Masterplanul General de Transport, făcut public acum câteva zile, exclude total centura de ocolire a Timișoarei. Deși această lucrare a fost promisă de USL în 2012, Ministerul Transporturilor nu mai are în plan să execute proiectul. Primarul Nicolae Robu arată, din nou, acuzator, cu degetul către PSD.
Primarul Nicolae Robu a studiat uimit Masterplanul General de Transport, publicat în ultima săptămână, unde șoseaua de centură a Timișoarei nu există.. „Apropo de toate promisiunile. (…) A apărut masterplanul național pe transport. Deși suntem în campania electorală și până nu de mult a plouat cu promisiuni de aducere de bani în Timișoara, pentru tot ce ne imaginăm și chiar lucruri pe care nici nu îndrăznim să le punem pe lista de priorități, când colo, ce să vezi, în masterplan Timișul este absent! Timișoara este absentă! Centura de Sud, Centura de Vest, racord la autostradă… nimic. Masterplanul este documentul fundamental în cadrul căruia trebuie să se desfășoare pe termen lung toate proiectele pe care le va promova guvernul, respectiv consiliile județene, acolo unde se regăsesc și ele în proiect. Iată tratamentul real al Timișoarei. Mă îndoiesc că timișorenii vor fi atât de naivi încât să creadă în promisiunile nerușinate cu care se va veni în continuare”, a declarat Robu.
Mai mult, primarul spune că e sătul până peste cap de promisiuni și vrea ca guvernul să explice exact ce bani au ajuns la Timișoara. „Noi încă suntem la zero lei în Timișoara! Zero lei! Scris cu majuscule. (…) Eu tot le cer, hai să discutăm pe concret, nu mai veniți aici să ne luați de fraieri, să ne spuneți ce sume se aprobă pentru Timișoara. Veniți și spuneți ce s-a dat”, a mai afirmat edilul. Din masterplan a dispărut și autostrada Timișoara – Belgrad, care făcea parte din așa-numitul coridor european XI. De fapt, Timișul este total lăsat pe dinafară la capitolul autostrăzi. Guvernul propune un singur drum expres, cel de la Lugoj la Craiova, care trece prin Caransebeș și Orșova. În ceea ce privește șoselele de centură, dacă Timișoara a fost sărită cu mare artă, nu același lucru s-a întâmplat cu orașe precum Buhuși, Gherla, Vatra Dornei, Mangalia sau Târgu Frumos… În mai 2014, Dan Șova, la vremea respectivă ministru al Transporturilor, le transmitea clar timișorenilor că de la bugetul de stat nu va fi alocat niciun ban pentru șoseaua de centură. Șova lăsa totuși o portiță deschisă: „Centura de sud a Timișoarei este un proiect care va beneficia de finanțare din fonduri europene, are studiile realizate”. După publicarea Masterplanului General de Transport este clar ca lumina zilei pe unde se situează Timișoara pe lista de priorități a guvernului…
Comentarii prin facebook