Președintele Consiliul Județean Timiș, Titu Bojin, afirmă că lucrările la centura de sud a Timișoare vor începe anul viitor. În plus, a rezolvat și problema Centrului Intermodal, trecut în Masteplanul General de Transport ca fiind în Giroc. Teoretic, sună bine. Practic, Bojin n-a prezentat niciun act oficial care să-i susțină declarațiile. În mai, ministrul Transporturilor excludea categoric centura din lista proiectelor finanțate de la bugetul de stat.
Săptămâna trecută, recunoștea sincer că nu s-a uitat în Masterplanul General de Transport, dar acum susține că lucrurile s-au schimbat radical. Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș, are explicații teoretice perfecte despre centura de sud a Timișoarei și Centrul Intermodal de la Remetea. Prima nu apare defel în Masterplanul General de Transport, iar cel de-al doilea figurează ca fiind în Giroc. Bojin spune acum că șoseaua ocolitoare va fi făcută cu siguranță și avansează chiar un termen pentru începerea lucrărilor. „La anul viitor. Deci așa este promis, Centura de Sud nu mai trebuie să fie aprobată în masterplan, pentru că a fost aprobată anterior, și va fi pusă în proiectele care vor fi puse în achiziție anul viitor. În condiții normale, nu ar trebui să existe niciun impediment ca să nu înceapă aceste lucrări”, afirmă șeful CJ. Centrul Intermodal ar fi fost și el rezolvat. „Este aprobat și Centrul Intermodal. Am trimis o adresă la Ministerul Transporturilor, pentru a le cere să readucă Intermodalul la locul lui, adică la Remetea Mare Am făcut intervenția ca să fie corect pentru că a fost scris locație Giroc, luat după o stație care e acolo și unde se face tranzit CFR, dar nu are nicio legătură cu Centrul Intermodal. Centrul Intermodal va fi între aeroport și Remetea”, a mai spus Bojin.
Teoretic, sună perfect și toată lumea ar trebui să fie fericită. Titu Bojin nu a prezentat însă niciun act oficial care să-i certifice declarațiile și, până atunci, Masterplanul General de Transport îl contrazice flagrant. Cel puțin în privința șoselei de centură. În masterplan scrie, negru pe alb, la pagina 3 din cele 512: „În plus, există o altă categorie de proiecte ce nu sunt evaluate în cadrul procesului de elaborare a Masterplanului. Acestea sunt proiectele incluse în «Scenariul de Referință», proiecte deja «angajate» a căror finanțare este deja asigurată sau a căror implementare este în desfășurare la momentul de timp al definirii Scenariului de Referință în cadrul Modelului Național de Transport, și anume anul 2013. Anexa E include lista proiectelor din această categorie, precum și o planșă ce include traseele orientative ale acestora”. Conform afirmațiilor lui Titu Bojin, Centura de Sud a Timișoarei a fost aprobată, deci ar trebui să figureze pe această anexă. Anexa E se găsește la pagina 508 a masterplanului, însă aici nici urmă de această șosea. Altfel spus, conform unui document oficial al Ministerului Transporturilor, Centura de Sud a Timișoarei nu are nici sursă de finanțare alocată și nici nu se află în desfășurare. Pe de altă parte, venit în vizită la Timișoara în luna mai, Dan Șova, la vremea respectivă ministru al Transporturilor, spunea, cel puțin la fel de clar, că șoseaua ocolitoare a orașului de pe Bega nu va primi bani de la minister, ci doar din fonduri europene. „Centura de sud a Timișoarei este un proiect care va beneficia de finanțare din fonduri europene, are studiile realizate”, spunea Șova.
Citește și: Niciun ban de la buget pentru centura Timișoarei!
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…
Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…
Conform datelor companiei Rețele Electrice Banat, la primele ore ale dimineții de vineri, ca urmare…