Categories: Economic

Ministrul Transporturilor, supărat pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, dar fără termene și soluții

Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A., care lucrează pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, a fost criticată din nou. Ministrul Lucian Șova a „inspectat” șantierul și a constatat „o mobilizare extrem de slabă a constructorului”. Niciun cuvânt însă despre nodul de la Holdea, de exemplu.

„Ministrul Transporturilor Lucian Șova a inspectat, astăzi, șantierele autostrăzii Lugoj-Deva, împreună cu reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, ai Poliției Rutiere și Inspectoratului Teritorial de Muncă, precum și prefecții și președinții Consiliilor Județene Timiș și Hunedoara. Pe cei 21 km ai lotului 3, specialiștii au constat o mobilizare extrem de slabă a constructorului și deficiențe în execuție. Lucrau doar 90 de muncitori și 70 de utilaje. Mare parte din echipă a fost retrasă imediat ce ministrul a părăsit șantierul. Asocierea a primit până acum penalități de 1,5 milioane euro. Stadiul fizic și financiar al acestui lot este de 82%, însă există foarte multe probleme de calitate pentru care MT și CNAIR poartă de aproape un an nenumărate discuții cu antreprenorul pentru remediere”, sună postarea făcută, marți la prânz, pe Facebook, de reprezentanții Ministerului Transporturilor.

Concluzia este similară celei din Săptămânii Patimilor, când echipele de control ale CNAIR au vizitat șantierele de pe loturile 3 și 4 ale celebrei autostrăzi A1, Lugoj – Deva. Atunci, pe același lot 3 „s-a constatat o slabă mobilizare insuficientă pentru realizarea proiectului în parametri normali și la timp. De asemenea, au fost evidențiate și o serie de probleme nerezolvate pentru care se așteaptă soluții viabile”. Reprezentanții CNAIR reclamă probleme de stabilitate la terasamente, lipsa unei soluții tehnice pentru pasajul de la km 76 și probleme cu sistemul de evacuare a apelor pluviale. Se vorbește de ceva timp despre rezilierea contractului, însă o astfel de decizie ar putea întârzia și mai mult finalizarea șoselei, având în vedere felul în care se derulează, în România, licitațiile și mai ales contestațiile. Pe lotul 3, problemele sunt însă foarte multe. Aici a fost realizat de același antreprenor nodul de la Holdea, neinclus în contractul inițial, dar esențial pentru descărcarea de pe autostradă și despre care Ministerul Transporturilor nu suflă o vorbă. Pe lotul 4, unde lucrează asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL, antreprenorii susțin că pot termina șantierul până la începutul toamnei. Vă reamintim, ministrul Lucian Șova este același ministru care, întrebat în ce județ este lotul de autostradă Turda IV, a răspuns că nu știe exact tronsoanele, dar crede că… între Hunedoara și Caransebeș.

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Sonique va cânta la Timișoara de Ziua Europei

Timișoara va avea un program plin, joi 9 mai, cu ocazia Zilei Europei. Casa de…

6 ore ago

Alin Nica, lansat oficial în lupta pentru șefia Consiliului Județean Timiș

Sâmbătă, Alin Nica a beneficiat, la rândul său, de o lansare oficială a candidaturii la…

6 ore ago

Dumbrăviţa mai pierde o şansă de salvare, după eşecul cu Metaloglobus şi mai are doar 3 puncte avans

Suspansul se menţine în lupta pentru salvarea de la retrogradare în Grupa A din play-out-ul…

12 ore ago

Dinamo, rămâne un coşmar pentru orice echipă din Timişoara. Înfrângere în faţa rivalului la rugby

SCM USV Timişoara a pierdut astăzi, în cadrul etapei a III-a a Ligii naţionale de…

12 ore ago

După Paşte încep lucrările la extindere a grădiniţei din Ghiroda

În curând vor demara lucrările pentru extinderea grădiniței din Ghiroda, pentru ca la toamnă aceasta…

13 ore ago

Balul Conacului Mocioni, la Muzeul de Artă. Partea culturală a proiectului a fost un real succes

Vineri, la Muzeul Național de Artă Timișoara a avut loc Balul Conacului Mocioni. Din păcate,…

14 ore ago