De câte ori ați ajuns acasă cu mașina, seara târziu, și ați constatat că în parcarea și așa neîncăpătoare a apărut o ditamai camioneta? Ba mai rău, vreun vehicul de intervenție n-a reușit să ajungă la destinație. Teoretic, acest lucru n-ar trebui să se mai întâmple, după ce, joi, consilierii locali au aprobat noi reguli de parcare.
O hotărâre de consiliu local din 2006 interzicea „staţionarea voluntară a vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 t pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat ale municipiului Timişoara”. După ce s-a constatat că pe străduțele dintre blocuri au apărut tot mai multe camionete și microbuze, în plenul de joi a fost votată o hotărâre care schimbă puțin datele problemei. „Pe străzile din municipiul Timişoara, pe aleile dintre blocuri şi în parcajele aferente acestora, staţionările voluntare ale vehiculelor grele sunt extrem de frecvente. Astfel, un număr semnificativ de vehicule din această categorie sunt fie parcate la domiciliul şoferilor sau proprietarilor, fie sunt abandonate de multă vreme pe diverse artere (…) Acest fenomen reduce semnificativ capacitatea de circulaţie şi staţionare pe arterele rutiere, fiind o piedică în calea desfăşurării fluente şi în condiţii de siguranţă a traficului şi, de asemenea, produce poluare fonică în zonele rezidenţiale (…) De aceea se impune stabilirea unei norme cu caracter general asupra întregului oraş”, se precizează în referatul care însoțește proiectul.
Conform proiectului, de acum încolo va fi interzisă „staţionarea voluntară a vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 1,9 t pentru transportul de marfă şi al vehiculelor care au mai mult de 9 locuri pe scaune”. Practic, este vorba despre camionete și microbuzele mari de transport persoane. Acestea nu vor mai putea parcate decât „în autobaze sau în locuri speciale destinate acestui scop semnalizate prin indicatoare sau marcaje”. Consilierul social-democrat Daniel Idolu a propus trei amendamente. „Hotărârea este foarte bună, dar trebuie anunțată la intrarea în oraș și în toate mijloacele media. De asemenea, ar trebui să existe o perioadă de grație de trei luni, în care să se dea numai avertismente, nu și amenzi. În plus, autobazele sunt un termen general, ar trebui să existe o anexă în care să fie precizat locul în care află acestea”, a spus Idolu.
Primarul Nicolae Robu s-a declarat în favoarea a două dintre ele, însă l-a respins categoric pe cel referitor la perioada de grație. „E plin de camionete pe străzile ănguste dintre blocuri, sunt parcate acolo mașini cu gabarit peste cel normal. Nu pot intra ambulanțele, pompierii.. S-au făcut nenumărate notificări, cetățenii se plâng deja…”, a spus edilul. S-a renunțat, în consecință, la acest amendament, celelalte două fiind aprobate. Ulterior a fost aprobat și proiectul în totalitatea sa. (sursa foto: www.viata-libera.ro)
Aproape de șocul campionatului! Voleibalistele de la CSM Lugoj au fost foarte aproape de a…
Nicolae Robu îşi exhibă încă o dată imensele frustrări pentru cele două înfrângeri usturătoare în…
Marien Pirtea, liderul PNL Timișoara, a fost unul dintre cei mai matinali politicieni care au…
Conform datelor oficiale ale Autorității Electorale Permanente, în județul Timiș, la ora 9 votaseră 2,82%…
La ora 7.00 au fost deschise secţiile de votare pentru primul tur al alegerilor prezidenţiale,…
O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…