Chiar în această lună în mijloacele de transport în comun va fi instalat un nou sistem de GPS-uri, sistem care va fi conectat de Google și de alte aplicații. Astfel, timişorenii vor şti exact timpul în care tramvaiele, autobuzele sau troleibuzele ajung în staţii, a spus primarul Dominic Fritz. Pe de altă parte, tot în privinţa transportului în comun, Fritz nu înţelege de ce Bucureştiul dictează cât să fie plătiţi şoferii din Timişoara.
Dominic Fritz spune că este tot timpul în contact cu timişorenii şi le înţelege frustrările lor vizavi de transportul în comun.
“Parcările și transportul în comun sunt două teme despre care aud foarte mult. Duminică, atunci când mă duc la biserică, după slujbă sau în supermarket, la casă, sunt abordat chiar cu aceste teme. Pe partea de transport în comun, apropo de această imprevizibilitate, că de fapt nu știi dacă o să stai o jumătate de oră sau 10 minute în stație”, a spus Fritz, la o televiziune naţională.
El are însă o veste bună referitoare la timpul petrecut în staţiile STPT.
“Chiar în această lună, în februarie, vom finaliza proiectul nostru de a înlocui și de a instala un nou sistem de GPS-uri. Va fi conectat și de Google și de toate aceste aplicații și vei putea să vezi de pe canapea dacă tramvaiul în fața casei sau autobuzul vine exact în 10 minute”, a continuat Fritz
Altfel, în transportul în comun cel mai mare salt a fost înlocuirea flotei, dar şi aici marea problemă este lipsa personalului de bord, a menţionat edilul.
“Am asigurat finanțarea, mai ales printr-o finanțare record pe care am atras-o anul trecut de 75 de milioane de euro, să înlocuim toată flota de transport în comun, adică toate tramvaiele, autobuzele, microbuzele. Deci creștem confortul foarte mult. Unde mai avem de lucrat este în atragerea șoferilor. Ne lipsesc 150 de șoferi în Timișoara și asta este motivul de ce unele curse nu merg în intervalele 150 de șoferi. Pentru că în Timișoara este greu”, a continuat Fritz.
În atragerea şoferilor, autorităţile locale s-au lovit însă de o decizie a Guvernului, cea privind aşa zisele măsuri de austeritate.
“Avem salarii bune, dar aici vă spun o poveste despre guvernul PSD-PNL. Și îmi pare rău că trebuie să devin din nou politic. În octombrie anul trecut, după multe luni de negocieri cu sindicatul, am crescut salariul cu 20% pentru șoferi, ne-am pregătit pentru o mare campanie de recrutare. Și ce ne-a băgat guvernul pe gât în numele economiei, deși nu în Timișoara trebuie să facem economie, ci la bugetul de stat cu pensii special? Au tăiat sporurile, au limitat numărul orelor suplimentare și așa mai departe. Toate aceste lucruri au dus cumva la o scădere reală a salariilor șoferilor și acum iarăși ne este mai greu decât era tocmai când am anunțat această creștere. Și culmea este că atunci când și-au dat seama că au probleme în propriul aparat, guvernul și-a băgat o excepție pentru CFR, unde nu mai există aceste limitări. Dar iată că bucureștenii, îmi pare rău, trebuie să ne spună nouă în Timișoara cât salariu să plătim șoferilor noștri. Este un lucru care mă revoltă, dar o să rezolvăm și problema asta, o să atragem mai mulți șoferi”, a încheiat Fritz.
Astăzi, în plenul Consiliului Local va intra din nou în dezbatere proiectul privind stabilirea impozitelor…
Cum va schimba Inteligența Artificială business-urile și societățile în care trăim, avantajele României, la nivel…
Municipiul Timișoara își propune să negocieze achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului „Traian Vuia”, respectiv pachetul…
Societatea Piețe S.A. Timișoara anunţă că vine în sprijinul producătorilor și timișorenilor în perioada sărbătorilor…
Marcel Ciolacu a anunțat joi că PSD se retrage “cu demnitate” din coaliție, dar va…
Fondurile europene, mai ales cele accesate de Aquatim, au ajutat enorm la implementarea de proiecte…