Cea mai nouă autostradă care va traversa județul Timiș, A9, care va lega Timișoara de Moravița, nu are deocamdată contract semnat pentru niciunul dintre loturi. Pe lotul 1 licitația este în curs, în timp ce pe lotul 2 a fost deja desemnat un executant și se așteaptă semnarea contractului.
Lotul 2, Jebel – Moravița, este cel mai avansat ca și procedură. În luna iulie a fost anunțat câștigătorul execuție lucrărilor. Contractul a fost adjudecat de cei de la PORR Construct SRL, dar rezultatul a fost contestat de către un alt participant, grupul format din firmele Strabag și Construcții Erbașu. Interesul pentru acest lot a fost ridicat, au fost lansate în cadrul licitației zece oferte.
Construsctorul va primi 2,97 de miliarde de lei (fără TVA) și va avea la dispoziție 48 de luni, din care 12 luni etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuție, pentru finalizarea acestui nou lot de autostradă în lungime de 33,49 km.
Conform contractului, finanțat prin Programul Transport, pe traseu vor fi construite: un pod cu o lungime de 560 m peste calea ferată CF124 și DN58B, două noduri rutiere (DN58B Voiteg și Moravița), două spații de servicii (tip S3), două parcări de scurtă durată, un Centru de Întreținere și Coordonare în proximitatea nodului Moravița.
Contractul mai prevede asigurarea infrastructurii necesare pentru instalarea a minimum 6 stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice în fiecare spațiu de servicii și parcare de pe traseu.
În acest moment procedura contractării este aproape de finalizare, se așteaptă doar OK-ul pentru finanțare și semnarea contractului. Banii sunt asigurați prin fonduri europene în cadrul Programului Transport.
Pe lotul 1 momentul semnării nu este la fel de apropiat. Acolo licitația este încă în curs de derulare. Acest lot va fi unul chiar important, va asigura o legătură între A1, de la Remetea Mare, până la Jebel. Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Remetea Mare –Jebel (35,67 km) este de 5,65 miliarde lei (fără TVA), fonduri asigurate prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Pe traseul acestui lot se vor realiza 23 de lucrări de artă (printre care Podul peste Timiș, în lungime de aproximativ 1.153 m); un Centru de Întreținere și Coordonare; două parcări de scurtă durată (în cadrul parcărilor de scurtă durată se va asigura infrastructura necesară pentru construcția a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice); patru noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni).
Durata prevăzută pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 de luni execuție.
Interesul este, la fel, unul ridicat. Au fost depuse nouă oferte:
Pentru o seară, duminică de la ora 18.00, Piața Libertății va deveni un loc în…
Este weekendul în care Moș Nicolae vine cu daruri pentru toți copiii care au fost…
Societatea de Transport Public Timișoara ne arată cu câtă grijă și energie menține curate mijloacele…
La Serele Horticultura plantele sunt crescute pentru spații care prind viață, iar verdele este mereu…
Iubitorii de colinde sunt invitați duminica aceasta (7 decembrie), de la ora 14:00, departe de…
Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 05.12.2025, unde se vor executa reparaţii…