Reprezentanţii primăriei i-au replicat ministrului Sorin Grindeanu, care a acuzat municipalitatea că riscă pierderea a 300 de miliarde de euro, bani destinaţi prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare care traversează Timișoara. Soluţia contestată de Sorin Grindeanu la Baader a fost propusă chiar de CFR, companie aflată în subordinea Minsterului Transporturilor, spun cei din primărie. Mai mult, autorizaţia de construcţie este eliberată de Ministerul Transporturilor, nu de primărie, aşa cum a pretins Grindeanu,
Cei din primărie spun că această investiție va marca viața a jumătate de milion de oameni pentru zeci de ani de acum înainte.
“De aceea, reprezentanții Primăriei Timișoara au avut mai multe întâlniri cu CFR și firma de proiectare pentru optimizarea soluțiilor din cadrul acestui proiect. În același timp, echipele primăriei înțeleg foarte bine ce se poate și nu se poate schimba în această etapă. De aceea ne-am pus cu toții la aceeași masă pentru a găsi soluții pentru timișoreni ce pot fi introduse în proiectul tehnic, care nu este încă elaborat. La Baader, intenția inițială a CFR a fost de a construi un imens sens giratoriu suspendat, la intersecția a două artere majore: inelul II de circulație și radiala Demetriade”, transmit cei din primărie
În forma inițială, toți experții în urbanism și trafic au avertizat că această soluție va cauza ambuteiaje masive, blocând complet accesul din sudul Timișoarei către mall, spun reprezentanţii primăriei. Ei menţionează că exact CFR, companie aflată în subordinea lui Grindeanu, a venit cu noua soluţie.
“Astfel, în urma acestor discuții, chiar CFR a venit cu o soluție care nu doar că este mai ieftină de implementat, ci este și optimă. Mai exact, separarea celor două artere printr-un pasaj. Acest lucru, într-adevăr, necesită exproprieri într-o zonă industrială, cu hale dezafectate, exproprieri cu care CFR a fost de acord. În baza acestui acord, Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism – formată din experți în urbanism care reprezintă multe alte instituții și organizații, nu doar Primăria Timișoara – a emis un aviz cu condiții. Suntem surprinși că lucrurile propuse chiar de CFR și agreate de toată lumea sunt acum din nou contestate. Primăria Timișoara este în continuare deschisă dialogului pentru a găsi cele mai bune și pragmatice soluții pentru acest proiect necesar care va avea un impact major asupra calității vieții timișorenilor”, au adăugat reprezentanţii primăriei.
Mai mult, autorizaţia de construcţie este eliberată de Ministerul Transporturilor, nu de primărie, aşa cum a pretins Grindeanu, mai menţionează reprezentanii municvilaităţii
Comentarii prin facebook