Economic

A fost semnat contractul de execuție și modernizare pentru ultimul tronson din calea ferată de la Arad la Caransebeș

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 1 Caransebeş – Lugoj, parte a obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Aradˮ. Lucrările sunt finanţate cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Durata contractului este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţie. Lucrările vor fi executate de Asocierea RailWorks, formată din Alstom Transport SA (lider de asociere) şi Arcada Company SA. Contractul este în valoare de 1.344.719.352,20 lei, fără TVA, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă”, conform CFR SA.

“Astăzi am semnat ultimul contract, în valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km) şi anume Lotul 1 Caransebeş – Lugoj, o secţiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de călători vor circula, din anul 2027, cu o viteza maximă de 160 km/h. Avem în acest moment semnate toate cele 8 contracte, inclusiv consultanţa, o investiţie cu o valoare totală de peste 6,88 miliarde lei pentru modernizarea tronsonului de la Caransebeş la Arad. Fiind o investiţie esenţială pentru continuarea dezvoltării infrastructurii feroviare în zona de vest reţelei naţionale şi condiţionată de respectarea termenelor prevăzute de PNRR, aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte obligaţiile contractuale, în contextul în care, aşa cum am declarat şi la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata contractului este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţie, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), în lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrări civile în 4 staţii CF, cea mai importantă fiind staţia CF Caransebeş, care va avea inclusiv o clădire de mentenanţă şi pasarela edilitară, 2 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 12 poduri şi 49 podeţe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar şi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu de 39,56 km.

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate,

Va avea loc îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; dublarea liniei (funcţie de condiţiile de relief); lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare şi a terasamentelor; lucrări pentru rridicarea niveletei căii şi protecţia antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile; montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localităţi; instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Linia de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km) beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Alfred Simonis dă asigurări: “Poli nu moare!”. Liderul CJ Timiş s-a întâlnit cu rectorul Florin Drăgan şi reprezentanţi ai Druckeria

Preşedintele CJ Timiş, Alfred Simonis, a dat asigurări că echipa Poli Timişoara nu va dispărea,…

2 ore ago

RETIM și ADID demarează o campanie gratuită pentru colectarea deșeurilor voluminoase în cartierele Timişoara

O campanie gratuită de colectare a deșeurilor voluminoase se va desfășura în cartiere până la…

2 ore ago

Sondaj INSCOP: PSD, lider detaşat, AUR pe locul II, la distanţă apreciabilă de PNL, locul III

Conform Barometrului LIBERTATEA-INSCOP, realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Libertatea în perioada 7-12 noiembrie…

3 ore ago

Oseminte găsite în centrul oraşului în urma unor lucrări de excavare la un șantier

Misterul din centrul oraşului. Joi spre seara, IPJ Timiș a fost sesizat prin apel 112…

4 ore ago

Primăria Timișoara anunță mai multe restricții de circulație rutieră

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a aprobat închiderea traficului rutier pe mai…

4 ore ago

Glovo Academy ajunge la Timișoara: cursuri interactive de business și digitalizare pentru restaurantele locale

Proiectul Glovo Academy, organizat de platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de…

4 ore ago