Categories: AfaceriUltima ora

Proiectele construite in regie proprie de DRDP Timisoara, inclusiv centura de sud, se fac pe bani europeni

Compania de Drumuri a decis să schimbe strategia în domeniul proiectelor mari de infrastructură. Unele dintre ele vor fi făcute în regie proprie, fiind evitate, astfel, licitaţiile lungi, pline de întârzieri şi contestaţii. DRDP Timiș va avea trei astfel de proiecte: pasajul de pe centura de ocolire a Aradului, centura de ocolire sud a Timişoarei, respectiv reabilitarea DN 76 – Ioneşti – Vârfurile.

Banii pentru aceste proiecte vor veni, în cea mai mare parte, de la UE, după cum a anunţat directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor: „Mare parte din aceste proiecte vor fi finanţate din fonduri europene nerambursabile”. Printre acestea, şi centura Timişoarei, varianta sud. DRDP Bucureşti va construi în regie proprie drumul de legătură dintre DN 5 şi Vama Giurgiu, Direcţia Braşov se va ocupa de reabilitarea DN 73A şi varianta ocolitoare Făgăraş, DRDP Iaşi, de variantele ocolitoare pentru Suceava şi Bârlad, DRDP Craiova va executa varianta ocolitoare Balş şi DN 65, Direcţia Cluj, de centurile ocolitoare pentru Carei, Zalău şi Săcuieni, iar DRDP Constanţa se va ocupa de varianta ocolitoare Techirghiol şi de reabilitarea DN 2A.

Directorul DRDP Timişoara, Horaţiu Simion, a anunţat că, dacă totul merge cum trebuie, noua porţiune din centura Timişoarei ar putea fi gata în decembrie 2019. „Lucrarea a fost proiectată în 2008-2009, fiind reluată şi revizuită în 2010- 2011. Proiectele nu mai corespund la această oră, din cauza normativelor noi apărute, din punct de vedere al îmbrăcăminţilor rutiere, din punct de vedere al studiilor geologice, din punct de vedere al siguranţei rutiere. Aplicând aceste noi normative se impune o nouă revizuire a acestei documentaţii. Dacă anul 2017 va fi rezervat în totalitate aprobării proiectului, pentru ca în 2018 să poată fi demarate lucrările, noi am estimat că am putea să încercăm să le finalizăm în decembrie 2019. Spun să încercăm, pentru că sunt 24 de kilometri, o lucrare care valorează peste 80 de milioane de euro, sunt 12 poduri şi pasaje şi mai multe intersecţii la nivel”, a declarat Simion, la Bucureşti.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Crimă cu premeditare şi sânge rece! Şi-a lovit victima în cap şi apoi a incendiat-o

Marţi dimineaţa, Poliția Municipiului Caransebeș a fost sesizată prin SNUAU 112 că o persoană arde…

6 minute ago

RETIM și ADID Timiș lansează Abonamentul Verde: soluție pusă la dispoziția utilizatorilor casnici și noncasnici din Zona 1 Timișoara pentru colectarea deșeurilor vegetale

RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, anunță lansarea Abonamentului Verde, un serviciu…

13 minute ago

UPT şi Hidroelectrica au semnat un Memorandum de Colaborare pentru avansul tehnologic și educațional în hidroenergie și ingineria energetică

Într-un moment definitoriu pentru parteneriatele dintre mediul universitar și sectorul energetic, Hidroelectrica, liderul național în…

49 de minute ago

O fetiţă de doar zece ani a plătit cu viaţa greşeala unei şoferiţe grăbite în trafic

Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…

2 ore ago

Dominic Fritz consideră o glumă numirea lui Robu pe funcția de consilier personal al lui Simonis

Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…

4 ore ago

Jurnal de campanie. Cum vor PNL-iştii să ne vândă la pachet cartea bună (Ilie Bolojan) cu plenarele de partid (Nicolae Ciucă)

Exilat în ultimii zece ani la Oradea, pe motiv că-i stătea ca un ghimpe în…

6 ore ago