E gata și… nu prea! Primăria Timișoara va plăti de la bugetul local mai mult decât estima pentru finalizarea proiectului de trafic management. Consilierii locali au aprobat, în decembrie 2015, o sumă de 3,9 milioane de lei, dar în realitate e nevoie de alte 6 milioane ! Dacă proiectul nu e terminat până la 30 iunie s-ar putea pierde integral finanțarea europeană!
Proiectul de trafic management şi supraveghere video care prevede semaforizarea a 44 de noi intersectii, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări, este unul dintre lucrurile cu care se mândrește cel mai tare primarul Nicolae Robu. Licitația a fost adjudecată de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, în aprilie 2015, după aproape doi ani de blocaj. Prețul: 19,9 milioane de lei, fără TVA. Practic, licitația a început în 2013, dar a fost contestată de mai multe ori. Abia pe 9 aprilie 2015, Curtea de Apel a respins ultima contestaţie, iar contractul de furnizare a fost încheiat în data de 23 aprilie 2015.
S-a pornit la lucru cu un handicap asumat de la bun început de furnizor, pentru că mare parte din timpul de execuție fusese deja consumat cu diversele contestații. În aceste condiții, la finele anului trecut, a fost finalizat Centrul de control și au fost instalate câteva camere de supraveghere, fiind achiziționate, conform declarațiilor primarului Nicolae Robu, cam 80% din echipamentele necesare. Proiectul a fost inclus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice în lista proiectelor cu risc de neimplementare în perioada de eligibilitate a POR 2007-2013, care pot face însă obiectul unor acte adiţionale de prelungire a duratei acestora, prin acordarea unui termen de finalizare, dar nu mai târziu de 30 iunie 2016. Condiția pentru prelungirea perioadei de implementare: adoptarea unei HCL care să aprobe includerea, în lista de investiţii pentru anul 2016, a proiectului al cărui termen de finalizare se prelungeşte, cu precizarea valorii estimate necesare.
În 16 decembrie 2015, CL Timişoara a aprobat atât data limită de finalizare a proiectului „Trafic management și supraveghere video” ca fiind 30 iunie 2016, cât și includerea în bugetul local pe 2016 a sumei de 3,9 milioane de lei. Altfel spus, PMT ar fi trebuit să plătească, din propriul buget, acești bani, pentru facturile nedecontate până la 31 decembrie 2015. Realitatea pare însă să demonstreze că estimarea a fost făcută prost, astfel că, în viitorul plen, consilierii sunt solicitați să aprobe încă 6 milioane de lei din bugetul pe anul în curs, pentru același proiect. De fapt, banii, în total 9,9 milioane de lei, au fost aprobați deja în proiectul de buget pe 2016, deși suma estimată și votată în decembrie era de 3,9 milioane. Suma cheltuielilor neeligibile va ajunge astfel de 9,99 milioane de lei, din 23,8 milioane, valoarea totală a proiectului. Dacă acesta nu va fi terminat până la 30 iunie, primăria va pierde finanțarea de la UE și va trebui să acopere integral costurile. Conform primarului Nicolae Robu, Timișoara are una dintre cele mai ridicate rate de absorbție a fondurilor europene din România.
Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…
În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…
În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…
Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…