Categories: Administratie

Niciun investitor nu e interesat de parcarea din spatele magazinului „Bega”, licitatia va fi reluata

La trei luni de la lansarea licitației pentru contractarea partenerului privat care să construiască o parcare de cel puțin 500 de locuri, în spatele magazinului Bega, SDM e tot în așteptare. Nu s-a prezentat niciun investitor interesat, așa că licitația va fi reluată.

S.C. Drumuri Municipale Timişoara S.A. – Serviciul Administrare Parcări a primit în concesiune, în martie, pe o perioadă de 49 de ani, terenul din Piața Ferdinand Foch, în suprafaţă de 1.852 mp, în vederea realizării unei parcări supraterane. Conform caietului de sarcini, potențialul asociat trebuie să aibă, printre altele, o cifră medie de afaceri pe ultimii trei ani de minimum trei milioane de euro, dar și să facă dovada că are acces la resurse financiare pentru executarea lucrării. Parcarea ar trebui să fie gata în cel mult șase luni de la eliberarea autorizației de construire, în formula P+5, și va avea minimum 500 de locuri. Conform aceluiași caiet de sarcini, SDM va primi în proprietate, cel puțin 20% din numărul de locuri de parcare construite. Pentru că a pus la dispoziție terenul, primăriei îi va reveni o redevență de 1% din veniturile rezultate din exploatarea parcărilor.

Din martie se tot caută investitor. Până acum nu s-a arătat nimeni interesat, astfel că licitația urmează să fie lansată din nou. „Trebuie modificat ceva, probabil că procentul de locuri care rămân în gestiunea municipalității. Vor fi mai puține. Peste tot în lume când se fac astfel de lucruri, scopul municipalităților nu este să facă profit, ci să rezolve problema cetățenilor. Cu cât e mai mare cota parte reținută de municipalitate, cu atât vor fi mai mari prețurile practicate, pentru că investitorii trebuie să-și scoată investiția și să scoată un profit. Dacă tu le iei mulți bani, ei sunt obligați să pună tarife mai mari. Perseverăm, eu cred că vor veni investitori”, spune primarul Nicolae Robu. Varianta bugetului local este ultima care va fi luată în considerare. „Mai insistăm pe formula cu bani privați. Dar dacă nu vine nimeni, Timișoara trebuie să-și rezolve problema parcărilor în zona centrală, cu atât mai mult cu cât centrul istoric va deveni pietonal. N-aș vrea însă să recurgem imediat la bugetul local, pentru că trebuie să avem grijă de bani”, a mai declarat edilul.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

2 ore ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

6 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

6 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

7 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

8 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

8 ore ago