Categories: Economic

Guvernul da cu flit centurii Timisoarei, dar gaseste bani pentru cele de la Buhusi sau Targu Frumos

Masterplanul General de Transport, făcut public acum câteva zile, exclude total centura de ocolire a Timișoarei. Deși această lucrare a fost promisă de USL în 2012, Ministerul Transporturilor nu mai are în plan să execute proiectul. Primarul Nicolae Robu arată, din nou, acuzator, cu degetul către PSD.

Primarul Nicolae Robu a studiat uimit Masterplanul General de Transport, publicat în ultima săptămână, unde șoseaua de centură a Timișoarei nu există.. „Apropo de toate promisiunile. (…) A apărut masterplanul național pe transport. Deși suntem în campania electorală și până nu de mult a plouat cu promisiuni de aducere de bani în Timișoara, pentru tot ce ne imaginăm și chiar lucruri pe care nici nu îndrăznim să le punem pe lista de priorități, când colo, ce să vezi, în masterplan Timișul este absent! Timișoara este absentă! Centura de Sud, Centura de Vest, racord la autostradă… nimic. Masterplanul este documentul fundamental în cadrul căruia trebuie să se desfășoare pe termen lung toate proiectele pe care le va promova guvernul, respectiv consiliile județene, acolo unde se regăsesc și ele în proiect. Iată tratamentul real al Timișoarei. Mă îndoiesc că timișorenii vor fi atât de naivi încât să creadă în promisiunile nerușinate cu care se va veni în continuare”, a declarat Robu.

Mai mult, primarul spune că e sătul până peste cap de promisiuni și vrea ca guvernul să explice exact ce bani au ajuns la Timișoara. „Noi încă suntem la zero lei în Timișoara! Zero lei! Scris cu majuscule. (…) Eu tot le cer, hai să discutăm pe concret, nu mai veniți aici să ne luați de fraieri, să ne spuneți ce sume se aprobă pentru Timișoara. Veniți și spuneți ce s-a dat”, a mai afirmat edilul. Din masterplan a dispărut și autostrada Timișoara – Belgrad, care făcea parte din așa-numitul coridor european XI. De fapt, Timișul este total lăsat pe dinafară la capitolul autostrăzi. Guvernul propune un singur drum expres, cel de la Lugoj la Craiova, care trece prin Caransebeș și Orșova. În ceea ce privește șoselele de centură, dacă Timișoara a fost sărită cu mare artă, nu același lucru s-a întâmplat cu orașe precum Buhuși, Gherla, Vatra Dornei, Mangalia sau Târgu Frumos… În mai 2014, Dan Șova, la vremea respectivă ministru al Transporturilor, le transmitea clar timișorenilor că de la bugetul de stat nu va fi alocat niciun ban pentru șoseaua de centură. Șova lăsa totuși o portiță deschisă: „Centura de sud a Timișoarei este un proiect care va beneficia de finanțare din fonduri europene, are studiile realizate”. După publicarea Masterplanului General de Transport este clar ca lumina zilei pe unde se situează Timișoara pe lista de priorități a guvernului…

Share
Published by
Dariana Bratu

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

12 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

13 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

15 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

15 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

17 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

19 ore ago