Categories: SocialUltima ora

Timisoara, orasul cu cele mai scumpe taxiuri din Romania

Timişoara este un paradox pe harta taximetriei. Deşi are printre cele mai multe oferte de taxiuri la mia de locuitori, capitala Banatului are cele mai mari preţuri pe kilometru din ţară. La sfârşitul anului trecut, tariful de zi pe kilometru a explodat de la 1,49 lei la 2,19 lei. În niciun oraş din România, preţul mediu al unui kilometru cu un taxi nu depăşeşte 1,99 lei.

În Timişoara sunt peste 3.500 de maşini de taxi. Reprezentanţii primăriei susţin că, pentru a fi la nivelul marilor orașe, numărul acestora ar trebui să fie undeva la jumătate. Deși oferta este abundentă, la Timişoara se pare că şi cererea este foarte mare. Patronul celei mai importante firme de taxi susţine că tariful este atât de mare pentru că Timişoara este un… oraş european.

„Am mers mai bine de doi ani la un tarif de subzistenţă de 1,49 lei pe kilometru. Era normal să mărim tariful. Ce să spun acum, că poate era mai bine să-l facem 1,99 lei pe kilometru? Suntem un oraş european şi, în acest moment, nu se pune sub nicio formă problema ca tarifele să scadă”, ne-a declarat Tudorel Peşeteleu, patronul de la Tudo Taxi, cea mai mare firmă de taximetrie din Timişoara. Tudo a ajuns la fix 1.000 de maşini şi reprezintă aproape o treime din piaţa de taxi locală.

În comparaţie cu oraşul de pe Bega, în București sunt de cel puţin patru ori mai multe firme de taxi. Majoritatea au un tarif pe kilometru în timpul zilei situat între 1,39 şi 1,95 lei. La Arad, tariful taximetrelor pe timp de zi este de 1,99 lei pe kilometru. Acelaşi preţ este şi la Cluj, şi la Iaşi. Braşovul este unul dintre cele mai ieftine oraşe în privinţa taxiurilor. Aici, preţul pe kilometru este cuprins între 1,33 şi 1,35 lei. În Oradea un taxi te costă 1,68 lei/km, la Reşiţa – 1,65 lei/km, la Piteşti – 1,5 lei/km, la Constanţa – 1,79 lei/km, la Lugoj – 1,67 lei/km.

Suntem printre primele oraşe ca număr de taximetrişti la mia de locuitori. Noi ar trebui să avem cam jumătate din numărul de taximetre pe care le avem. Chiar dacă preţurile ar trebui să fie mai mici, având în vedere oferta mare, la noi lucrurile merg invers. Există alte costuri colaterale destul de importante şi astea menţine preţul mare. Primăria ar fi trebuit să intervină mai demult şi în privinţa numărului legal de taxiuri şi a tarifului”, ne-a declarat viceprimarul Traian Stoia.

Share
Published by
Mihai Oancea

Recent Posts

Voluntarii Primăriei Timișoara au numărat peste 600 de câini în aproape 2500 de gospodării

Lansat în urmă cu trei luni, proiectul de recenzare a câinilor cu stăpân din Timișoara,…

2 ore ago

Piața Libertății primește copaci maturi, de până la cinci metri, în alveolele realizate în pavaj/FOTO

Rămas fără niciun fel de umbră, ”deșertul” din Piața Libertății își va schimba imaginea. Acolo…

2 ore ago

Tragedie la Recaș! Biciclist acroșat mortal de un microbuz

Și-a pierdut viața, nevinovat din cauza unui microbuz care a intrat pe sens opus. Tragedie…

3 ore ago

Douăzeci de milioane de euro, bani pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu. Pe listă ar putea fi clădirea Operei din Timișoara

Un număr de 340 de obiective din Timiș pot beneficia de bani europeni nerambursabili în…

3 ore ago

Societatea de Drumuri Municipale a Primăriei Timișoara vrea o stație de betoane nouă

SDM Timișoara, societatea deținută de municipalitatea timișoreană, își extinde dotarea și pregătește 1,7 milioane de…

4 ore ago

Colectarea gratuită a deșeurilor voluminoase în Zona 0 Ghizela – o campanile trimestrială organizată de RETIM și ADID Timiș

RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, derulează o nouă campanie trimestrială pentru…

4 ore ago