Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A., care lucrează pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, a fost criticată din nou. Ministrul Lucian Șova a „inspectat” șantierul și a constatat „o mobilizare extrem de slabă a constructorului”. Niciun cuvânt însă despre nodul de la Holdea, de exemplu.
„Ministrul Transporturilor Lucian Șova a inspectat, astăzi, șantierele autostrăzii Lugoj-Deva, împreună cu reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, ai Poliției Rutiere și Inspectoratului Teritorial de Muncă, precum și prefecții și președinții Consiliilor Județene Timiș și Hunedoara. Pe cei 21 km ai lotului 3, specialiștii au constat o mobilizare extrem de slabă a constructorului și deficiențe în execuție. Lucrau doar 90 de muncitori și 70 de utilaje. Mare parte din echipă a fost retrasă imediat ce ministrul a părăsit șantierul. Asocierea a primit până acum penalități de 1,5 milioane euro. Stadiul fizic și financiar al acestui lot este de 82%, însă există foarte multe probleme de calitate pentru care MT și CNAIR poartă de aproape un an nenumărate discuții cu antreprenorul pentru remediere”, sună postarea făcută, marți la prânz, pe Facebook, de reprezentanții Ministerului Transporturilor.
Concluzia este similară celei din Săptămânii Patimilor, când echipele de control ale CNAIR au vizitat șantierele de pe loturile 3 și 4 ale celebrei autostrăzi A1, Lugoj – Deva. Atunci, pe același lot 3 „s-a constatat o slabă mobilizare insuficientă pentru realizarea proiectului în parametri normali și la timp. De asemenea, au fost evidențiate și o serie de probleme nerezolvate pentru care se așteaptă soluții viabile”. Reprezentanții CNAIR reclamă probleme de stabilitate la terasamente, lipsa unei soluții tehnice pentru pasajul de la km 76 și probleme cu sistemul de evacuare a apelor pluviale. Se vorbește de ceva timp despre rezilierea contractului, însă o astfel de decizie ar putea întârzia și mai mult finalizarea șoselei, având în vedere felul în care se derulează, în România, licitațiile și mai ales contestațiile. Pe lotul 3, problemele sunt însă foarte multe. Aici a fost realizat de același antreprenor nodul de la Holdea, neinclus în contractul inițial, dar esențial pentru descărcarea de pe autostradă și despre care Ministerul Transporturilor nu suflă o vorbă. Pe lotul 4, unde lucrează asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL, antreprenorii susțin că pot termina șantierul până la începutul toamnei. Vă reamintim, ministrul Lucian Șova este același ministru care, întrebat în ce județ este lotul de autostradă Turda IV, a răspuns că nu știe exact tronsoanele, dar crede că… între Hunedoara și Caransebeș.
Comentarii prin facebook