Administratie

Reprezentanţii Primăriei Timişoara, replică pentru Sorin Grindeanu: Soluţia contestată de ministru a fost propusă chiar de CFR

Reprezentanţii primăriei i-au replicat ministrului Sorin Grindeanu, care a acuzat municipalitatea că riscă pierderea a 300 de miliarde de euro, bani destinaţi prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare care traversează Timișoara. Soluţia contestată de Sorin Grindeanu la Baader a fost propusă chiar de CFR, companie aflată în subordinea Minsterului Transporturilor, spun cei din primărie. Mai mult, autorizaţia de construcţie este eliberată de Ministerul Transporturilor, nu de primărie, aşa cum a pretins Grindeanu,

Cei din primărie spun că această investiție va marca viața a jumătate de milion de oameni pentru zeci de ani de acum înainte.

“De aceea, reprezentanții Primăriei Timișoara au avut mai multe întâlniri cu CFR și firma de proiectare pentru optimizarea soluțiilor din cadrul acestui proiect. În același timp, echipele primăriei înțeleg foarte bine ce se poate și nu se poate schimba în această etapă. De aceea ne-am pus cu toții la aceeași masă pentru a găsi soluții pentru timișoreni ce pot fi introduse în proiectul tehnic, care nu este încă elaborat. La Baader, intenția inițială a CFR a fost de a construi un imens sens giratoriu suspendat, la intersecția a două artere majore: inelul II de circulație și radiala Demetriade”, transmit cei din primărie

În forma inițială, toți experții în urbanism și trafic au avertizat că această soluție va cauza ambuteiaje masive, blocând complet accesul din sudul Timișoarei către mall, spun reprezentanţii primăriei. Ei menţionează că exact CFR, companie aflată în subordinea lui Grindeanu, a venit cu noua soluţie.

“Astfel, în urma acestor discuții, chiar CFR a venit cu o soluție care nu doar că este mai ieftină de implementat, ci este și optimă. Mai exact, separarea celor două artere printr-un pasaj. Acest lucru, într-adevăr, necesită exproprieri într-o zonă industrială, cu hale dezafectate, exproprieri cu care CFR a fost de acord. În baza acestui acord, Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism – formată din experți în urbanism care reprezintă multe alte instituții și organizații, nu doar Primăria Timișoara – a emis un aviz cu condiții. Suntem surprinși că lucrurile propuse chiar de CFR și agreate de toată lumea sunt acum din nou contestate. Primăria Timișoara este în continuare deschisă dialogului pentru a găsi cele mai bune și pragmatice soluții pentru acest proiect necesar care va avea un impact major asupra calității vieții timișorenilor”, au adăugat reprezentanţii primăriei.

Mai mult, autorizaţia de construcţie este eliberată de Ministerul Transporturilor, nu de primărie, aşa cum a pretins Grindeanu, mai menţionează reprezentanii municvilaităţii

 

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Interes enorm din parte timişorenilor pentru Garry Kasparov şi Provocările Lumii Moderne/FOTO

Un dialog de excepţie, ce s-a bucurat de un interes major. Un eveniment marca UPT…

14 minute ago

Jurnal de campanie (13). S-a mai spart o conspiraţie. Cristopher Cîrpaci chema clanurile alături de Nicolae Robu încă din urmă cu doi ani

Eliberarea străzii Cezar, dar mai ales îndemnul lui Cristopher Cîrpaci adresat coetnicilor săi pentru a-l…

2 ore ago

Noul catalog Enjoy Life a ajuns la Iulius Town Timișoara!/Foto

Pentru cei care se bucură de zilele de primăvară și vor să întâmpine vara cu…

3 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 17 mai 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 17.05.2024, unde se vor executa reparaţii…

3 ore ago

Alfred Simonis și-a lansat candidatura la șefia consiliului județean în cadrul unui show electoral la sala Constantin Jude

Așa cum ”partenerul” său de alianță, Nicolae Robu, a avut parte de o lansare grandioasă…

12 ore ago

Debut excelent pentru CSU Politehnica la naţionalele de floretă

Politehnica Timișoara a câștigat două medalii joi, 16 mai, în prima zi a Campionatuliu Național…

18 ore ago