Avize oferite cu tot felul de observații, cereri de expropieri suplimentare, modificări de proiect, acestea sunt acuzele pe care Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, le aduce la adresa primăriei timișorene, cu care se discută proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare care traversează Timișoara, parte a magistralei de circulației dintre Caransebeș și Arad. Există pericolul pierderii fondurilor europene, spune Grindeanu.
”Cu finanțare pe PNRR, în domeniul infrastructurii feroviare, tronsonul Lugoj – Timișoara proiectul e predat, e în faza în care se discută cu supervizorii, se va intra rapid în execuție. La fel, Timișoara – Arad se află în o fază înaintată. Se va intra în execuție. Există probleme pe lotul 3, Timișoara, au fost discuții cu primăria, eu vreau să fiu constructiv. Vreau să fac o cronologie de când a apărut acets proiect. Așa merg lucrurile… Fiecare când merge în funcție crede că cei dinainte au fost cretini și că doar ei dețin adevăru absolut. La fel și cei veniți în administrația locală timișoreană. Pe lotul 3 lucrurile au mers așa: avem un proiect acceptat, nu doar acceptat, ci promovat de primărie. A venit această oportunitate numită PNRR, s-a considerat necesar să fie pe CFR finanțate major două proiecte Caransebeș – Arad și Episcopia Bihor – Cluj. Proiecte existente. Pe baza acestor proiecte acceptate s-a primit finanțare de la CE. Că au fost alegeri și s-au schimbat guvernele, eu am luat un proiect pe care l-a pus în PNRR un fost ministru, domnul Drulă. Au promovat acest proiect la refinanțare. Să vii acum să zici mai vrem ceva. Vrem ceva la Baader, vrem expropieri suplimentare. Pot să fie idei bune, doar că lucrurile au plecat într-o direcție. Să dea cu piciorul la 300 milioane de euro, ca oraș, doar că un arhitect vrea niște expropieri în plus. E un apel, nu o critică. Către administrația locală, să fie constructivă, să accepte niște proiecte pe care s-au cerut bani. Nu poți să dai avize cu observații, pe un proiect promovat de primăria Timișoara deja”, a declarat, vineri, Grindeanu.
Mai precis, e vorba despre o soluție tehnică modificată, în așa fel încât să fie un acces mai bun spre intersecția suspendată ce va fi construită.
„La Baader exista un sens giratoriu suspendat, acum se dorește altă soluție de către primărie, am cerut celor de la CFR să fie constructivi, riscăm să pierdem sumele de bani. Au avut loc discuții încă primim avize cu diferite observații. De trei patru luni avem discuții și nu primim avizul. Nu poți schimba major un astfel de proiect. Asta înseamnă bani în plus, îi dă primăria? Sper, e un apel, să fim constructivi, în cel mai scurt timp să primim aut de contrucție să se înceapă proiectul. Se dorește un acces mai bun dinspre Demetriade, dacă vor să îl facă, dar să îl plătească primăria. Aceste lucrări sunt pe bani europeni, dar fără legătură cu circulația feroviară. Am cerut CFR să accepte toate propunerile decente din partea primăriei. O să vedem dacă are fonduri (n.r. Primăria)”, a mai declarat Grindeanu.
Pe 64 de străzi și bulevarde din Timișoara va avea loc modernizarea sistemului de iluminat…
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…
Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…
Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…
Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…
Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…