Categories: Zâmbete amare

De ce în România e mai bine să fii borfaș și ageamiu decât om cinstit. Cazul Narcis Neaga

În urmă cu un an și ceva (ianuarie 2017), televiziunile penalilor trepidau extrem de nervoase după ce Sebastian Ghiță „dezvăluia” de la Belgrad că SRI, prin generalul Florian Coldea, i-a interzis lui Victor Ponta să construiască autostrada Comarnic – Brașov. Spume la gură, delir, isterie, „ciutaci”, „gâzi”, „ciuvici” trântind cu șepcile de pământ. Adică SRI, capul de pod al lui Soros și alte entități necunoscute externe (un fel de „stat paralel” din afară) interziceau românașilor să-și facă o autostradă a lor, să meargă bucureșteanul pe Valea Prahovei fără nervi în trafic. Interese meschine, mondiale, conspiraționiste, anti-românești! Ponta era încă „băiat bun” pentru aceste televiziuni, nu se luase atât de dur de Liviu Dragnea și PSD și, prin consecință, nici nu făcea parte din „statul paralel”. Așa cum face acum printr-o „reevaluare” atentă făcută exact de aceeași „analiști” sau „jurnaliști” care i se gudurau la picioare la un moment dat. C-așa era ordinul pe unitate!

În urmă cu o lună, Alin Moga, fost director de investiții din CNADR, arată ce s-a întâmplat de fapt în acel episod. Evident, televiziunile lui Voiculescu și Ghiță „ratează” știrea. Astfel, povestește Moga, în anul 2010, CNADR negociază construirea autostrăzii în cauză la 4,8 miliarde de euro. Criză, lipsă de bani, autostrada nu se face. În anul 2014, cu Ponta premier, care promise ferm această autostradă (făcuse și un pariu), se renegociază contractul, iar statul român, mărinimos, pune de această dată pe masă 8,4 miliarde de euro. Totul dovedit cu documente! Evident, SRI nu putea sta cu mâna în sân la vederea unui asemenea jaf și-l avertizează pe Ponta. N-a fost vorba de vreo interdicție, intervenții străine, Soroș, „stat paralel” și alte bazaconii. Pur și simplu, un avertisment că se pune la cale un tun de câteva miliarde de euro. Citiți bine, miliarde! Iar Ponta decât s-o facă la prețul corect, mai bine n-a făcut-o.

Ei bine, acum e interesant de văzut cine a negociat prețul umflat de 8,4 miliarde de euro. E vorba de Narcis Neaga, pe atunci directorul plin al CNADR. Iar începnd de luni, din nou pus în fruntea CNAIR (noul nume al CNADR) de Guvernul Dăncilă. Probabil pe bază de meritocrație, fiindcă – nu-i așa? – nu putem spunem că PSD a pus un funcție un om care și-a dovedit priceperea în a face bani. Inclusiv pentru partid. Cât despre meritocrație, considerat de cei din domeniu „groparul infrastructurii românești”, de numele lui Narcis Neaga se leagă celebra „scufundare” a lotului 3 din autostrada Sibiu – Orăștie. Oricum, singura autostradă executată sub mandatul său și de care s-a ocupat personal pentru ca Victor Ponta s-o inaugureze în campania electorală din 2014. „Scufundare” pentru care a fost cercetat de DNA pentru abuz în serviciu. Dar cum abuzul în serviciu în perioada PSD nu mai este ceva penal, Neaga a scăpat.

Așadar, Neaga întrunește toate „calitățile” necesare unui demnitar din guvernarea PSD-ALDE. Respectiv, incompetența crasă și apucăturile penale. Iar atâta timp cât o nulitate plenară conduce guvernul, cât un condamnat (Darius Vâlcov) la opt ani de pușcărie pentru fapte de corupție se ocupă de programul de guvernare, fiind prezent la toate întâlnirile pe teme economice ale prim-ministrului, ce să mai vorbim? Atâta timp cât cele două camere ale Parlamentului sunt conduse de un infractor dovedit și un penal care-și așteaptă sentința, ce mai contează un Narcis Neaga în fruntea CNAIR? Iar acum poate că-i reușește și „tunul” de la Brașov – Comarnic. Iar dacă nu acolo, în mod cert în altă parte. Tocmai de aceea, vorba Oanei Pellea, România devine încet, dar sigur, țara în care „devine mai rentabil să fii borfaș decât om cinstit”. Și, aș completa, și incompetent.

Share
Published by
Ino Ardelean

Recent Posts

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

9 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

10 ore ago

CJ Timiș a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea a două școli speciale aflate în administrare

Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…

12 ore ago

TIMPARK anunță eliberarea abonamentelor de parcare pentru anul 2025

Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…

13 ore ago

Primul camion confiscat pentru abandonul ilegal de deșeuri în Timișoara. Dominic Fritz: “Căzut în propria groapă ilegală de gunoi”

Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…

13 ore ago

Vine iarna! Vremea se înrăutăţeşte şi în Banat, unde va bate vântul cu putere

Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…

14 ore ago