Infrastructura feroviară din vestul României cunoaște o importantă realizare după mulți ani, tunelul Bata, parte a noii variante de traseu dintre Bârzava și Vărădia, a fost deschis oficial circulației trenurilor. Este primul tunel feroviar nou construit din vestul României în ultimele 3 decenii, fiind nu doar o construcție spectaculoasă, cât și o verigă esențială în transportul feroviar ce interconectează vestul cu estul Europei.
Având o lungime totală de 603 m, tunelul este săpat în stâncă la 27 meti sub munte iar prin acesta vor circula trenuri cu o viteză maximă de 160km/h pentru trenurile de călători și de 120km/h pentru trenurile de marfă.Inițial, circulația feroviară pe firul II se va face cu 120km/h, urmând să crească ulterior, iar lucrările de reabilitare vor continua pe firul I, acesta urmând să fie pun în funcțiune în aproximativ 2 luni, după reconfigurarea capului Y al stației Vărădia.
Valoarea inițială a investiției(subtronsonul 2b) a fost 2,1 miliarde lei fără TVA, constructor a fost Asocierea WEBUILD – FCC Construccion – SALCEF – THALES. Sursa de finanțare au fost fondurile nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Fondul de Coeziune și de la bugetul de stat.
Pentru o seară, duminică de la ora 18.00, Piața Libertății va deveni un loc în…
Este weekendul în care Moș Nicolae vine cu daruri pentru toți copiii care au fost…
Societatea de Transport Public Timișoara ne arată cu câtă grijă și energie menține curate mijloacele…
La Serele Horticultura plantele sunt crescute pentru spații care prind viață, iar verdele este mereu…
Iubitorii de colinde sunt invitați duminica aceasta (7 decembrie), de la ora 14:00, departe de…
Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 05.12.2025, unde se vor executa reparaţii…