Categories: Economic

Semmeringul banatean, scos din nou la licitatie! Daca nu se inchiriaza, se inchide!

CFR scoate la licitație aproape 1.080 de kilometri de cale ferată, însumând 32 de secții CF, care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Printre liniile de care CFR vrea să scape se numără și cea mai veche linie ferată montană din România, faimoasa Oravița – Anina.

„Închirierea secţiilor de cale ferată, care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile, reprezintă unul dintre angajamentele asumate în faţa organismelor internationale”, susține Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA. Conform acesteia, contractele de închiriere vor fi valabile patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21 iulie, ora 9, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10. Secțiile scoase la licitație sunt din regionalele CF Brașov, București, Cluj, Constanța, Craiova, Iași, Galați și Timișoara. Pe raza Regionalei CF Timișoara sunt vizate Caransebeş – Bouţari, Haţeg – Subcetate, Oraviţa – Anina, Nădab – Grăniceri, Timişoara Nord – Jimbolia și Timişoara Nord – Timişoara Vest. Câștigătorii licitațiilor vor fi obligați să preia şi personalul CFR existent.

Este pentru a treia oară când CFR vrea să se scape de cea mai veche linie ferată montană de pe teritoriul actual al României. Primele două licitații pentru Oravița – Anina au avut loc în octombrie 2012, respectiv iunie 2013, dar nu s-a arătat niciun doritor. Dacă nici acum nu va veni niciun investitor interesat, linia va fi închisă. „Semmeringul bănăţean” a fost dat în folosinţă în 25 noiembrie 1863, pentru transportul de marfă. Șase ani mai târziu, au început să circule și trenurile de persoane. Pe ruta Oravița – Anina sunt 33 de kilometri, cu 14 tuneluri şi zece viaducte. Unele tuneluri au fost săpate cu dalta, ciocanul sau târnăcopul. Salvarea ar putea veni de la turiști, însă în condițiile în care promovarea liniei este inexistentă, cine să vină să meargă cu trenul într-un peisaj spectaculos? (sursa foto: istoriabanatului.wordpress.com)

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

13 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

14 ore ago

CJ Timiș a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea a două școli speciale aflate în administrare

Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…

16 ore ago

TIMPARK anunță eliberarea abonamentelor de parcare pentru anul 2025

Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…

17 ore ago

Primul camion confiscat pentru abandonul ilegal de deșeuri în Timișoara. Dominic Fritz: “Căzut în propria groapă ilegală de gunoi”

Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…

18 ore ago

Vine iarna! Vremea se înrăutăţeşte şi în Banat, unde va bate vântul cu putere

Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…

18 ore ago