In guvernarea USL, Autostrada Vestului a ramas in aer

Timișorenii ar fi trebuit să meargă azi până la Viena pe autostradă. N-a fost însă să se întâmple, fiindcă din mai 2012, de când USL a venit la guvernare, pe Coridorul IV paneuropean, lucrările aproape au fost aproape sistate. Iar interesul pentru acest subiect al guvernanților nu pare să-l depășească pe cel al lui Gigi Becali pentru Biblioteca din Alexandria.

Site-ul finantistii.ro a făcut o amplă analiză a stadiului în care se află lucrările Autostrăzii Vestului sau Culoarul IV paneuropean. Concluzia a fost devastatoare: constructorii au redus drastic lucrările, de multe ori fiind împiedicați chiar de beneficiar. În aprilie 2013, pe Autostrada Vestului trebuia să se circule de la Nădlac până la Sibiu, cu excepția a două tronsoane. Respectiv, e vorba de Izvin – Lugoj și Dumbrava – Deva, totalizând 97 de kilometri. La finalul lunii aprile 2012, Ministerul Transporturilor a realizat mai multe filmări deasupra tuturor lucrărilor pe autostradă. Concluzia era atunci că toate investițiile vor fi finalizate la termen.

În mai 2012, USL a ajuns la guvernare, iar ministerul n-a mai făcut nicio filmare asupra lucrărilor, părând că nu-l mai interesează subiectul. Nesupravegheați, nici constructorii nu s-au mai omorât cu firea, mai ales că banii de la guvern veneau cu întârzieri tot mai mari. Atunci când veneau. În acest moment, mai multe tronsoane din autostradă nici măcar nu sunt adjudecate. De exemplu, lucrările la un lot de pe tronsonul Arad – Nădlac au fot stopate după rezilierea contractului cu firma Romstrade, patronal acesteia, Nelu Iordache, ajungând în pușcărie.

Poțiunea dintre Izvin și Lugoj a fost licitată, câștigată de o firmă, contestată, dată altei firme, din nou contestată și totul a fost aruncat în aer. Pentru trei sectoare de pe tronsonul Lugoj – Deva, temenul limită de depunere a ofertelor a fost august 2012. Au trecut de atunci opt luni, dar nu se știe nimic. Guvernul a făcut totuși ceva: a anulat un act normativ potrivit căruia adjudecarea lucrărilor se face în maximum 20 de zile de la termenul limită de depunere a ofertelor.

Încă o dovadă a dezinteresului total al autorităților. Pentru această nepăsare, reprezentanții guvernului au tot felul de explicații, care de care mai aiuritoare: ba că au apărut probleme tehnice neprevăzute, ba că vremea a fost rea, ba că firmele de construcții au pretenții financiare mai mari. Nici viitorul nu sună tocmai bine. Ministrul Marilor Proiecte de Infrastructură, Dan Șova, care administrează și lucrările de autostrăzi, a dat de înțeles, în câteva rânduri, că, pe moment, nu prea ar mai fi bani pentru continuarea lucrărilor. Așa că timișorenii mai trebuie să aștepte ceva vreme până vor merge numai pe autostradă până la Viena.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

GM a spus: (April 26th, 2013 at 11:42 )

tipic romanesc !!!!!!!!!!!!!!!!!!
fara cuvinte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gunoaie au fost la guvernare, gunoaie sunt !!!!!!!!

mda a spus: (April 26th, 2013 at 14:50 )

eu m-am uitat aseara la TV unde a fost invitat Dan Sova si nu am regasit nimic din ce spuneti aici. Daca si statul este vinovat ca romstrade a facut ce a facut pe nadlac-arad atunic sunteti penibili. Daca USL este vinovat pt lotul 2 Timisoara – Lugoj, atunci din nou sunteti penibili…di cate stiu instanta s-a pronuntat acu vreo saptamana pe acest tronson, repet INSTANTA. in rest, spor la treaba si “basit”

BlodyMary a spus: (April 26th, 2013 at 21:08 )

Ptr noi nu-i stres sa ajungem la Viena pe autostrada, bineinteles ca pe autostrada ungurilor. Glont pana la Maco prin Cenad. Miticii au insa o problema intradevar….hi, hi, hi !

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Parcursul revistelor de Science-Fiction din Timișoara este lung și sinuos. El începe în noiembrie 1972, odată cu apariția primului număr al fanzinului Paradox, și continuă până în zilele noastre cu revistele tipărite Paradox și Helion și revista Helion Online, fratele mai mic și mai dinamic al revistei tipărite. De curând au apărut numere noi ale...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Reviste Science-Fiction și Fantasy timișorene
Sala de sport s-a mutat de la Timișoara la Giroc doar pentru că era Sorin Grindeanu premier! Asta susține primarul Nicolae Robu, care spune și că ar vrea stadionul „Dan Păltișanu”, dacă tot intenționează CJ Timiș să-l demoleze. Totuși, edilul ar dori să încheie un „pact de colaborare administrativă” cu șeful CJ, Călin Dobra.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu spune ca Grindeanu a vrut sa-si faca sala polivalenta acasa. In numele Timisoarei, vrea pact cu Dobra
Vineri, 15 decembrie în prima parte a reuniunii clubului Helion, va fi lansat volumul al 5-lea din seria de antologii Helion, realizată de Asociația Culturală Helion și editura Eurostampa, în cadrul colecției INSOLIT. Volumul cuprinde o selecție din prozele scurte (povestiri) apărute între anii 2011-2016 în revista tiparită Helion. Selecția textelor a fost facută de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O nouă antologie de proză S.F. realizată de Asociația Culturală Helion
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top