Economic

Tranzacțiile din sectorul bancar se mută tot mai mult în mediul virtual. Timișoara e lider și la acest capitol

Pandemia a schimbat în mod profund modul timișorenilor și al românilor de a desfășura operațiunile bancare. Partea online a preluat aproape integral modul de lucru cu publicul, atât pentru firme, cât și pentru persoanele fizice

Peste 90 de procente dintre clienții uneia dintre băncile de pe piața românească au trecut cu banking-ul în mediul virtual, forțați de problemele medicale.

”Am reușit să ne adaptăm condițiilor și să punem siguranța colegilor noștri din front office și a clienților pe primul loc. Am încercat să vedem cum putem înlesni legătura cu banca. Astfel, ne-am focusat pe digitalizare. (…). Aceasta s-a văzut și 93% din tranzacțiile persoanelor fizice și 97% din cele ale persoanelor juridice în anul 2020, s-au petrecut prin intermediul celor două aplicații, ceea ce înseamnă OTP direct pe laptop, și Smart Bank, ceea ce înseamnă aplicația pe telefonul mobil. Tot vremurile ne-au condus și am deschis la București prima sucursală cashless”, am aflat de la Roxana Hidan, director general adjunct, coordonator al Diviziei Retail, la una dintre băncile care, de curând, a deschis la Timișoara, în cadrul cartierului ISHO, o unitate nouă, complet diferită de restul sucursalelor, o investiție totală de peste două milioane de lei.

Decizia de a deschide o asemenea unitate aici, la Timișoara, dar și în cartierul ISHO, nu e doar o decizie de extindere, alegerea locației e bine justificată.

”Timișoara nu este o întâmplare pentru deschiderea acestei sucursale. O mare parte a business-ului nostru se desfășoară la Timișoara, mai ales în domeniul IMM. Vorbeam de programul IMM Invest, 43% din numărul de aplicații, respectiv 44% din volum, s-au întâmplat în zona Banat, cu preponderență în Timișoara. Există o efervescență în zona Timișoara, pe care noi o vedem. Anul trecut, numărul de clienți noi deschiși, comparativ cu 2019, a fost cu 27% mai mare. (…) Vedem o creștere și în zona de agricultură, Banatul fiind o zonă de tradiție în acest sector de activitate”, mai spune Roxana Hidan.

Tot pandemia a schimbat și comportanementul financiar al clienților. Ei se orientează tot mai mult spre o ponderare a cheltuielilor și spre economisire.

”Observăm și o înclinare mare a clienților spre economisire. Valoarea sumelor economisite în Timișoara a crescut semnificativ, acesta este un trend pe care îl observăm în piață și a fost o primă adaptare a clienților la necunoscuta care s-a propagat în viețile noastre. Lumea a început să cheltuie mai puțin. Noi am văzut o creștere de 126% a economisirii”, a mai menționat Hidan.

Share
Published by
Marcel Hoster
Tags: bancaisho

Recent Posts

Anunţ SDM

MUNICIPIUL TIMIȘOARA, anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru…

3 ore ago

Problema banilor pentru Institutul Oncologic Timișoara e rezolvată. Alocări până în 2030, timp de implementare suplimentar

Lipsa de încredere în realizarea Institului Oncologic Timișoara nu mai are susținere, finanțarea obiectivului este…

4 ore ago

Piața imobiliară din Timișoara rămâne cea mai accesibilă dintre marile orașe din România

Timișoara și Iașiul rămân cele mai accesibile piețe imobiliare din România, din marile orașe. În…

5 ore ago

Primăria Timișoara anunță obținerea unei sentințe favorabile, la Tribunalul Timiș, pentru terenul de la baza No Name

Primăria Timișoara anunță că a obținut o victorie în justiție, în demersurile de obținere a…

5 ore ago

La Timișoara va funcționa un centru pentru tratarea AVC, dotat cu aparatură de 30 de milioane de lei

Timișoara pregătește înființarea unui centru de excelență pentru pacienții cu AVC. În urma unor investiții…

5 ore ago

A intrat în fața trenului și a scăpat ca prin urechile acului… Accident feroviar la Peciu Nou

Un șofer neatent a avut zile... În jurul orei 13:30, ISU Timiș a fost solicitat…

7 ore ago