Economic

Camera de Comerţ şi Agricultură Timiş solicită reprezentarea mediului de afaceri local în faţa autorităţilor naţionale

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş se adresează Camerei de Comerţ şi Industrie a României, organizaţie a cărei membru este, să o reprezinte în faţa autorităţilor naţionale. CCIAT va putea, astfel, să susţină interesele mediului de afaceri local, se arată într-o scrisoase transmisă CCIR.

„Vă rugăm să binevoiți a ne sprijini în demersul nostru de a reprezenta interesele mediului de afaceri timișean în contextul pandemiei de COVID – 19. În vederea limitării pierderilor suferite de agenții economici din toate sectoarele economice și pentru a reuși redresarea imediată a acestora în situația depășirii pandemiei, solicităm adoptarea unei serii de măsuri menite să limiteze riscul apariției închiderii activității unor agenți economici (falimentului acestora) și implicit a scăderii economiei în ansamblul său”, se arată în solicitarea Camerei.

Conform scrisorii transmise de CCIA Timiş, se solicită: eșalonarea la plata impozitelor, taxelor și contribuțiilor agenților economici (CAS, CASS și CAM) pentru salariile angajaților lor pentru o perioada de 90 de zile concomitent cu acordarea unei bonificații de cel putin 15% companiilor care doresc să nu acceseze opțiunea de reeșalonare; prelungirea până pe data de 25 mai 2020, prin derogare de la prevederile art. 42 alin. (1) din Codul Fiscal, a termenului de depunere a declarației anuale de impozit pe profit aferentă anului fiscal 2019; prelungirea de la 15 zile la 45 de zile a termenului în care poate începe executarea silită, pentru toate somațiile active emise de ANAF, în situația în care nu se stinge debitul sau nu se notifică organul fiscal cu privire la intenția de a demara procedura de mediere.

În practică, există situații în care aceste somații sunt transmise din eroare, însă datorită situației create, contribuabilii pot avea nevoie de timp suplimentar pentru a analiza situația și a notifica organul fiscal cu privire la intenția de a demara procedura de mediere; amânarea termenelor pentru depunerea situații financiare aferente anului 2019 și depunerea D101, deconturi TVA, D390, D394; acordarea de linii de credit prin intermediul băncilor cu capital de stat (CEC Bank, Eximbank) pe termen de 1 an cu dobandă “0“ sau cel mult 50 % din ROBOR, pentru IMM-uri și pentru celelalte entități ce au până la 50 de angajați (PFA, IF, II, AF, asociații, fundații) pentru a stimula revenirea rapidă a activitații; acordarea de garanții guvernamentale companiilor pentru a contracta finanțări bancare pentru susținerea activității curente; eșalonarea datoriilor fiscale pe o perioadă de 120 de zile de la termenul de plată (25.03.2020), fără a fi calculate doânzi și penalități pentru această perioadă; compensarea între sumele de rambursat de la bugetul de stat și obligațiile fiscale scandente ale contribuabililor persoane juridice, fără calcularea de penalități în sarcina acestora dacă compensarea nu s-a realizat la timp de către stat; rambursarea datoriilor către agenții economici: rambursări de TVA, recuperări de impozite; adoptarea cu celeritate a proiectului legislative privind tranzacțiile electronice – Proiect de Lege privind identificarea electronică şi serviciile de încredere aflat în dezbatere la Camera Deputaților (L481/2019 – Pl-x 475/2019) sau emiterea de către Guvernul României a unei Ordonanțe de Urgență prin care semnăturii electronice avansată să-I fie recunoscută valoarea juridică și să producă efecte juridice depline; modificarea H.G. 1186/2000 prin adăugarea COVID19 pe lista bolilor infectocontagioase așa încât să beneficieze de indemnizație și cei fără stagiu de cotizare; eliminarea plafonelor pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neîncasare a clienților; rambursarea plăților concediilor medicale agenților economici; –

trecerea medicamentelor materialele/serviciile SSM necesare pentru preventie/dezinfectie/protectie de la cota redusa sau standard de TVA la cota de 5%; introducerea și acordarea deductibilității fiscale pentru provizioanele de continuitate a activității.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Impact fatal! Din păcate, un nou accident mortal din cauza neatenţiei

Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…

2 ore ago

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…

5 ore ago

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

8 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

8 ore ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren/UPDATE

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

9 ore ago

Demarează acțiunea de autorizare a comercianților stradali de produse specifice de Sfântul Nicolae

Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…

10 ore ago