Economic

Tranzacțiile din sectorul bancar se mută tot mai mult în mediul virtual. Timișoara e lider și la acest capitol

Pandemia a schimbat în mod profund modul timișorenilor și al românilor de a desfășura operațiunile bancare. Partea online a preluat aproape integral modul de lucru cu publicul, atât pentru firme, cât și pentru persoanele fizice

Peste 90 de procente dintre clienții uneia dintre băncile de pe piața românească au trecut cu banking-ul în mediul virtual, forțați de problemele medicale.

”Am reușit să ne adaptăm condițiilor și să punem siguranța colegilor noștri din front office și a clienților pe primul loc. Am încercat să vedem cum putem înlesni legătura cu banca. Astfel, ne-am focusat pe digitalizare. (…). Aceasta s-a văzut și 93% din tranzacțiile persoanelor fizice și 97% din cele ale persoanelor juridice în anul 2020, s-au petrecut prin intermediul celor două aplicații, ceea ce înseamnă OTP direct pe laptop, și Smart Bank, ceea ce înseamnă aplicația pe telefonul mobil. Tot vremurile ne-au condus și am deschis la București prima sucursală cashless”, am aflat de la Roxana Hidan, director general adjunct, coordonator al Diviziei Retail, la una dintre băncile care, de curând, a deschis la Timișoara, în cadrul cartierului ISHO, o unitate nouă, complet diferită de restul sucursalelor, o investiție totală de peste două milioane de lei.

Decizia de a deschide o asemenea unitate aici, la Timișoara, dar și în cartierul ISHO, nu e doar o decizie de extindere, alegerea locației e bine justificată.

”Timișoara nu este o întâmplare pentru deschiderea acestei sucursale. O mare parte a business-ului nostru se desfășoară la Timișoara, mai ales în domeniul IMM. Vorbeam de programul IMM Invest, 43% din numărul de aplicații, respectiv 44% din volum, s-au întâmplat în zona Banat, cu preponderență în Timișoara. Există o efervescență în zona Timișoara, pe care noi o vedem. Anul trecut, numărul de clienți noi deschiși, comparativ cu 2019, a fost cu 27% mai mare. (…) Vedem o creștere și în zona de agricultură, Banatul fiind o zonă de tradiție în acest sector de activitate”, mai spune Roxana Hidan.

Tot pandemia a schimbat și comportanementul financiar al clienților. Ei se orientează tot mai mult spre o ponderare a cheltuielilor și spre economisire.

”Observăm și o înclinare mare a clienților spre economisire. Valoarea sumelor economisite în Timișoara a crescut semnificativ, acesta este un trend pe care îl observăm în piață și a fost o primă adaptare a clienților la necunoscuta care s-a propagat în viețile noastre. Lumea a început să cheltuie mai puțin. Noi am văzut o creștere de 126% a economisirii”, a mai menționat Hidan.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Clădirea Cinema Studio a fost predată primăriei

În scurt timp, Primăria Timișoara va avea disponibil un al treilea cinematograf. După Victoria și…

4 ore ago

Primăria Timișoara devine ”activă” pe piața imobiliară locală

Primăria Timișoara se pregătește să își exercite dreptul de preempțiune pentru o parte dintr-un apartament…

5 ore ago

Liga a 3-a. Liderul Peciu Nou pierde surprinzător acasă, Ghiroda câştigă printr-un penalty în minutul 98

Etapa a 12-a din Seria 9 a Ligii 3 a dus o mare surpriză, liderul…

5 ore ago

ADID şi RETIM anunță programul de spălare a pubelelor în săptămâna 18-22 noiembrie

ADID Timiș şi RETIM au făcut public programul de spălare a pubelelor destinate deșeurilor reziduale…

6 ore ago

Talentatul domn Rareş Bogdan şi căderea în păşunism a Partidului Naţional Liberal

Demagog, populist, oportunist, parvenit, mincinos, lingău etc. Sunt doar câteva dintre caracteristicile celui mai greţos…

6 ore ago

Atelier de Prim Ajutor la Jebel. Eveniment marca Jebel-Sat European de Tineret

Sâmbătă, 30 noiembrie, la Sala de Sport din Jebel, se va desfăşura un Atelier de…

9 ore ago