Economic

Două premiere naţionale pentru Canalul Bega: sistem de semnalizare costieră şi hartă electronică de navigaţie/Foto

Canalul Bega a devenit primul canal de navigație interioară din România care are semne costiere pe întreg tronsonul aflat în administrare. Implementarea sistemului de semnalizare costieră contribuie decisiv la fluidizarea traficului naval și asigură siguranța navigației pe Bega.

Principalele obiective ale Regiei Autonome „Administrația Canalului Navigabil Bega” sunt siguranța navigației și fluidizarea traficului naval pe întreg sectorul românesc al Canalului Bega, pe tronsonul cuprins între Timișoara (Uzina Hidroelectrică) și frontiera de stat cu Republica Serbia, în lungime de 42,444 kilometri.

„Anul acesta, la sfârșitul lunii iunie, a fost demarată acțiunea de amplasare a unui număr de 268 de semne costiere, prin care se reglementează circulația pe Canalul navigabil Bega, pe tronsonul amintit. Montarea semnelor costiere s-a încheiat la sfârșitul lunii august, fiind respectate procedurile de achiziție publică pentru semnalizarea costieră, după ce a fost lansată și atribuită licitația în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Canalul Bega devine astfel primul canal de navigație interioară din România care are semne costiere pe întreg tronsonul aflat în administrare. De asemenea, Canalul Bega este singurul canal de navigație interioară din România care are și hartă electronica de navigație, care poate fi descărcată de pe site-ul oficial al Regiei Autonome „Administrația Canalului Navigabil Bega”: https://www.acnb.ro/harta-electronica-ienc-bega-2019/.”, afirmă Ioan Mateescu, director general al regiei „Administrația Canalului Navigabil Bega”:

Pe parcursul celor două luni, au fost instalate marcaje kilometrice de la Uzina Hidroelectrică Timișoara până la granița cu Republica Serbia, în vederea creșterii siguranței navigației, facilitând reluarea navigației spre țara vecină, în scop comercial și de agrement. Odată instalate, indicatoarele servesc drept puncte de reper pentru conducătorii ambarcațiunilor pe Bega, pentru ca traficul naval să se desfășoare în siguranță. Implementarea sistemului de semnalizare costieră contribuie decisiv la fluidizarea traficului naval și asigură siguranța navigației pe tronsonul navigabil al Canalului Bega.

Semnalele care servesc reglementării navigaţiei pe calea navigabilă respectă tipul, forma, dimensiunile și calitatea solicitată în conformitate cu prevederile Regulamentului de navigație pe Dunăre, ale Regulamentului de navigație pe Canalul Bega, ale Reglementărilor Comisiei Dunării, ale Codului European pentru Căi navigabile Interioare CEVNI – elaborat de către United Nations Economic Commission for Europe (ECE/TRANS/SC.3/115/Rev.5) şi a prevederilor legale referitoare la calitate.

canalul bega

canalul bega

canalul bega

canalul bega

 

 

 

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

La Timişoara şi în alte patru oraşe se vor înfiinţa „clase” de fotbal feminin, la şcoală

Fotbalul feminin a luat o amploare importantă în țara noastră chiar dacă nivelul este în…

7 ore ago

Bărbat găsit mort în casă în prima zi de Paşte

Descoperire macabră în zi de sărbătoare. Polițiștii Secției 5 Urbane Timișoara au fost sesizați cu…

8 ore ago

Ţara noastră are aproape 5 milioane de pensionari. Care este pensia medie

Un număr de 4.748.274 de pensionari era înregistrat în aprilie 2024 în România, cu 4.274…

9 ore ago

România renaşte la gimnastică de Paşte! Două medalii europene pentru Sabrina Voinea

Medalii, finale şi evoluţii bune! Dar şi multă speranţă! Sabrina Maneca Voinea (16 ani) a…

11 ore ago

Pastorala de Paşti a PS Ioan Călin Bot, episcopul greco-catolic de Lugoj

Scrisoare Pastorală la Sărbătoarea Învierii Domnului 2024 † IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația…

16 ore ago

Pastorala de Învierea Domnului a IPS Ioan Selejan, Mitropolitul Banatului

† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru…

16 ore ago