Arheologii de la Muzeul Național al Banatului, care lucrau la cercetările efectuate pe șantierul de modernizare a liniei de cale ferată dintre Timișoara și Lugoj, au descoperit un important sit unde se desfășurau, în urmă cu mii de ani, operațiuni metalurgice. Unul dintre cuptoarele folosite a fost conservat, fiind extras din sit și dus în depozitele muzeului pentru cercetări și o eventuală expunere pentru public.
Săptămâna trecută, arheologii Muzeului Național al Banatului au finalizat cercetările pe cel de-al șaptelea sit arheologic identificat pe traseul viitoarei linii ferate Timișoara Est – Lugoj. În paralel cu procesul de construcție a căii ferate, specialiștii instituției timișorene lucrează la documentarea și prelevarea vestigiilor afectate de proiectul investițional. Până în acest moment, cercetările arheologice din cadrul acestui tronson au scos la lumină mărturii istorice databile începând cu perioada neoliticului timpuriu până în perioada epocii moderne.
Situl de la Izvin-Obiectiv 6 (oraș Recaș) s-a remarcat prin identificarea unei zone metalurgice care datează cel mai probabil de la mijlocul mileniului I p.Chr.
”Structurile identificate ne vor ajuta să înțelegem mult mai bine etapele prelucrării fierului din zona câmpiei bănățene, de la producerea cărbunelui necesar reducerii minereului de fier, la prelucrarea efectivă a lingourilor rezultate”, au anunțat cei de la Muzeul Național al Banatului Timișoara.
Dintre structurile metalurgice descoperite, un cuptor utilizat în reducerea minereului de fier a fost selectat pentru prelevarea in situ și transportat ulterior în depozitele Muzeului Național al Banatului pentru cercetarea și posibila expunere într-una dintre expozițiile viitoare.
Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…
Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…
Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…
După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…
Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…