Timișorenii ar fi trebuit să meargă azi până la Viena pe autostradă. N-a fost însă să se întâmple, fiindcă din mai 2012, de când USL a venit la guvernare, pe Coridorul IV paneuropean, lucrările aproape au fost aproape sistate. Iar interesul pentru acest subiect al guvernanților nu pare să-l depășească pe cel al lui Gigi Becali pentru Biblioteca din Alexandria.
Site-ul finantistii.ro a făcut o amplă analiză a stadiului în care se află lucrările Autostrăzii Vestului sau Culoarul IV paneuropean. Concluzia a fost devastatoare: constructorii au redus drastic lucrările, de multe ori fiind împiedicați chiar de beneficiar. În aprilie 2013, pe Autostrada Vestului trebuia să se circule de la Nădlac până la Sibiu, cu excepția a două tronsoane. Respectiv, e vorba de Izvin – Lugoj și Dumbrava – Deva, totalizând 97 de kilometri. La finalul lunii aprile 2012, Ministerul Transporturilor a realizat mai multe filmări deasupra tuturor lucrărilor pe autostradă. Concluzia era atunci că toate investițiile vor fi finalizate la termen.
În mai 2012, USL a ajuns la guvernare, iar ministerul n-a mai făcut nicio filmare asupra lucrărilor, părând că nu-l mai interesează subiectul. Nesupravegheați, nici constructorii nu s-au mai omorât cu firea, mai ales că banii de la guvern veneau cu întârzieri tot mai mari. Atunci când veneau. În acest moment, mai multe tronsoane din autostradă nici măcar nu sunt adjudecate. De exemplu, lucrările la un lot de pe tronsonul Arad – Nădlac au fot stopate după rezilierea contractului cu firma Romstrade, patronal acesteia, Nelu Iordache, ajungând în pușcărie.
Poțiunea dintre Izvin și Lugoj a fost licitată, câștigată de o firmă, contestată, dată altei firme, din nou contestată și totul a fost aruncat în aer. Pentru trei sectoare de pe tronsonul Lugoj – Deva, temenul limită de depunere a ofertelor a fost august 2012. Au trecut de atunci opt luni, dar nu se știe nimic. Guvernul a făcut totuși ceva: a anulat un act normativ potrivit căruia adjudecarea lucrărilor se face în maximum 20 de zile de la termenul limită de depunere a ofertelor.
Încă o dovadă a dezinteresului total al autorităților. Pentru această nepăsare, reprezentanții guvernului au tot felul de explicații, care de care mai aiuritoare: ba că au apărut probleme tehnice neprevăzute, ba că vremea a fost rea, ba că firmele de construcții au pretenții financiare mai mari. Nici viitorul nu sună tocmai bine. Ministrul Marilor Proiecte de Infrastructură, Dan Șova, care administrează și lucrările de autostrăzi, a dat de înțeles, în câteva rânduri, că, pe moment, nu prea ar mai fi bani pentru continuarea lucrărilor. Așa că timișorenii mai trebuie să aștepte ceva vreme până vor merge numai pe autostradă până la Viena.
Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…
Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…
Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița a ajuns la un acord de reziliere cu jucătorii Alexandru Martinov…
Universitatea Politehnica Timișoara a semnat, în 17 decembrie 2024, un nou contract de finanțare prin…
Timișorenii care vor să își spună părerea despre calitatea vieții pot completa acum sondajul sociologic,…