Șantiere pentru următoarele 10 luni. Se întâmplă în Iosefin, unde vor fi modernizate în același timp podurile Dragalina și Eroilor. Traficul din zonă se va desfășura cu restricții, care intră în vigoare chiar de luni, 7 mai.
„Luni se închide complet Podul Eroilor, încep lucrările. Podul Dragalina nu va fi închis, se va circula în ambele sensuri, dar restricționat. Jumătate din pod va fi închisă pentru lucrări, dar pe cealaltă jumătate se va circula pe o bandă în sensul către gară, lângă bordură, și în sens invers peste liniile de tramvai. Se va circula și pe splaiuri, pe Vladimirescu și pe Titulescu, dar cu restricții înspre canalul Bega pe fiecare parte. Sensurile se păstrează. O bandă va fi rezervată pentru lucrări, înspre canal. Dacă se vine dinspre Iosefin se va putea face dreapta spre centru”, a declarat, pentru deBanat.ro, primarul Nicolae Robu. Vestea bună este că, în viitorul apropiat, traficul pe Podul Dragalina nu va închis de tot.
La Podul Dragalina, licitația a fost adjudecată de SC Tehnodomus din Arad, la o sumă de 6,34 milioane de lei, cu tot cu TVA. Durata contractului este de 10 luni, de la data semnării ordinului de începere a lucrărilor, dat la finele lunii aprilie. „Va fi un pod spectaculos. Îl vom face cu 2 benzi pe sens, cu linii de tramvai separate, cu iarbă între linii și carosabil. Vom avea piste de biciclete de 2 metri și trotuare de ambele părți. Liniile de tramvai vor rămâne pe mijloc”, explica edilul. Podul este construit în 1938, din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. Reabilitarea lui este unul dintre proiectele aprobate pentru finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală II. Tehnodomus nu este la prima lucrare importantă cu PMT, fiind aceeași societate care a reabilitat și malurile Begăi. La Podul Eroilor, executant este asocierea Super Construct – Pod Construct, la un preț de 3,68 milioane de lei, cu tot cu TVA. Banii vin, în cea mai mare parte, tot prin PNDL II, iar termenul de execuție este de 9 luni. Podul asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de aproape 80 de ani și conform specialiștilor, a depășit cu mult durata pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri. Expertizele tehnice făcute în cazul ambelor poduri au indicat „starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar”.
O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…
Chiar dacă o bună parte dintre deranjamentele apărute la rețelele de alimentare cu energie electrică…
Se strâng rezultatele negative. Mai ales pe teren propriu. CSC Dumbrăviţa se află la al…
Teatrul Național din Timișoara organizează în perioada 4-10, respectiv 19-20 decembrie 2024, o nouă ediție…
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, anunță că înainte de finalul anului în curs se va finaliza…
Pe data de 21 noiembrie a avut loc Gala Performeri din Sănătate, ediția 2024, desfășurată…