Ministerul Administraţiei şi Internelor va supune dezbaterii publice un proiect de lege care modifică legislaţia care guvernează administraţia locală. Modificările vizează validarea mandatelor consilierilor şi constituirea consiliilor locale şi judeţene.
În prezent, de validarea mandatelor consilierilor se ocupă o comisie care propune consiliului validarea sau invalidarea fiecăruia. Principala modificare este ca validarea mandatelor să se realizeze, de drept, pe baza certificatului doveditor al alegerii eliberat de biroul electoral de circumscripţie şi cu dovada apartenenţei la formaţiunea politică respectivă. Cel care va gestiona toată procdura va fi secretarul unităţii administrativ-teritoriale. „Noua procedură de validare a mandatelor simplifică etapele constituirii consiliilor locale, respectiv consiliilor judeţene, şi elimină complet subiectivismul comisiilor de validare”, se arată în expunerea de motive pentru modificarea legii. Proiectul de act normativ reglementează şi preşedinţia şedinţelor consiliilor locale şi judeţene. În prezent, plenurile locale sunt conduse de un preşedinte de şedinţă, ales din rândul consilierilor, iar şedinţele consiliilor judeţene sunt conduse de preşedintele consiliului judeţean. Proiectul de lege vizează ca rolurile de preşedinţi de şedinţă să fie îndeplinite de primari, pentru consilii locale, pentru a eficientiza deliberările din consiliile locale. De asemenea, proiectul de act normativ prevede că majoritatea calificată din consilii va fi necesară numai pentru adoptarea hotărârilor care vizează concesionarea, închirierea, darea în administrare, vânzarea, după caz, a bunurilor proprietate publică sau privată, proiectele în parteneriat public-privat şi achiziţionarea de bunuri imobile, cu excepţia celor provenite prin expropriere pentru cauză de utilitate publică. O altă prevedere a proiectului modifică răspunderea pentru actele emise: acum răspund aleşii locali, indiferent de pregătirea profesională pe care o au, dar pe viitor răspunderea va fi a autorităţilor locale. Proiectul propune partajarea răspunderii pentru legalitatea şi conţinutul tehnic al actelor administrative între autorităţile locale şi contrasemnatari. „Prin proiectul de lege se urmăreşte evitarea situaţiilor în care primarii şi preşedinţii consiliilor judeţene sunt consideraţi de instanţe singurii responsabili pentru neregulile săvârşite de personalul aparatelor de specialitate sau de către consilii. Astfel, toţi semnatarii şi contrasemnatarii actelor administrative vor răspunde pentru acestea, în funcţie de obiectul semnării sau contrasemnării”, adaugă MAI în expunerea de motive.
Cu exact o săptămână înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale, liberalul Ilie Bolojan, într-una din…
Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 20.11.2024, unde se vor executa reparaţii…
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…