Din experiența mea acerbă de consumator consider că am o opinie demnă de a fi împărtășită cu voi. Simplist, marketingul reprezintă „arta și știința de a vinde”.
Implicit, dacă nu vinzi nu exiști. Indiferent de domeniul de activitate, ai cu siguranță ceva de oferit pentru a îți susține afacerea, pentru a avea profit. Căci despre sfântul profit vorbim astăzi. După ce tragi linie, profitul te ține pe linia de plutire, te ridică sau te coboară. Marketing însemnă să ambalezi și să o faci bine, indiferent dacă e un produs sau serviciu. El dictează targetul tipului de cumpărător, vârsta acestora și definește clar scopul unei campanii.
Pentru a avea succesul scontat, un produs nou pe piață are nevoie de un pachet publicitar pe măsură. Marketingul subliniază și pune în valoare atributele unui produs de care cu siguranță vom avea nevoie. Nevoia reprezintă, în definitiv, țelul suprem. Este infiltrat în industrie de la crearea imaginii unui produs, la modul de mercantizare la raft.
Aceste aspecte sunt bine studiate și vin în general ca rezultatul unor studii de piață. Psihologia consumatorului și comportamentul său sunt bine definite pentru a avea un rezultat eficient. „Recent” se recurge la tehnici de sensibilizare a consumatorului prin clipuri publicitare ce ating latura sa umană. Trendul cu valori umane a fost mereu la mare modă, iar faptul că suntem toți parte din aceeași comunitate atinge adânc psihicul nostru dornic de epic.
Lacrimogenul este o rețetă de marketing ce nu se va învechi vreodată, dar va continua să vândă orice. Sunt numeroase rețete, de la bătrânul măcelar ce te învață cu ce vin să asortezi o pastramă, la celebrități de moment ce își aleg câte o rețea de telefonie să o facă mai atrăgătoare. Toată lumea credea că designerii dictează ce anume se va purta sau că Nokia va rezista oricum pe piață, când, de fapt, totul ține de marketing.
Culoarea anului este verde smarald nu pentru că așa a vrut Karl Lagerfeld, ci pentru că asta dictează o campanie de marketing. Cât despre Nokia, se observă clar cum încearcă să recupereze terenul pierdut în defavoarea telefoanelor deștepte cu nume de fructe. Există multe tipuri de marketing și metode aplicate, inevitabil suntem zilnic atinși vizual de măcar câteva. Termenii din această industrie au în general sufixul –ing și poate nu întâmplător unele tind să devină boring. Ține de creativitatea și curajul nostru să ambalăm rutina la un alt nivel publicitar.
www.celmaitarestudios.com
Comentarii prin facebook