România este extrem de aproape de a fi nevoită să restituie toți banii nerambursabili aferenți construcției autostrăzii Lugoj – Deva. Aceasta, pentru că nu va putea finaliza lucrarea în timp util din cauza porțiunii cu tuneluri, care nu a fost realizată nici acum, iar perspectiva construcției nu este una prea apropiată.
Incompetența celor care au condus Compania de Drumuri, proiectele deficitare, lipsa unor studii geologice de calitate, toate acestea sunt ”vinovate” pentru problemele apărute pe autostrada Lugoj – Deva, conform celor de la Asociația Pro Infrastructură. Desigur, problema este legată de deja celebra porțiune cu tuneluri, una care a pornit din start greșit, fiind solicitată o săpătură imensă la dealurile de la Holdea, o soluție tehnică deficitară. A urmat scoaterea din contractul inițial a acestei porțiuni de autostradă, reluarea licitației, separat pentru acesta, iar acum se pregătește anularea și a acestei licitații, una oricum suspendată de un an de zile.
”CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică. Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact. Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internațional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată”, conform Pro Infrastructură.
Din cauza acestor probleme, România este în pericol să piardă toată finanțarea nerambursabilă pentru autostrada Lugoj -Deva.
”O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.
Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac. Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, mai spun cei de la Pro Infrastructură.
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…