe listă ar putea fi clădirea Operei din Timișoara

Un număr de 340 de obiective din Timiș pot beneficia de bani europeni nerambursabili în…

18 ore ago

Societatea de Drumuri Municipale a Primăriei Timișoara vrea o stație de betoane nouă

SDM Timișoara, societatea deținută de municipalitatea timișoreană, își extinde dotarea și pregătește 1,7 milioane de…

18 ore ago

Colectarea gratuită a deșeurilor voluminoase în Zona 0 Ghizela – o campanile trimestrială organizată de RETIM și ADID Timiș

RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, derulează o nouă campanie trimestrială pentru…

19 ore ago