Primăria Timişoara

Sondaj despre semafoare. Robu vrea să știe ce vor șoferii în Piața Mărăști

El decide, dar vrea ajutoare! Primarul Nicolae Robu își întreabă prietenii virtuali cum preferă turbo-girația din Piața Mărăști, cu sau fără semafoare. Anterior, edilul anunțase că hotărârea finală îi va aparține, după ce va studia și analizele specialiștilor.

Primarul Nicolae Robu a ajuns la sondajul cu numărul 35 pe 2018. Acesta a fost lansat luni la prânz. „Luând în considerare fluența în traficul auto, nevoile pietonilor și bicicliștilor și securitatea tuturor celor implicați, cum considerați că e mai bine să fie gestionată intersecția Mărăști: (1) Fără semafoare, ca săptămâna trecută de luni până vineri; (2) Cu semafoare, ca de sâmbătă până astăzi”, a postat edilul. Dacă sunteți tentați să răspundeți, țineți cont și de rugămintea lui Robu: faceți asta „doar dacă aveți cunoștință de cauză nemijlocită, în urma experienței personale în zonă din ultimele 8 zile ca șofer, pasager, pieton sau biciclist”.

La finele săptămânii trecute, în Piața Mărăști au fost pornite semafoarele. Este doar o fază de testare, care însă nu i-a făcut deloc fericiți pe șoferi. Duminică, Robu a anunțat că el va decide cum se va circula în ceea ce este prima turbo-girație din Timișoara. „Specialiștii susțin că semaforizat va fi și mai bine. Mărturisesc că am îndoieli, deși ei prezintă simulări favorabile punctului lor de vedere. Din perspectiva mea, doar situația din teren contează! Vom continua experimentul și în zile lucrătoare și apoi vom decide. Mai bine zis, eu voi decide!”, nota, pe Facebook, edilul. După redeschiderea intersecției, aflată în șantier vreme de aproape jumătate de an, au fost create o bandă suplimentară în sensul giratoriu, o bandă specială de virat la dreapta spre Calea Alexandru Ioan Cuza, de pe strada Oituz, și una spre Spitalul Municipal, de pe Calea Alexandru Ioan Cuza.

În această perioadă se fac diverse teste și se face inventarul mașinilor care intră și ies din girație. Întrebat de un prieten virtual dacă nu cumva trebuia ca studiul de fezabilitate să stabilească dacă este sau nu nevoie de sematoare, primarul Timișoarei a spus că „nu, practica e superioară teoriei, mai ales în astfel de spețe”. Sistemul inteligent de management al traficului, din care fac parte și semafoarele din Piața Mărăști, a costat aproape 24 de milioane de lei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Când succesul devine datorie publică. Filantropie 1.0 – Manual de responsabilitate pentru câștigătorii tranziției

Acest text nu este despre sărăcie. Este despre bogăția care nu își face datoria. Despre…

2 ore ago

Unul dintre cele mai îndrăgite evenimente ale sezonului se întoarce la Ghiroda pe 13 decembrie

Primăria și Consiliul Local Ghiroda, în parteneriat cu Asociația ProDatina, organizează sâmbătă, 13 decembrie 2025,…

3 ore ago

Sărbătoarea Sfântului Nicolae, protectorul copiilor şi făcătorul de minuni

Pe 6 decembrie întreaga creștinătate îl sărbătorește pe Sfântul Nicolae, unul dintre cei mai iubiţi…

3 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 6 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 06.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

4 ore ago

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

16 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

19 ore ago