12 oameni care locuiesc în centrul Timișoarei nu-și pot accesa garajele decât după un orar stabilit de primărie. Stau în zona de promenadă și nu pot veni acasă cu mașina decât între anumite ore. Ei au cerut să aibă acces permanent la proprietățile lor, dar, spune primarul Nicolae Robu, acest lucru este „nenegociabil”, pentru că așa e și la Viena sau la Praga. Situația ar putea fi tranșată în instanță.
Pe ordinea de zi a plenului din 6 iulie a apărut un alt proiect de HCL „prin care se propune adoptarea unei hotărâri privind delimitarea zonei de promenadă”. Pe cele 25 de străzi și în cele 5 piețe vor fi interzise orice fel de „activități – comerciale, necomerciale, de orice natură (…) fără aviz/acord sau cu nerespectarea condițiilor prevăzute în avizul/acordul eliberat de comisiile de specialitate ale Primăriei Municipiului Timișoara”. Cei care nu se conformează sunt pasibili de amenzi cuprinse între 1.500 și 2.500 de lei.
Care este zona de promenadă
Piața Victoriei, Piața Libertății, Piața Unirii, Piața Sfântul Gheorghe, Piața Țarcului, str. Nicolae Paulescu, bd. Mihai Eminescu (tronsonul cuprins între Piața Victoriei și accesul la parcarea de lângă clădirea Bancpost), str. Mărășești, str. Alba Iulia, str. Victor Vlad Delamarina, str. Coriolan Brediceanu, str. Eugeniu de Savoya, str. Gheorghe Lazăr (tronsonul cuprins între str. Emanoil Ungureanu și Piața Unirii), str. General Eremia Grigorescu (tronsonul cuprins între str. Emanoil Ungureanu și Piața Unirii), str. Sergent Constantin Mușat, str. Lucian Blaga, str. Vasile Alecsandri, str. Enrico Caruso, str. Janos Bolyai, str. Dimitrie Cantemir, str. General Praporgescu, str. 9 Mai, str. Florimund Mercy, str. Episcop Augustin Pacha, str. Francesco Griselini, str. Petre Țuțea, str. Palanca, str. George Coșbuc, str. Regimentul 5 Vânători și str. General Traian Doda.
Proiectul, trecut printr-o dezbatere cu scântei, a fost retras de primarul Nicolae Robu. El va reapărea, probabil, la viitoarea întâlnire a consilierilor locali, însă stârnește deja controverse. Unul dintre cei care au vorbit la dezbaterea publică este Laurențiu Mureșan, un timișorean care locuiește pe strada Ungureanu, la numărul 3, alături de 11 vecini. Oamenii au garaje construite perfect legal, la parterul blocului, dar nu se pot folosi de ele decât după un orar avizat de Comisia de circulație a PMT și aprobat de primar. „Am un garaj pentru care plătesc impozit și care a primit avizul de la primărie, când s-a construit blocul, în 1989. Prima dată s-au construit garajele, apoi s-a construit blocul, peste garaje. Deci nu sunt baterii în garaje. Sunt garaje sub bloc, nu poți să le dai deoparte. În acest moment, am avem acces la garaje doar de la 17 la 19, de la 22 la 23 și de la ora 0 la ora 9. Eu stau în blocul acela numai între aceste ore?”, spune Mureșan.
Și nu e tot! „Ne-au dat acces de pe o stradă care este blocată, E. Ungureanu, de la Liceul Lenau până la colț cu Savoya. Sunt bolarzi la colț, nu se poate intra cu mașina. Nu ne-au dat telecomandă. Teoretic, am voie să intru cu mașina în garaj, dar nu pot. Oricum, nu aș reuși să mă încadrez decât rar în orele în care am voie. Nu am unde să-mi parchez mașina. Pot s-o las în față la Hotel Continental, în față la Spitalul Militar, dacă găsesc loc… Dar nu găsesc locuri, la nicio oră din zi și din noapte. Nu cer decât să am acces la garaj”, mai spune timișoreanul. Oricum, avizul este dat pe număr de înmatriculare. „În perioada asta nu au venit niciodată (cei de la PMT – n.r.) să spună «V-am privat de un drept, haideți să vedem ce facem». În plus, acest acord se dă pe număr de mașină. Doresc să am acces permanent și cu orice autoturism. Acum, de exemplu, am dus mașina la service, cei de acolo mi-au dat o mașină la schimb, care nu e menționată în aviz. N-aș putea intra cu ea în propriul garaj. Avizul trebuie să fie pe proprietate. Atâta timp cât plătesc impozite, nu văd de ce trebuie să-mi impună anumite restricții. De ce trebuie să mă căciulesc eu pentru dreptul meu? În fiecare an trebuie să scot acest aviz”, afirmă Mureșan.
Laurențiu Mureșan este de acord cu ideea de zonă de promenadă, dar nu crede că ar trebui să i se îngrădească dreptul de a-și folosi proprietatea. „Nu am solicitat să fie retras proiectul cu zona de promenadă, am solicitat ca pentru acel bloc în care sunt 12 proprietari, cu 12 garaje, să se dea o derogare, ca să putem accesa acele garaje. Suntem în această situație de când s-a decis înființarea zonei pietonale, din 2013. Unul dintre vecini a rămas cu mașina în garaj și după ce s-a spart strada, n-a mai putut să iasă. E proprietatea mea, e dreptul meu, pentru care plătesc un impozit”, ne-a mai declarat omul. La dezbaterea publică, el i-a spus primarul Nicolae Robu că a văzut mașini cu permise permanente de acces în zona pietonală, însă edilul i-a replicat că se poate ca acestea să fie falsificate. Laurențiu Mureșan are și fotografii: unul dintre permise fiind pentru Casa de Cultură, iar altul, pentru deja faimosul BMW-ul X5 de la Horticultura. „Am văzut niște automobile parcate în zona pietonală cu aviz obligatoriu în parbriz, de la primărie, pe acel număr de înmatriculare. Vrem să-i dăm în judecată, am făcut o solicitare către primărie, în procedură prealabilă. Așteptăm răspunsul lor și ulterior mergem mai departe. În nume personal am făcut plângerea”, ne-a mai spus timișoreanul.
Din punctul de vedere al primarului Nicolae Robu, cei 12 proprietari de pe Ungureanu 3 nu au nicio șansă să primească avize permanente. „Nu pot intra, este zonă de promenadă, sunt avantaje și dezavantaje, ca în orice zonă. Ei au un anumit regim de acces, dar nu se poate face ce doresc ei, să aibă acces când au chef. Nici vorbă, este un subiect nenegociabil. Zona de promenadă va fi liberă de accesul mașinilor, așa cum este și-n Viena, și-n Praga, și unde vreți”, ne-a declarat edilul. De ce o mașină de la Casa de Cultură are voie să intre oricând cu mașina în zona pietonală? „La evenimente merge. Nu merge să se plimbe cu mașina. Numai la evenimente merg, nu există așa ceva. E formulată așa ca să nu vină toată ziua după autorizație. Este bazat pe faptul că așa cum Salvarea are acces oricând, unde dorește, dar nu merge ca să se distreze acolo, ci merge când are treabă, tot la fel, și o instituție care are de lucru foarte mult primește o astfel de autorizație”, explică Robu. SUV-ul de la Horticultură, la fel. „Păi dacă are intervenții… Și domnul Drăgilă merge la intervenții, nu merge să se distreze, mă îndoiesc că merge la distracție”, a completat primarul.
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…