Astazi, despre marketing

Din experiența mea acerbă de consumator consider că am o opinie demnă de a fi împărtășită cu voi. Simplist, marketingul reprezintă „arta și știința de a vinde”.

Implicit, dacă nu vinzi nu exiști. Indiferent de domeniul de activitate, ai cu siguranță ceva de oferit pentru a îți susține afacerea, pentru a avea profit. Căci despre sfântul profit vorbim astăzi. După ce tragi linie, profitul te ține pe linia de plutire, te ridică sau te coboară. Marketing însemnă să ambalezi și să o faci bine, indiferent dacă e un produs sau serviciu. El dictează targetul tipului de cumpărător, vârsta acestora și definește clar scopul unei campanii.

Pentru a avea succesul scontat, un produs nou pe piață are nevoie de un pachet publicitar pe măsură. Marketingul subliniază și pune în valoare atributele unui produs de care cu siguranță vom avea nevoie. Nevoia reprezintă, în definitiv, țelul suprem. Este infiltrat în industrie de la crearea imaginii unui produs, la modul de mercantizare la raft.

Aceste aspecte sunt bine studiate și vin în general ca rezultatul unor studii de piață. Psihologia consumatorului și comportamentul său sunt bine definite pentru a avea un rezultat eficient. „Recent” se recurge la tehnici de sensibilizare a consumatorului prin clipuri publicitare ce ating latura sa umană. Trendul cu valori umane a fost mereu la mare modă, iar faptul că suntem toți parte din aceeași comunitate atinge adânc psihicul nostru dornic de epic.

Lacrimogenul este o rețetă de marketing ce nu se va învechi vreodată, dar va continua să vândă orice. Sunt numeroase rețete, de la bătrânul măcelar ce te învață cu ce vin să asortezi o pastramă, la celebrități de moment ce își aleg câte o rețea de telefonie să o facă mai atrăgătoare. Toată lumea credea că designerii dictează ce anume se va purta sau că Nokia va rezista oricum pe piață, când, de fapt, totul ține de marketing.

Culoarea anului este verde smarald nu pentru că așa a vrut Karl Lagerfeld, ci pentru că asta dictează o campanie de marketing. Cât despre Nokia, se observă clar cum încearcă să recupereze terenul pierdut în defavoarea telefoanelor deștepte cu nume de fructe. Există multe tipuri de marketing și metode aplicate, inevitabil suntem zilnic atinși vizual de măcar câteva. Termenii din această industrie au în general sufixul –ing și poate nu întâmplător unele tind să devină boring. Ține de creativitatea și curajul nostru să ambalăm rutina la un alt nivel publicitar.

www.celmaitarestudios.com

Share
Published by
Valentin Vizuroiu, Celmaitare Studios

Recent Posts

Emoții doar în primul sfert de oră! SCM Poli Timișoara a învins categoric codașa din Sighișoara

Prim-divizionara de handbal SCM Poli Timișoara închide cu bine turul, învingând, conform așteptărilor ultima clasată…

34 de minute ago

Fetele de la Poli închid sezonul regular cu o victorie frumoasă contra Bistriței

Pe o vreme rece și o ploaie măruntă, fetele de la Poli au întâlnit pe…

4 ore ago

Viceprimarul Lațcău anunță punerea în valoare a clădirilor din zona Pieței Mocioni odată cu revitalizarea zonei

Primarul Dominic Fritz a semnat în această săptămână contractul de finanțare prin care Timișoara va…

5 ore ago

Spitalul de Psihiatrie va avea un nou ambulatoriu, ridicat cu zece milioane de lei

Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Jebel va avea un nou amubulatoriu, o clădire…

5 ore ago

CSM Lugoj a trecut la pas de U Cluj în elită la volei feminin

Etapa a VIII-a din Divizia A1 de volei feminin a însemnat cel mai ușor meci…

7 ore ago

Lights of the Village a pornit la drum cu mii de vizitatori/VIDEO

Prima zi de activitate a ”Lights of the Village”, evenimentul desfășurat la Muzeul Satului Bănățean…

7 ore ago