Categories: SocialUltima ora

Taxa auto ar putea aduce sanctiuni din partea UE

România riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial în instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite.

Avertismentul a fost transmis Executivului de către experţii juridici din Ministerul Justiţiei, care au analizat problema taxei auto la solicitarea premierului Emil Boc. Juriştii, citaţi de agenţia Mediafax, explică faptul că litigiile privind concordanţa dintre OU 50/2008 privind taxa auto şi dreptul comunitar au survenit în condiţiile în care această ordonanţă a fost modificată succesiv de şapte ori în doi ani. În plus, judecătorii Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) au calificat taxa auto, în versiunea sa iniţială, drept o discriminare indirectă între vehiculele de ocazie importate şi cele deja înmatriculate în ţară înainte de intrarea în vigoare a taxei, respectiv la 1 iulie 2008. Ministerul Justiţiei a atenţionat guvernul încă din februarie 2009 că ar trebui avută în vedere restituirea diferenţei dintre taxa achitată conform OU 208/2008 (prima modificare a ordonanţei 50-n.r.) şi taxa calculată potrivit proiectului de act normativ de la acel moment. Juriştii avertizează astfel guvernul că o eventuală opţiune de a nu adopta nicio măsură legislativă în cazul taxei auto presupune că statul va fi obligat de instanţele de judecată, în toate litigiile, să restituie taxa cu dobânzi şi cheltuieli de judecată aferente, iar Comisia Europeană ar putea iniţia acţiuni de sancţionare a statului român. În acelaşi timp, ei recomandă executivului să emită o ordonanţă de urgenţă pentru returnarea taxei auto, avertizând că orice decizie de a nu returna taxa presupune asumarea dobânzilor şi a cheltuielilor de judecată. Guvernul discută impunerea taxei auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei, cu 30%, şi restituirea unei diferenţe din banii deja daţi de proprietari, dar eşalonat pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro. O altă variantă luată în calcul este transformarea taxei de poluare într-o taxă plătibilă anual şi impusă tuturor proprietarilor de autovehicule, separat de impozitul pe proprietate. În prezent, pe rolul instanţelor de judecată se află peste 40.000 dosare privind taxa auto.

Share
Published by
Vlad Stoian
Tags: romania

Recent Posts

Studenții din Timișoara se înghesuie la vot. Pe lista recordurilor de prezență, din nou apare Dobrești

Secțiile de votare din Complexul Studențesc, dar și deja celebra (electoral) localitate Dobrești, acolo unde…

16 minute ago

La ora 18.00, prezenţa la vot în Timişoara a fost mai mare decât media naţională

La ora 18.00, la trei ore după deschiderea secţiilor de vot, în judeţul Timiş prezenţa…

O oră ago

Eugen Dogariu, senator de Timiș, după vot: ” Sper într-un viitor mai bun pentru România și pentru județul Timiș”

Eugen Dogariu, senator de Timiș, spune că la vot a ales ”calea sigură pentru Timiș”.…

3 ore ago

Cosmin Tabără a votat pentru echilibru, onestitate și diplomație

Candidat la un loc de senator pe lista PNL, fost viceprimar al Timișoarei, actual consilier…

7 ore ago

La ora 12.00, prezenţă mai mare la vot în Timişoara, decât pe judeţul Timiş

La ora 12.00, la cinci ore după deschiderea secţiilor de vot, în judeţul Timiş prezenţa…

7 ore ago

Alfred Simonis, la ieșirea din cabina de vot: ”Am votat cu un om care și-a demonstrat competența la guvernare”

După ce și-a exercitat dreptul la vot, Alfred Simonis,  preşedintele PSD Timiş, totodată președinte al…

8 ore ago