Economic

Camera de Comerţ şi Agricultură Timiş solicită reprezentarea mediului de afaceri local în faţa autorităţilor naţionale

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş se adresează Camerei de Comerţ şi Industrie a României, organizaţie a cărei membru este, să o reprezinte în faţa autorităţilor naţionale. CCIAT va putea, astfel, să susţină interesele mediului de afaceri local, se arată într-o scrisoase transmisă CCIR.

„Vă rugăm să binevoiți a ne sprijini în demersul nostru de a reprezenta interesele mediului de afaceri timișean în contextul pandemiei de COVID – 19. În vederea limitării pierderilor suferite de agenții economici din toate sectoarele economice și pentru a reuși redresarea imediată a acestora în situația depășirii pandemiei, solicităm adoptarea unei serii de măsuri menite să limiteze riscul apariției închiderii activității unor agenți economici (falimentului acestora) și implicit a scăderii economiei în ansamblul său”, se arată în solicitarea Camerei.

Conform scrisorii transmise de CCIA Timiş, se solicită: eșalonarea la plata impozitelor, taxelor și contribuțiilor agenților economici (CAS, CASS și CAM) pentru salariile angajaților lor pentru o perioada de 90 de zile concomitent cu acordarea unei bonificații de cel putin 15% companiilor care doresc să nu acceseze opțiunea de reeșalonare; prelungirea până pe data de 25 mai 2020, prin derogare de la prevederile art. 42 alin. (1) din Codul Fiscal, a termenului de depunere a declarației anuale de impozit pe profit aferentă anului fiscal 2019; prelungirea de la 15 zile la 45 de zile a termenului în care poate începe executarea silită, pentru toate somațiile active emise de ANAF, în situația în care nu se stinge debitul sau nu se notifică organul fiscal cu privire la intenția de a demara procedura de mediere.

În practică, există situații în care aceste somații sunt transmise din eroare, însă datorită situației create, contribuabilii pot avea nevoie de timp suplimentar pentru a analiza situația și a notifica organul fiscal cu privire la intenția de a demara procedura de mediere; amânarea termenelor pentru depunerea situații financiare aferente anului 2019 și depunerea D101, deconturi TVA, D390, D394; acordarea de linii de credit prin intermediul băncilor cu capital de stat (CEC Bank, Eximbank) pe termen de 1 an cu dobandă “0“ sau cel mult 50 % din ROBOR, pentru IMM-uri și pentru celelalte entități ce au până la 50 de angajați (PFA, IF, II, AF, asociații, fundații) pentru a stimula revenirea rapidă a activitații; acordarea de garanții guvernamentale companiilor pentru a contracta finanțări bancare pentru susținerea activității curente; eșalonarea datoriilor fiscale pe o perioadă de 120 de zile de la termenul de plată (25.03.2020), fără a fi calculate doânzi și penalități pentru această perioadă; compensarea între sumele de rambursat de la bugetul de stat și obligațiile fiscale scandente ale contribuabililor persoane juridice, fără calcularea de penalități în sarcina acestora dacă compensarea nu s-a realizat la timp de către stat; rambursarea datoriilor către agenții economici: rambursări de TVA, recuperări de impozite; adoptarea cu celeritate a proiectului legislative privind tranzacțiile electronice – Proiect de Lege privind identificarea electronică şi serviciile de încredere aflat în dezbatere la Camera Deputaților (L481/2019 – Pl-x 475/2019) sau emiterea de către Guvernul României a unei Ordonanțe de Urgență prin care semnăturii electronice avansată să-I fie recunoscută valoarea juridică și să producă efecte juridice depline; modificarea H.G. 1186/2000 prin adăugarea COVID19 pe lista bolilor infectocontagioase așa încât să beneficieze de indemnizație și cei fără stagiu de cotizare; eliminarea plafonelor pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neîncasare a clienților; rambursarea plăților concediilor medicale agenților economici; –

trecerea medicamentelor materialele/serviciile SSM necesare pentru preventie/dezinfectie/protectie de la cota redusa sau standard de TVA la cota de 5%; introducerea și acordarea deductibilității fiscale pentru provizioanele de continuitate a activității.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Primăria Timișoara anunță obținerea unei sentințe favorabile, la Tribunalul Timiș, pentru terenul de la baza No Name

Primăria Timișoara anunță că a obținut o victorie în justiție, în demersurile de obținere a…

19 minute ago

La Timișoara va funcționa un centru pentru tratarea AVC, dotat cu aparatură de 30 de milioane de lei

Timișoara pregătește înființarea unui centru de excelență pentru pacienții cu AVC. În urma unor investiții…

34 de minute ago

A intrat în fața trenului și a scăpat ca prin urechile acului… Accident feroviar la Peciu Nou

Un șofer neatent a avut zile... În jurul orei 13:30, ISU Timiș a fost solicitat…

2 ore ago

A murit „Părintele”! Ioan Sdrobiș ne-a părăsit la 79 de ani

Antrenor carismatic cu ochi pentru tineri. Este cel care l-a promovat și pe Cristi Chivu…

3 ore ago

Dominic Fritz după alegerile din Bucureşti: „Avem nevoie urgent de primari în două tururi și pentru a crește legitimitatea primarilor”

Președintele USR, Dominic Fritz, a declarat, luni, într-o conferință de presă, că alegerile locale parțiale…

4 ore ago

Profesorul Cristian M. Teodorescu va fi în dialog cu publicul timișorean, la UVT

Universitatea de Vest Timișoara oferă publicului un nou eveniment din seria „Conectați la viitor”, intitulat…

6 ore ago