În urma lansării licitația lansate de Primăria Municipiului Timișoara pentru realizarea proiectării (faza studiu de fezabilitate) pentru Noua Radială Vest au fost depuse două oferte. Acestea intră acum în etapa de evaluare.
Radiala Vest reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest. Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR. Compania Națională a agreat în discuții cu Primăria Timișoara că va prelua două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei.
„Va fi a 8-a arteră radială a orașului nostru, care conectează inima Timișoarei de rețeaua de drumuri naționale. Am inclus criterii de calitate în evaluarea ofertelor, pentru că prețul cel mai mic nu înseamnă proiectul cel mai bun. E un lucru pentru care ne luptăm încă de când mi-am început mandatul, astfel încât Timișoara să nu se lăcomească la faza de proiectare, iar apoi să ne trezim în faza de șantier cu investiții de proastă calitate. Facem acum încă un pas înainte pentru Noua Radială Vest”, spune primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Investiția va duce la realizarea unui drum cu 4 benzi, câte două pe sens, separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de bicicletă de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime. De asemenea, firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere să includă o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.
Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70. Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi.
Ofertele au fost lansate de asocierea FIP Consulting SRL (lider), NOVENSA SRL (subcontractant), HELMERT (subcontractant), WALHALLA INVEST PRODCOMIMPEX SRL (subcontractant), GAZ INSTAL SRL (subcontractant) și de asocierea GAUSS (lider), BETA TEHNIC (ofertant), SSF-RO (subcontractant), CARA (subcontractant).
Valoarea estimată a contractului este de 1.328.040 lei (cu TVA) și termenul de realizare este de 330 de zile de la emiterea ordinului de începere.
Astăzi, 25 noiembrie, începând cu ora 22:00, se va închide circulația rutieră între bulevardul Take…
Alin Nica, atac dur la adresa filialei județene a liberalilor: ”Nu țintesc funcția de președinte…
Cizmele de damă reprezintă must-have-ul sezonului rece. Design-ul specific are rolul de a aduce o…
În „Divizia D” Timiș, CSM Lugoj a luptat singură pentru întâietate. 15 meciuri, 15 victorii,…
Asocierea care se ocupă de reabilitarea căii ferate care traversează Timișoara, mai precis Lotul 3,…
Preşedintele USR Timiş, Dominic Fritz, afirmă că accederea Elenei Lasconi în turul II al alegerilor…