Zilele până când vom vedea bicicliști pedalând liber prin zona pietonală din centrul Timișoarei ar putea să nu mai fie multe. Un număr de trei consilieri locali din partea USR au pregătit un proiect de hotărâre de consiliul local prin care doresc eliminarea amenzilor aplicate pentru circulația în această zonă a orașului pentru mijloacele de locomoție nemotorizată. Reprezentanții formațiunii aflate acum la putere în Timișoara nu uită să-și atace partenerii de coaliție pe acest subiect, vorbind despre ”Hotărâri de Consiliu Local (HCL) absurde” adoptate de ”fostul primar și de administrația liberală”.
”Eliminăm amenzile abuzive pentru cei care circulă pe două roți prin centrul Timișoarei!”, este sloganul sub care cei de la USR vor să modifice modul în care se desfășoară circulația prin zona centrală a orașului. În acest sens, trei consilieri locali ai partidului, Ana Munteanu, Dan Reșitnec și Ovidiu Merean, au pregătit un proiect de HCL prin care vor să elimine actualele reglementări în domeniu.
”În 2013 și apoi în 2017, fostul primar și administrația liberală au adoptat două Hotărâri de Consiliu Local (HCL) absurde, care prevăd amenzi mari (peste cele din Codul Rutier) pentru folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în zona centrală. În baza acestor Hotărâri, sute de timișoreni au fost amendați în ultimii ani.
Prin colegii noștri consilieri Ana Munteanu, Dan Reșitnec și Ovidiu Merean am depus un proiect de anulare a acestor HCL-uri, un prim pas spre întoarcerea la normalitate și spre un oraș în care toți cetățenii sunt tratați cu respect”, au anunțat USR-iștii.
Aceștia spun că nu ar fi treaba politicienilor ”să decidă după bunul plac” cine și cum circulă prin oraș. De această temă ar trebui să se ocupe o altă structură care funcționează pe lângă primărie.Nu este treaba politicienilor să decidă după bunul plac cine pe unde poate circula. Pentru asta trebuie să avem o Comisie de Circulație a Primăriei funcțională, unde specialiștii să se pronunțe în spețe care țin de siguranța pietonilor, cicliștilor și a șoferilor. Proiectul va parcurge în perioada următoare toți pașii prevăzuți de legea transparenței: va fi publicat pe site-ul Primăriei, se va afla pentru 30 de zile în dezbatere publică și apoi va urma votul în consiliul local. Abia la finalul acestui proces măsurile vor rămâne definitive, efectul imediat fiind eliminarea acelor amenzi suplimentare codului rutier”, mai anunță cei de la USR.
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…
PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns la un acord de coaliție pentru…
O clipă de neatenţie a fost destul încât să ajungă la spital. I s-a întâmplat…
În şedinţa BPN a PNL desfăşurată duminică seara s-au luat câteva decizii care privesc şi…