Infrastructura feroviară din vestul României cunoaște o importantă realizare după mulți ani, tunelul Bata, parte a noii variante de traseu dintre Bârzava și Vărădia, a fost deschis oficial circulației trenurilor. Este primul tunel feroviar nou construit din vestul României în ultimele 3 decenii, fiind nu doar o construcție spectaculoasă, cât și o verigă esențială în transportul feroviar ce interconectează vestul cu estul Europei.
Având o lungime totală de 603 m, tunelul este săpat în stâncă la 27 meti sub munte iar prin acesta vor circula trenuri cu o viteză maximă de 160km/h pentru trenurile de călători și de 120km/h pentru trenurile de marfă.Inițial, circulația feroviară pe firul II se va face cu 120km/h, urmând să crească ulterior, iar lucrările de reabilitare vor continua pe firul I, acesta urmând să fie pun în funcțiune în aproximativ 2 luni, după reconfigurarea capului Y al stației Vărădia.
Valoarea inițială a investiției(subtronsonul 2b) a fost 2,1 miliarde lei fără TVA, constructor a fost Asocierea WEBUILD – FCC Construccion – SALCEF – THALES. Sursa de finanțare au fost fondurile nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Fondul de Coeziune și de la bugetul de stat.













































Comentarii prin facebook