Administratie

Scrisoarea unui contribuabil timişorean pentru primarul Nicolae Robu. Din nou despre funcţionari “meritocraţi” şi birocraţie

Un “contribuabil”, aşa cum se prezintă timişoreanul Dorin Breaz, a avut nevoie de un act de la unul din serviciile Primăriei Timişoara. Ca multe alte persoane, s-a lovit aici de birocraţie, dar şi aroganţa unor angajaţi, care sunt convinşi că timişorenii sunt în slujba lor, iar nu invers. Astfel că omul i-a trimis o scrisoare deschisă primarului Nicolae Robu, în care povesteşte ce a păţit. “Un hater”, îl va catologa probabil primarul.

Scrisoarea, care a ajuns şi la redacţia deBanat, este adresată primarului Nicolae Robu, dar şi lui Adrian Bodo, director executiv la Direcţia Fiscală, şi Cameliei Anton, sef Birou Impuneri Mijloace de Transport la Direcţia Fiscală. Publicăm în continuare integral scrisoarea, fiindcă ea nu mai are nevoie de alte comentarii.
“Experienţă la Primăria Timişoara.
În data de 4 septembrie 2019 am fost la Iulius Mall, ghişeul primăriei de înregistrare a declaraţiilor de impunere auto, care are program cu publicul până la ora 16.00. Fug de la serviciu, din Calea Şagului, să ajung în timp util. Găsesc biroul primăriei într-o fundatură nesemnalizată. Două ghişee, doi clienţi. Ora 15.30. Am noroc, îmi zic. Un client termină şi pleacă, dar se retrage în spatele unor dulapuri şi funcţionarul. Pleacă şi al doilea client. Ora 15.35. Mă adresez domnişoarei cu problema mea: să preia declaraţia cu care venisem. Răspuns: “nu se poate dacă nu aveţi programare online sau dacă nu aţi făcut cerere online”.

Îmi sugerează să-l aştept pe colegul. Vine şi colegul şi-mi recită aceeaşi poezie cu “nu se poate”, deşi, în prealabil îl rugasem frumos să mă ajute pentru că am “fugit” de la serviciu şi am traversat oraşul la o oră de vârf. Iau telefonul şi accesez programările online. Evident, ziua în curs este inactivă. Îmi fac programare pentru 27 septembrie ora 8.00, prima dată disponibilă. Adică peste 23 de zile!!! Îi explic funcţionarului că expiră termenul legal de 30 de zile până când trebuie să înmatriculez autoturismul. Domnul, foarte jovial mă asigură personal că nu mă va penaliza. Sunt liniştit acum. Ora 15.45 şi nici un alt client nu apăruse între timp. Domnul funcţionar bugetar aranja nişte hârtii, iar domnişoara îşi făcea de lucru la laptop sau se juca. Mai solicit o explicaţie: de ce nu se pot lua actele ? Întrebare retorică, nici măcar ecoul nu îmi răspunde. Ora 15.50 plec. Nu mai venise nici un alt client. Programările se fac din 30 în 30 de minute.

Asta înseamnă că fiecare din cei doi funcţionari trebuie să “rezolve” o solicitare pe oră, adică 8 clienţi pe zi!!! Operaţii necesare: să verifice dacă cererea este completată şi dacă există şi celelalte acte: factura sau contract, adeverinţă si buletin. Pentru asta este nevoie de O ORĂ. Merg acasă şi încerc varianta online. Surpriză: ca să beneficiezi de servicii online, trebuie să completezi un formular, să-l listezi, să mergi cu el la primărie unde îl depui ca să obţă un nume de utilizator şi o parolă. Aşa înţelege Primăria Timişoara că funcţionează sistemul “online”.
Prin contrast, la serviciul înmatriculări aparţinând de M.A.I. şi guvernat de Prefectura Timiş şi care, în mod logic, ar trebui sa fie în corelaţie cu Birou Impuneri Mijloace de Transport, se fac programări online, din 7 in 7 minute, fără a trebui să-ţi deschizi un cont cu “utilizator” şi “parolă” având un program de funcţionare mult mai generos şi, culmea, eşti servit chiar dacă nu ai programare online şi ai răbdare să te strecoare între doi programaţi online.

Stimaţi destinatari ai acestei scrisori, vă rog sa mă lămuriţi DE CE NU SE POATE accepta o cerere dacă stai 20 de minute în faţa celor două ghişee deservite de doi funcţionari publici care nu au nici un alt client în tot acest interval de timp ?
contribuabil Breaz Dorin
Timişoara 14.09.2019”.
La cele de mai sus, poate atât ar mai trebui amintit, că primarul Nicolae Robu spunea, zilele trecute, că salariile funcţionarilor din primărie, oricum enorme, ar trebui din nou majorate. Dar, probabil şi semnatarul acestei scrisori este un “hater” care nu înţelege cum stă treaba cu performanta informatizare a primăriei şi nici cu faptul că birocraţia a fost stârpită.

Share
Published by
Iulia Avram

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

6 ore ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

10 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

10 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

10 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

11 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

12 ore ago