CFR scoate la licitație aproape 1.080 de kilometri de cale ferată, însumând 32 de secții CF, care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Printre liniile de care CFR vrea să scape se numără și cea mai veche linie ferată montană din România, faimoasa Oravița – Anina.
„Închirierea secţiilor de cale ferată, care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile, reprezintă unul dintre angajamentele asumate în faţa organismelor internationale”, susține Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA. Conform acesteia, contractele de închiriere vor fi valabile patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21 iulie, ora 9, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10. Secțiile scoase la licitație sunt din regionalele CF Brașov, București, Cluj, Constanța, Craiova, Iași, Galați și Timișoara. Pe raza Regionalei CF Timișoara sunt vizate Caransebeş – Bouţari, Haţeg – Subcetate, Oraviţa – Anina, Nădab – Grăniceri, Timişoara Nord – Jimbolia și Timişoara Nord – Timişoara Vest. Câștigătorii licitațiilor vor fi obligați să preia şi personalul CFR existent.
Este pentru a treia oară când CFR vrea să se scape de cea mai veche linie ferată montană de pe teritoriul actual al României. Primele două licitații pentru Oravița – Anina au avut loc în octombrie 2012, respectiv iunie 2013, dar nu s-a arătat niciun doritor. Dacă nici acum nu va veni niciun investitor interesat, linia va fi închisă. „Semmeringul bănăţean” a fost dat în folosinţă în 25 noiembrie 1863, pentru transportul de marfă. Șase ani mai târziu, au început să circule și trenurile de persoane. Pe ruta Oravița – Anina sunt 33 de kilometri, cu 14 tuneluri şi zece viaducte. Unele tuneluri au fost săpate cu dalta, ciocanul sau târnăcopul. Salvarea ar putea veni de la turiști, însă în condițiile în care promovarea liniei este inexistentă, cine să vină să meargă cu trenul într-un peisaj spectaculos? (sursa foto: istoriabanatului.wordpress.com)
Comentarii prin facebook