Timpii mai mari de așteptare la barierele de la trecerea peste calea ferată de pe strada Gheorghe Adam sunt unul dintre efectele lucrărilor efectuate pentru modernizarea căii Ferate dintre Timișoara și Arad, precizează administratorul infrastructurii feroviare, ca răspuns la sesizările primite din partea conducătorilor auto, referitoare la timpii mari de așteptare la trecerea la nivel cu calea ferată.
Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara informează că durata de închidere a barierei este determinată de respectarea strictă a normelor de siguranță feroviară și rutieră. Închiderea barierelor trecerilor la nivel se realizează cu anticipație, pentru a permite circulația în condiții de maximă securitate a trenurilor, conform reglementărilor în vigoare.
“Menționăm că, în anumite situații, intervalul de așteptare poate fi influențat pentru că pe Lotul 3 în zona Timișoara Est se execută lucrări la infrastructura feroviară. Din acest motiv, trenurile circulă cu viteză redusă în această zonă, pentru siguranța călătorilor și a personalului care lucrează. Pentru trenurile care opresc în stație și sosesc din direcția Timișoara Nord sau Ghiroda, dispeceratul pune pe liber semnalul de ieșire și declanșează închiderea barierelor cu aproximativ 4-5 minute înainte ca trenul să ocupe secțiunea de macazuri la intrare. Trenul părăsește stația spre Remetea Mare sau Giarmata în aproximativ 12-13 minute, iar barierele se deschid doar după ce trenul a ieșit complet din stație (circa 16-18 minute în total). Dacă are loc o încrucișare de trenuri, se mai adaugă aproximativ 12-13 minute, astfel încât barierele pot rămâne închise până la 30 de minute”, transmit cei de la CFR Infrastructură.
Unele trenuri de marfă au lungimi mai mari și necesită mai mult timp pentru a traversa zona de trecere. Din acest motiv, barierele pot rămâne coborâte mai mult decât de obicei.
“Înțelegem disconfortul creat participanților la trafic și dorim să îi asigurăm că toate aceste măsuri sunt luate exclusiv pentru siguranța cetățenilor și a transportului feroviar. În paralel, compania noastră implementează proiecte de modernizare a infrastructurii, menite să reducă timpii de așteptare și să îmbunătățească fluiditatea circulației atât pe calea ferată, cât și în traficul rutier. Astfel, vă informăm că stația Timișoara Est se află în plin proces de modernizare, iar la finalizarea lucrărilor, trecerea la nivel cu calea ferată de pe str. Gheorghe Adam, va fi desființată, urmând ca aici să se construiască un pasaj superior ce va deservi traficul rutier și pietonal, fapt care va duce la fluidizarea și siguranța circulației. Mulțumim conducătorilor auto pentru înțelegere și pentru respectarea semnalelor și a regulilor de circulație la trecerile la nivel cu calea ferată.”, au încheiat reprezentanţii CFR Infrastructură.
Penultimul joc din 2025 pentru alb-violeți a fost disputat acasă, împotriva echipei CSU Alba Iulia,…
De neînțeles comportarea Dumbrăviței din meciul de la Voluntari, unde a intrat să se apere.…
Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…
Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…
Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…
Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…