Guvernul a adoptat, luni, un proiect de lege pentru reglementarea situaţiei de alertă care va fi instituită după încetarea stării de urgenţă. Proiectul prevede că mall-urile, restaurantele și terasele rămân închise pe durata stării de alertă, iar cetățenii vor fi obligați să poartă mască de protecție în magazine, la serviciu, în spațiile publice închise și în transportul în comun.
Proiectul de lege adoptat de guvern a fost prezentat de şeful cancelariei premierului, Ionel Dancă.
„Guvernul a adoptat un proiect de lege pentru protejarea vieţii cetăţenilor şi a sănătăţii persoanelor fizice în perioada următoare, pentru reglementarea situaţiei de alertă care va fi instituită după încetarea stării de urgenţă şi, în absenţa unor reglementări clare de lege în acest context, atât viaţa românilor, cât şi sănătatea lor fizică ar putea fi puse în pericol. De aceea, Guvernul s-a reunit astăzi în şedinţă pentru adoptarea acestui proiect de lege care a fost transmis Parlamentului pentru dezbatere şi adoptare în regim de urgenţă”, a declarat Dancă.
El a menţionat că prevederile proiectului vizează, în mare parte, chestiuni care au fost reglementate pe perioada stării de urgenţă. Astfel, potrivit proiectului, se vor putea face în continuare angajări în domeniul medical fără concurs, masca de protecţie va fi obligatorie în spaţiile publice închise – în magazine, la locul de muncă, în transportul public, iar slujbele religioase vor putea fi desfăşurate cu condiţia menţinerii distanţării sociale.
Alte măsuri cuprinse în proiectul trimis spre aprobare Parlamentului:
În mall-uri pot rămâne deschise magazinele care vând articole electronice cu livrare la domiciliu și magazinele care au acces direct din exteriorul incintei.
Angajatorii pot dispune unilateral desfășurarea activității de acasă (telemuncă).
Regimul juridic al contravențiilor e asimilat cu cel prevăzut în Ordonanța guvernului 2/2001.
Ministerul Sănătății preia conducerea spitalelor aflate în subordinea primăriilor și consiliilor județene.
Valabilitatea contractelor colective de muncă se prelungește pe durata stării de alertă, plus 90 de zile după expirarea acesteia.
Instituțiile și autoritățile publice pot angaja personal fără concurs în funcție de nevoile determinate de prevenirea și combaterea situației care a determinat starea de alertă pe durată determinată de 6 luni.
Pe durata stării de alertă, prin derogare de la Codul Administrativ, pot fi numite în funcții publice persoane care nu sunt funcționari publici, pentru o durată determinată de 6 luni.
Proiectul de lege trebuie adoptat în Parlament, un lucru greu de făcut în timpul scurt rămas până pe data de 15 mai.
Documentul poate fi citit aici
Primăria Timișoara a primit susținerea consilierilor locali pentru susținerea propunerii de achiziționare a clădirii de…
Câteva sute de persoane, majoritatea tineri, s-au mobilizat, marți seara, în zona zero a Timișoarei,…
Consilierii locali timișoreni au aprobat, marți, propunerea lansată de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara (DFMT),…
Preşedintele PSD Timiş, Alfred Simonis, a simţit eşecul de la alegerile de duminică ca pe…
Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) a reușit realizarea a 75% din lucrările de…
Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri (ADID) Timiş reaminteşte că ne aflăm în ultima etapă a…