Economic

Tranzacțiile din sectorul bancar se mută tot mai mult în mediul virtual. Timișoara e lider și la acest capitol

Pandemia a schimbat în mod profund modul timișorenilor și al românilor de a desfășura operațiunile bancare. Partea online a preluat aproape integral modul de lucru cu publicul, atât pentru firme, cât și pentru persoanele fizice

Peste 90 de procente dintre clienții uneia dintre băncile de pe piața românească au trecut cu banking-ul în mediul virtual, forțați de problemele medicale.

”Am reușit să ne adaptăm condițiilor și să punem siguranța colegilor noștri din front office și a clienților pe primul loc. Am încercat să vedem cum putem înlesni legătura cu banca. Astfel, ne-am focusat pe digitalizare. (…). Aceasta s-a văzut și 93% din tranzacțiile persoanelor fizice și 97% din cele ale persoanelor juridice în anul 2020, s-au petrecut prin intermediul celor două aplicații, ceea ce înseamnă OTP direct pe laptop, și Smart Bank, ceea ce înseamnă aplicația pe telefonul mobil. Tot vremurile ne-au condus și am deschis la București prima sucursală cashless”, am aflat de la Roxana Hidan, director general adjunct, coordonator al Diviziei Retail, la una dintre băncile care, de curând, a deschis la Timișoara, în cadrul cartierului ISHO, o unitate nouă, complet diferită de restul sucursalelor, o investiție totală de peste două milioane de lei.

Decizia de a deschide o asemenea unitate aici, la Timișoara, dar și în cartierul ISHO, nu e doar o decizie de extindere, alegerea locației e bine justificată.

”Timișoara nu este o întâmplare pentru deschiderea acestei sucursale. O mare parte a business-ului nostru se desfășoară la Timișoara, mai ales în domeniul IMM. Vorbeam de programul IMM Invest, 43% din numărul de aplicații, respectiv 44% din volum, s-au întâmplat în zona Banat, cu preponderență în Timișoara. Există o efervescență în zona Timișoara, pe care noi o vedem. Anul trecut, numărul de clienți noi deschiși, comparativ cu 2019, a fost cu 27% mai mare. (…) Vedem o creștere și în zona de agricultură, Banatul fiind o zonă de tradiție în acest sector de activitate”, mai spune Roxana Hidan.

Tot pandemia a schimbat și comportanementul financiar al clienților. Ei se orientează tot mai mult spre o ponderare a cheltuielilor și spre economisire.

”Observăm și o înclinare mare a clienților spre economisire. Valoarea sumelor economisite în Timișoara a crescut semnificativ, acesta este un trend pe care îl observăm în piață și a fost o primă adaptare a clienților la necunoscuta care s-a propagat în viețile noastre. Lumea a început să cheltuie mai puțin. Noi am văzut o creștere de 126% a economisirii”, a mai menționat Hidan.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Mai sărbătorim revoluția în decembrie 2025?

Imediat după ce Timișoara s-a eliberat, iar Bucureștiul l-a trimis la Târgoviște pe dictatorul Nicolae…

O oră ago

S-a semnat contractul de lucrări pentru stațiile electrice din Ghiroda

Vineri, 20 decembrie, a fost semnat contractul pentru instalarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice…

O oră ago

Încă un meci de pus în ramă! Lugojul bate Brașovul în decisiv

O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…

11 ore ago

Campioana din Cluj a tremurat până în ultima secundă pentru victorie, în faţa unei Timişoare renăscută în ultimul sfert

Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…

15 ore ago

Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute

Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…

17 ore ago

CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale

Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…

19 ore ago