Categories: AfaceriUltima ora

Proiectele construite in regie proprie de DRDP Timisoara, inclusiv centura de sud, se fac pe bani europeni

Compania de Drumuri a decis să schimbe strategia în domeniul proiectelor mari de infrastructură. Unele dintre ele vor fi făcute în regie proprie, fiind evitate, astfel, licitaţiile lungi, pline de întârzieri şi contestaţii. DRDP Timiș va avea trei astfel de proiecte: pasajul de pe centura de ocolire a Aradului, centura de ocolire sud a Timişoarei, respectiv reabilitarea DN 76 – Ioneşti – Vârfurile.

Banii pentru aceste proiecte vor veni, în cea mai mare parte, de la UE, după cum a anunţat directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor: „Mare parte din aceste proiecte vor fi finanţate din fonduri europene nerambursabile”. Printre acestea, şi centura Timişoarei, varianta sud. DRDP Bucureşti va construi în regie proprie drumul de legătură dintre DN 5 şi Vama Giurgiu, Direcţia Braşov se va ocupa de reabilitarea DN 73A şi varianta ocolitoare Făgăraş, DRDP Iaşi, de variantele ocolitoare pentru Suceava şi Bârlad, DRDP Craiova va executa varianta ocolitoare Balş şi DN 65, Direcţia Cluj, de centurile ocolitoare pentru Carei, Zalău şi Săcuieni, iar DRDP Constanţa se va ocupa de varianta ocolitoare Techirghiol şi de reabilitarea DN 2A.

Directorul DRDP Timişoara, Horaţiu Simion, a anunţat că, dacă totul merge cum trebuie, noua porţiune din centura Timişoarei ar putea fi gata în decembrie 2019. „Lucrarea a fost proiectată în 2008-2009, fiind reluată şi revizuită în 2010- 2011. Proiectele nu mai corespund la această oră, din cauza normativelor noi apărute, din punct de vedere al îmbrăcăminţilor rutiere, din punct de vedere al studiilor geologice, din punct de vedere al siguranţei rutiere. Aplicând aceste noi normative se impune o nouă revizuire a acestei documentaţii. Dacă anul 2017 va fi rezervat în totalitate aprobării proiectului, pentru ca în 2018 să poată fi demarate lucrările, noi am estimat că am putea să încercăm să le finalizăm în decembrie 2019. Spun să încercăm, pentru că sunt 24 de kilometri, o lucrare care valorează peste 80 de milioane de euro, sunt 12 poduri şi pasaje şi mai multe intersecţii la nivel”, a declarat Simion, la Bucureşti.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Problema banilor pentru Institutul Oncologic Timișoara e rezolvată. Alocări până în 2030, timp de implementare suplimentar

Lipsa de încredere în realizarea Institului Oncologic Timișoara nu mai are susținere, finanțarea obiectivului este…

2 minute ago

Piața imobiliară din Timișoara rămâne cea mai accesibilă dintre marile orașe din România

Timișoara și Iașiul rămân cele mai accesibile piețe imobiliare din România, din marile orașe. În…

60 de minute ago

Primăria Timișoara anunță obținerea unei sentințe favorabile, la Tribunalul Timiș, pentru terenul de la baza No Name

Primăria Timișoara anunță că a obținut o victorie în justiție, în demersurile de obținere a…

O oră ago

La Timișoara va funcționa un centru pentru tratarea AVC, dotat cu aparatură de 30 de milioane de lei

Timișoara pregătește înființarea unui centru de excelență pentru pacienții cu AVC. În urma unor investiții…

2 ore ago

A intrat în fața trenului și a scăpat ca prin urechile acului… Accident feroviar la Peciu Nou

Un șofer neatent a avut zile... În jurul orei 13:30, ISU Timiș a fost solicitat…

3 ore ago

A murit „Părintele”! Ioan Sdrobiș ne-a părăsit la 79 de ani

Antrenor carismatic cu ochi pentru tineri. Este cel care l-a promovat și pe Cristi Chivu…

4 ore ago