Primăria Timișoara va avea două comisii de circulație. Una în formula restrânsă și una extinsă, din care vor face parte și reprezentanții bicicliștilor și ai arhitecților. Reprezentantul comunității pe două roți n-a reușit să afle de la cei din PMT de ce s-au făcut modificări, deși explicația dată de primarul Robu este simplă și logică.
Comisia de circulație a Primăriei Timișoara și-a modificat componența. De la finele lunii septembrie, din ea fac parte nouă membri care reprezintă primăria și Poliția Locală, respectiv cinci membri de la Poliția Rutieră. S-a schimbat legea, care nu mai permite ca din acest for să facă parte reprezentanți ai altor strucuri. Ana Munteanu, coordonatorul Verde pentru Biciclete, a aflat de modificare la începutul lunii octombrie, printr-un e-mail. I s-a spus sec doar că „s-a modificat componența Comisiei de Circulație”.
Explicațiile ulterioare n-au fost de natură s-o lămurească. „În discuția avută cu domnul Culiță Chiș (șeful Direcției Edilitare – n.r.) mi s-a comunicat că întreaga comisie de circulație urmează să fie desființată și că în momentul de față comisia nu mai are sens. Motivele exacte ale acestei decizii nu mi-au fost prezentate punctual, dar, în treacăt, acesta mi-a menționat faptul că cetățenii fac prea multe drumuri – atât la Poliția Rutieră, cât și la Primărie, pentru autorizații”, spune Munteanu.
Realitatea este însă mult mai simplă și a fost explicată, pentru deBanat.ro, de primarul Nicolae Robu „Poliția Rutieră ne-a sesizat că nu se îndeplinesc condițiile legale de luare a deciziilor și atunci am cerut să se întâmple în felul următor. Nu s-a întâmplat încă, dar se va întâmpla. Va exista comisia deliberativă, conform legii, din care fac reprezentanții administratorului drumului și cei de la Poliția Rutieră, respectiv comisia de circulație extinsă, în care să păstrăm reprezentantul Ordinului Arhitecților, al bicicliștilor, al taximetriștilor, lucruri pe care le-am avut și până acum, pentru a participa la discuțiile pregătitoare. Dar decizia trebuie luată numai de cei care sunt mandatați prin lege să voteze”, ne-a declarat edilul.
Juridic, va trebui să avem două comisii de circulație. Se poate, nu contravenim niciunei legi. Comisia de circulație trebuie să fie făcută conform legii, că numai ea e fundamentată pe lege. Comisia extinsă de circulație, sau cum o să-i spunem, va fi formată prin decizia primarului, ceva complementar, consultativ.
Primarul Nicolae Robu
Altfel, activitatea reprezentantului VpB în Comisia de Circulație a fost marcată de multe promisiuni și mai puține fapte. „Am fost primită cu zâmbetul pe buze și cu multe promisiuni – majoritatea neonorate (…) Am prezentat o propunere venită din partea unor membri din comunitate, de a deschide traficul pentru biciclete între orele 8 și 10 pe strada Eugeniu de Savoya. Era vorba de o necesitate pe care cei care folosesc bicicleta să ajungă la serviciu o aveau.
Nici măcar nu am primit un răspuns din partea comisiei, ci unul din partea unui consilier personal al domnului Robu, care mi-a spus «domnul primar n-o să aprobe așa ceva» (…) Apreciez din tot sufletul munca funcționarilor (cu conștiință) din birourile PMT și sunt sigură că dacă ar exista lideri cu o viziune sănătoasă, aceștia s-ar adapta, iar munca lor ar avea efecte vizibile, pozitive, pentru comunitatea timișoreană”, mai spune Ana Munteanu.
Suprafața verde din Timișoara s-a extins cu aproape 20.000 mp în anul 2024, în urma…
Nicolae Robu, consilierul preşedintelui CJ Timiş, Alfred Simonis, vrea să ştie care sunt… primii 1.000…
Primăvara acestui an va aduce la Timișoara primul firobuz nou cumpărat după ani buni fără…
Creștinii ortodocși pe rit vechi încep sărbătorile de iarnă pe 6 ianuarie, când e Ajunul,…
Handbalistul SCM Politehnica Timișoara, Răzvan Trif, a fost declarat cel mai bun apărător la Trofeul…
Noua senzaţie a tenisului românesc, timişoreanca Anca Todoni, şi-a respectat statutul de favorită 12 a…