Administratie

Primăria Timișoara are facturi neachitate de 76 de milioane. Fritz nu mai poartă mănuși: Acum gestionez problemele pe care le-a creat altcineva

76 de milioane de lei este valoarea totală a facturilor neplătite existente în soldul Primăriei Timișoara în acest moment, a spus primarul Dominic Fritz, dar o parte sunt în perioada de 30 de zile, adică încă în termen. Dar, problema cea mai mare este în acest moment faptul că instituția nu mai prezintă încredere, motiv pentru care multe firme de calitate nu mai participă la licitațiile organizate pentru lucrări ale municipalității timișorene.

Datorii la furnizori, la firme cu care sunt contracte de investiții, la Casa de Cultură, la clubul de sport al orașului, la diferite ONG-uri din domeniul social, chiar și pentru plata aferentă achiziției clădirii Colegiului Bănățean, cam aceasta este situația actuală în finanțele primăriei, a anunțat, marți, Dominic Fritz. Cu totul, inclusiv facturi care sunt în termenul de 30 de zile legal, municipalitatea datorează 76 de milioane de lei.

Situația trebuie rezolvată, din păcate, în trecut s-a practicat ”rostogolirea” datoriilor existente, a subliniat din nou ”neamțul”.

”Momentan, Primăria Timișoara are plăți restante în sumă de aproximativ 76 milioane de lei. Unele dintre acestea sunt clar în incidența de 30 de zile. Nu toate sunt deja creanțe, dar sunt și unele de peste 90 zile, 120 zile. Încerc, pe cât se poate, să plătim tot ce ne-a rămas datorii de la administrația anterioară, dar, din păcate, s-a trăit cu acest sistem de a rostogoli plățile de la o lună la alta și de a intra în acest cerc vicios de întârzieri”, a declarat Dominic Fritz.

De plătit sunt plăți peste tot, nu neapărat facturi, sunt sume de plătit inclusiv la instituțiile și direcțiile din primărie. De la cultură, la sport și servicii sociale…

”La Casa de Cultură sunt plăți restante de 1,7 milioane de lei, la clubul sportiv sunt sportivi care de luni de zile nu și-au mai primit salariul, am mai plătit, cred că s-a ajuns la luna octombrie acum. Dar tot sunt plăți restante de trei milioane de lei. La Direcția de Asistență Socială suntem cu peste două milioane de lei în urmă. Și toate acestea pentru că există această cultură de supraîncărcare, unde și contractanții și cei care ar trebui să primească niște plăți le primesc cu mari întârzieri. Mie îmi pare foarte rău de această situație. Eu acum gestionez problemele pe care le-a creat altcineva și la anul intenția mea fermă este să revenim la normal. În fiecare lună este o ruletă, ce factură este plătită”, a declarat Dominic Fritz.

Din cauza acestori înârzieri, spune Fritz, instituția pe care o conduce suferă enorm din cauză de lipsă de credibilitate. Firmele nu mai vor să intre în contract cu Primăria Timișoara, nu se mai înscriu la licitațiile organizate de aceasta.

Ca și un bun exemplu legat de problema întârzierilor la plăți, noul primar a dat exemplul contractului aferent achiziției clădirii Colegiului Bănățean. S-a bătut palma, suma convenită era la 21 de milioane, administrația trecută nu a reușit să plătească decât 12,5 milioane de lei. Deținută de Biserica Romano-Catolică, clădirea trebuia integral achitată până la finalul lui 2019. Nu s-a întâmplat așa. Pentru rezolvarea situației, primăria a semnat o convenție de plată, în ianuarie 2020, prin care se angaja să plătească lunar din suma rămasă neachitată.

„Primăria nu a onorat contractul de cumpărare. A făcut plăți de 12,5 milioane de lei până acum. În ianuarie 2020 a făcut o convenție de eșalonare, cu plata lunară, între ianuarie și mai. Până la sfârșitul lui mai, după această convenție, trebuia plătită o anumită sumă în fiecare lună. Nu s-a plătit. Dacă eu acum vorbesc cu acești parteneri, să facem o convenție de eșalonare, vor spune păi am făcut una și nu ați dat nimic din ce ați promis. Povestea asta o regăsesc în mai mult spețe”, mai spune Dominic Fritz.

Sistemul acesta cu ”ghicitoarea” facturii care trebuie plătită și care chiar se plătește trebuie eliminat, spune Fritz. De când el a intrat la conducerea instituției, plata facturilor se face în funcție de data intrării, dar și în așa fel încât să nu se plătească penalizări, care să încurce și mai mult bugetul primăriei.

„Îmi pare foarte rău de această situație, dar acum gestionez problemele pe care le-a creat altcineva. La anul, intenția mea fermă este să revenim pe un făgaș normal, în care există o predictibilitate a plăților. Asta e acum problema, restanțele sunt așa de mari, că în fiecare lună este o ruletă, ce factură este plătită”, a mai spus Dominic Fritz.

Declaraţiile actualui edil vin după ce, cu o zi în urmă, fostul primar Nicolae Robu a afirmat că a lăsat în urmă o situaţie financiară excelentă.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…

52 de minute ago

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

4 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

4 ore ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren/UPDATE

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

5 ore ago

Demarează acțiunea de autorizare a comercianților stradali de produse specifice de Sfântul Nicolae

Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…

6 ore ago

Sâmbăta viitoare se deschide Târgul de Crăciun de la Timișoara

Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…

6 ore ago