Categories: Economic

Semmeringul banatean, scos din nou la licitatie! Daca nu se inchiriaza, se inchide!

CFR scoate la licitație aproape 1.080 de kilometri de cale ferată, însumând 32 de secții CF, care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Printre liniile de care CFR vrea să scape se numără și cea mai veche linie ferată montană din România, faimoasa Oravița – Anina.

„Închirierea secţiilor de cale ferată, care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile, reprezintă unul dintre angajamentele asumate în faţa organismelor internationale”, susține Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA. Conform acesteia, contractele de închiriere vor fi valabile patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21 iulie, ora 9, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10. Secțiile scoase la licitație sunt din regionalele CF Brașov, București, Cluj, Constanța, Craiova, Iași, Galați și Timișoara. Pe raza Regionalei CF Timișoara sunt vizate Caransebeş – Bouţari, Haţeg – Subcetate, Oraviţa – Anina, Nădab – Grăniceri, Timişoara Nord – Jimbolia și Timişoara Nord – Timişoara Vest. Câștigătorii licitațiilor vor fi obligați să preia şi personalul CFR existent.

Este pentru a treia oară când CFR vrea să se scape de cea mai veche linie ferată montană de pe teritoriul actual al României. Primele două licitații pentru Oravița – Anina au avut loc în octombrie 2012, respectiv iunie 2013, dar nu s-a arătat niciun doritor. Dacă nici acum nu va veni niciun investitor interesat, linia va fi închisă. „Semmeringul bănăţean” a fost dat în folosinţă în 25 noiembrie 1863, pentru transportul de marfă. Șase ani mai târziu, au început să circule și trenurile de persoane. Pe ruta Oravița – Anina sunt 33 de kilometri, cu 14 tuneluri şi zece viaducte. Unele tuneluri au fost săpate cu dalta, ciocanul sau târnăcopul. Salvarea ar putea veni de la turiști, însă în condițiile în care promovarea liniei este inexistentă, cine să vină să meargă cu trenul într-un peisaj spectaculos? (sursa foto: istoriabanatului.wordpress.com)

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

16 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

16 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

18 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

18 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

20 de ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

23 de ore ago