Primăria Timişoara

Sondaj despre semafoare. Robu vrea să știe ce vor șoferii în Piața Mărăști

El decide, dar vrea ajutoare! Primarul Nicolae Robu își întreabă prietenii virtuali cum preferă turbo-girația din Piața Mărăști, cu sau fără semafoare. Anterior, edilul anunțase că hotărârea finală îi va aparține, după ce va studia și analizele specialiștilor.

Primarul Nicolae Robu a ajuns la sondajul cu numărul 35 pe 2018. Acesta a fost lansat luni la prânz. „Luând în considerare fluența în traficul auto, nevoile pietonilor și bicicliștilor și securitatea tuturor celor implicați, cum considerați că e mai bine să fie gestionată intersecția Mărăști: (1) Fără semafoare, ca săptămâna trecută de luni până vineri; (2) Cu semafoare, ca de sâmbătă până astăzi”, a postat edilul. Dacă sunteți tentați să răspundeți, țineți cont și de rugămintea lui Robu: faceți asta „doar dacă aveți cunoștință de cauză nemijlocită, în urma experienței personale în zonă din ultimele 8 zile ca șofer, pasager, pieton sau biciclist”.

La finele săptămânii trecute, în Piața Mărăști au fost pornite semafoarele. Este doar o fază de testare, care însă nu i-a făcut deloc fericiți pe șoferi. Duminică, Robu a anunțat că el va decide cum se va circula în ceea ce este prima turbo-girație din Timișoara. „Specialiștii susțin că semaforizat va fi și mai bine. Mărturisesc că am îndoieli, deși ei prezintă simulări favorabile punctului lor de vedere. Din perspectiva mea, doar situația din teren contează! Vom continua experimentul și în zile lucrătoare și apoi vom decide. Mai bine zis, eu voi decide!”, nota, pe Facebook, edilul. După redeschiderea intersecției, aflată în șantier vreme de aproape jumătate de an, au fost create o bandă suplimentară în sensul giratoriu, o bandă specială de virat la dreapta spre Calea Alexandru Ioan Cuza, de pe strada Oituz, și una spre Spitalul Municipal, de pe Calea Alexandru Ioan Cuza.

În această perioadă se fac diverse teste și se face inventarul mașinilor care intră și ies din girație. Întrebat de un prieten virtual dacă nu cumva trebuia ca studiul de fezabilitate să stabilească dacă este sau nu nevoie de sematoare, primarul Timișoarei a spus că „nu, practica e superioară teoriei, mai ales în astfel de spețe”. Sistemul inteligent de management al traficului, din care fac parte și semafoarele din Piața Mărăști, a costat aproape 24 de milioane de lei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

S-au împărţit ministerele pe partide. PNL rămâne marele perdant. Un timişorean va fi sigur în guvern, un altul e în cărţi

În noul Guvern Ciolacu, PSD va avea opt ministere, PNL – şase, iar UDMR –…

2 ore ago

Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu

Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…

5 ore ago

Oprit în trafic înainte de a produce nenorociri! Beat „mort” şi fără permis, cu tupeu la volan

„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…

7 ore ago

Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident

Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…

7 ore ago

CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…

7 ore ago

Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri

Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…

7 ore ago